משלחת ההיי-טק הישראלית הראשונה המריאה הבוקר לאמירויות

המשלחת, בראשות היזם אראל מרגלית וקרן JVP, כוללת 13 מנכ"לי חברות טכנולוגיה ישראליות פורצות דרך מתחומי הסייבר, הפינטק, האינשורטק והפודטק ● היא תפגוש שרים בכירים, תקיים מפגשים ישירים עם יזמי היי-טק אמירתיים לבניית שיתופי פעולה ותציג בפני משקיעים אמירתיים

משלחת ההיי-טק הישראלית הראשונה לפני ההמראה אל האמירויות. צילום: אלעד גוטמן

הבוקר (א') יצאה משלחת היי-טק ישראלית ראשונה לאמירויות בהובלת קרן JVP בראשות היזם אראל מרגלית, לטובת בניית שיתופי פעולה בין ההיי-טק הישראלי להיי-טק האמירתי. למשלחת צפויים מפגשים עם שרים בכירים ונציגי ממשל, יצירת קשרים עם משקיעים, ובכלל – יצירת סיפור חדש בין הקהילה הטכנולוגית בישראל למזרח התיכון כולו. המשלחת תשהה בדובאי ובאבו דאבי ארבעה ימים.

כאמור, מטרת המשלחת היא יצירת שיתופי פעולה חדשים בין יזמים ישראלים ליזמים אמירתיים, וחיבור בין קהילות ההיי-טק בין המדינות, ועל כן ביום שלישי יתקיים מפגש 'שולחנות עגולים' ראשון מסוגו בין יזמים משתי המדינות. מטרת המפגש לראות כיצד אפשר לבנות מיזמים טכנולוגיים משותפים בין ישראלים לאמירתיים. ההיי-טק האמירתי נחשב להיי-טק המוביל בעולם הערבי, ואפשרויות החיבור עם ההיי-טק הישראלי מציתות את הדמיון.

הממשל האמירתי מקבל בזרועות פתוחות את משלחת הטכנולוגיה הישראלית ונציגי ממשל ושרים בכירים יפגשו את המשלחת. המשלחת וחבריה יקיימו פגישות עסקיות עם משקיעים וחברות אמירתיות, במטרה לבסס ולהעמיק את הקשרים העסקיים החדשים שנפתחו בעקבות הסכם השלום.

אראל מרגלית, יזם ומייסד קרן JVP. צילום: יח"צ

אראל מרגלית, יזם ומייסד קרן JVP. צילום: יח"צ

"ההיי-טק הוא הקטר שמוביל את כלכלת ישראל, ולכן יש לנו תפקיד מרכזי בהובלת היחסים ושיתוף הפעולה עם האמירויות, בדגש על שותפות", אמר מייסד ויו"ר JVP ו-Margalit Startup City, מרגלית: "אני גאה לעמוד בראש משלחת ההיי-טק הישראלית הראשונה לאמירויות. חברות שלנו נמצאות בקשר עסקי עם האמירויות כבר מספר שנים, ועכשיו נוצרה הזדמנות להרחיב את היריעה, להעמיק את הקשרים משמעותית ולאפשר לעוד ועוד חברות ויזמים ישראלים להיות חלק מהקשר וההצלחה.

זו לא רק הזדמנות עסקית, אלא הזדמנות מדינית לדף חדש בין קהילת ההיי-טק הישראלית למזרח התיכון כולו. איתנו המנכ"לים של החברות העולות בהיי-טק הישראלי מכל תחום, ואני בטוח שניצור כאן שותפויות אמיתיות שיתרמו לבניית חברות ישראליות מוצלחות שידחפו את הכלכלה הישראלית קדימה, דווקא בתקופה הזו, וייצרו עוד ועוד מקומות עבודה חדשים".

מגדל הבורג' חליפה - ה-סמל של דובאי. צילום: BigStock

מגדל הבורג' חליפה – ה-סמל של דובאי. צילום: BigStock

המשלחת הוזמנה לאמירויות על ידי ה-DIFC (ר"ת Dubai International Financial Centre), המרכז הפיננסי הבינלאומי של דובאי, הגוף המנהל את אזור הסחר החופשי בלב הפיננסי של דובאי, שהיא אחד המרכזים הפיננסים העולמיים. חברי המשלחת יערכו סיור מקיף של המרכז הפיננסי, כדי להכיר את האפשרויות העסקיות.

חברי המשלחת מגיעים מתחומים מגוונים כמו סייבר, פינטק, אינשורטק ופודטק. בין החברות: ארניקס, חברה עולמית בתחום האינשורטק והפרסונליזציה של ביטוח ובנקאות, תחום שיש בו עניין רב באמירויות הנחשבת למעצמה בתחום הביטוח במזה"ת. קונטרול אפ, אחת החברות הצומחות בישראל, המתמחה בניהול רשתות עבודה מרחוק ומאפשרת ביצועים כמו במשרד. מורפיסק, חברת הסייבר מבאר שבע, המתמחה בטכנולוגיה חדשנית להגנה על נקודות קצה בארגונים באמצעות הטעיית תוקפים, פיתוח רלוונטי במיוחד להגנה על בנקים ותשתיות – החיוני במרכזים פיננסיים עולמיים כמו האמירויות. חברת סיקרט דאבל אוקטיפוס, שצמחה גם היא בבאר שבע, נותנת פתרון ביומטרי המאפשר הגנה למחשבים ללא צורך בסיסמאות.

תחום הפודטק זוכה לעניין רב מהממשל האמירתי ושותפים עסקיים. חברת אינובופרו, המייצרת תחליף לחלבון מחומוס עם ערכים תזונתיים גבוהים, היא אחת החברות המעניינות בעולם בתחום. באירופה היא כבר שחקן מרכזי בתחום מוצרי החלב ברשתות המובילות ביבשת עם גלידה, מעדנים ומיונז מחומוס, וכעת היא לקראת פריצה במזרח התיכון. חברה נוספת היא אגרינט, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי מזיקים בעצים. אחד המזיקים הקשים בעולם היא חדקנית הדקל המשמיד מטעי דקלים שלמים, ולאגרניט פתרון עם פוטנציאל משמעותי לחקלאות במזה"ת.

חברי המשלחת: איש העסקים ובכיר המוסד לשעבר, דוד מידן; אודי זיו, מנכ"ל ארניקס; זיו פרנק, מנכ"ל קופיילוט; אלעד בן מאיר, מנכ"ל סקדפנס; דרור ליוור, מייסד קורונט; אסף גנות, מנכ"ל קונטרול אפ; עמרי קול, מנכ"ל פירמיד אנליטיקס; גל רימון, מנכ"ל סנטריקל; רונן יהושוע, מנכ"ל מורפיסק; רז רפאלי, מנכ"ל סיקרט דאבל אוקטפוס; מארק גזית, מנכ"ל טטראיי; ירון רבקאי, מנכ"ל טרידיון; טלי נחושתן, מנכ"לית אינובופרו; יהונתן בן המוזג, מנכ"ל אגרינט, שותפי JVP יואב צרויה, פיונה דרמון, גדי פורת, מיכל דריימן, ורינת רמלר, הסמנכ"לים הבכירים שמרית קניג, גיא פרוס, פנינה בן עמי ומנהל התקשורת עמרי שינפלד.  

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים