ישראל ובחריין ישתפו פעולה בתחום ההיי-טק

צוות של משרד המדע והטכנולוגיה היה חלק מהמשלחת הממשלתית שביקרה אתמול (א') בבחריין, וניהל שיחות עם גורמים רלוונטיים במדינה ● שיתופי הפעולה צפויים להתקיים בתחומים כגון הפינטק, הדטה והבריאות הדיגיטלית

שיתופי פעולה עם הידידה החדשה שלנו, בחריין - גם בתחום ההיי-טק. מקור: BigStock

ישראל ובחריין מנהלות בימים אלה שיחות לשיתופי פעולה בתחומים שונים הקשורים להיי-טק, במסגרת הסכם השלום, או הנורמליזציה, שנרקם בין שתי המדינות – כך נמסר אמש (א') ממשרד המדע והטכנולוגיה. מנכ"לית המשרד, שי-לי שפיגלמן, עמדה בראש צוות מקצועי ישראלי, שניהל אתמול מפגש בנושא עם צוות מקביל מבחריין.

שפיגלמן וצוותה היו חלק ממשלחת של בכירים ופקידים מהממשלה, בראשות ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שטסה אתמול למנאמה, בירת בחריין. חברי המשלחת ניהלו עם הבחריינים שיחות לטובת שיתופי פעולה בתחומים שונים, בין היתר החקלאות, התעשייה וההיי-טק.

שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה. צילום: ניב קנטור

שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה. צילום: ניב קנטור

לאחר הפגישה שפיגלמן הגדירה אותה כ-"מצוינת" ואמרה כי "דיברנו על מספר נושאים שנקדם, בהם שיתופי פעולה: בתחום ההכשרות למדעים ולהיי-טק, בעולם הפינטק – בישראל יש יותר מ-500 חברות והרבה עשייה בתחום ובחריין היא מרכז פיננסי גדול של אזור המפרץ הפרסי והמזרח התיכון, בתחום מדעי החיים, ובפרט גנטיקה ובריאות דיגיטלית, וכן בעולמות הדטה והבינה המלאכותית. היה מרגש, וזוהי רק תחילתה של הדרך המשותפת".

שיתופי פעולה דומים נרקמים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, שהסכם השלום אתה נחתם בחודש שעבר בבית הלבן. שפיגלמן לקחה חלק גם במשלחת ישראלית שביקרה באבו דאבי זמן קצר לפני חתימת ההסכם, וניהלה שיחות עם הגורמים הרלוונטיים במדינה זו, במטרה להביא לשיתוף פעולה בתחומי המדע והטכנולוגיה, בהם החלל האזרחי, החקלאות, האנרגיה המתחדשת והמים. כמו כן, גופים שונים באיחוד האמירויות כבר בוחנים השקעות בהיי-טק הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים