אינטל יוצאת משוק ה-SSD: מכרה חלק מפעילות ה-NAND בתשעה מיליארד דולר

החברה מכרה להייניקס מדרום קוריאה את עסקי ה-NAND שלה המיועדים לייצור SSD, משאבי ייצור הרכיבים והסיליקון של זיכרונות אלה והמפעל שבו היא מייצרת אותם בסין

נפרדת מה-SSD. אינטל. מקור: BigStock

אינטל מוכרת חלק מהפעילות שלה בעולם זיכרונות ה-NAND להייניקס מדרום קוריאה תמורת סכום של תשעה מיליארד דולר – כך הודיעה הרוכשת אתמול (ב'). במסגרת העסקה, אינטל תיפרד מעסקי ה-NAND שלה המיועדים לייצור SSD, ממשאבי ייצור הרכיבים והסיליקון של זיכרונות אלה ומהמפעל שבו היא מייצרת אותם בסין.

העסקה כוללת את כל המשאבים העסקיים של אינטל הקשורים לייצור SSD (ר"ת Solid-State Drive – כונן שבבי), לרבות כוח האדם העוסק במחקר ופיתוח, כל הקניין הרוחני ועובדי הייצור במפעל דליאן. הסכום העיקרי של העסקה, שבעה מיליארד דולר, יועבר לאינטל עם האישורים הראשונים לחוזה, והיא תקבל את שאר הסכום עם השלמת העסקה – ככל הנראה במרץ 2025.

יוצאת משוק ה-SSD, נשארת בשוק ה-Optane

אינטל יוצאת במכירה הזו משוק ה-SSD, על אף שהיא נחשבה לאחת היצרניות המוערכות יותר בתחום, אך היא שומרת עדיין את עסקי זיכרונות ה-Optane הייחודיים, שמיועדים להמהרת העברת הנתונים בין הכוננים למערכת. עד להשלמת העסקה אינטל תמשיך להשתמש במפעל הסיני כדי לייצר זיכרונות NAND.

מבחינת הייניקס, עסקת הענק הזו תשפר את התחרותיות שלה בשוק פתרונות האחסון, במיוחד בתחום ה-SSD הארגוני, שהולך וגדל, ותחזק את מעמדה כאחת ממובילות השוק, כולל בין יצרניות הזיכרונות בכללותם.

"אני שמח לראות כיצד הייניקס וחטיבת ה-NAND של אינטל, שהובילו את החדשנות הטכנולוגית בשוק ה-NAND, פועלות לבניית העתיד החדש יחד", אמר סיאוק-הי לי, מנכ"ל הנרכשת. "שילוב נקודות החוזק והטכנולוגיות של שתי החברות יאפשר להייניקס לתת מענה יזום לצרכים שונים של הלקוחות, ייעל את המבנה העסקי שלה וירחיב את פורטפוליו מוצריה בשוק ה-NAND, כדי להגיע לנתח שוק שיהיה דומה לזה שהיא השיגה ב-DRAM".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים