בינת תקים את תשתיות ה-IT בנמל אשדוד החדש – ב-100 מיליון שקלים

"נמל הדרום הינו מיזם תשתית לאומי, עתיר השקעה, שיהווה מנוע צמיחה חדש לאזור הדרום", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת. צילום: ניב קנטור

בינת תשמש כקבלן התקשוב הראשי בפרויקט של תכנון, הקמה ותחזוקה של כלל מערכות התקשוב בנמל אשדוד החדש, המכונה נמל הדרום. עלות הפרויקט, שהחל באחרונה, עומדת על מאות מיליוני שקלים.

נמל הדרום הוא נמל ים מסחרי, המוקם בימים אלה מצפון לנמל אשדוד ובסמוך לתחנת הכוח אשכול, כחלק מרפורמת הנמלים – תכנית כוללת של משרד התחבורה ומשרד האוצר, וחברת נמלי ישראל לתת מענה לצורכי המשק בתחום הסחר הימי, לגידול בממדי האניות ולחיזוק כלכלת ישראל התלויה בשעריה הימיים. נמל הדרום יופעל על ידי חברת הפעלה בינלאומית מהולנד, ויהווה נמל ימי נוסף לצד נמל אשדוד, הפועל בבעלות פרטית. הקמת הנמל החדש נעשית על ידי חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים. הנמל החדש משתרע על פני 1,300 דונמים והוא צפוי לפעול בשנה הבאה.

המערכות הטכנולוגיות שקבוצת בינת תתכנן, תטמיע ותתחזק, יתמכו בהפעלת צי העגורנים המתקדם ושאר הציוד האוטומטי, לרבות כלי הרכב האוטונומיים שיפעילו את הנמל, ומערכת שערים אוטומטית. בינת תקשורת תתכנן ותקים את כלל המערכות האקטיביות, כולל תשתית התקשורת למערכות ה-SCADA וה-OT, עטופות בשכבות אבטחת מידע והגנות סייבר. עוד יוקמו כלל תשתיות ה-IT, מערכות ניהול, מרכזי השליטה והבקרה ומערכות המולטימדיה והטלפוניה. בינת יישום מערכות תתכנן ותקים שני דטה סנטרים, את כלל מערכות הביטחון בנמל, מערכות שו"ב אבטחה, תשתיות תקשורת פסיביות מתקדמות ועוד.

חן אזולאי, סמנכ''ל בכיר למכירות ופרויקטים, בינת תקשורת ומחשבים. צילום: יש אווירה

חן אזולאי, סמנכ"ל בכיר למכירות ופרויקטים, בינת תקשורת ומחשבים. צילום: יש אווירה

בראיון לאנשים ומחשבים אמר חן אזולאי, סמנכ"ל בכיר למכירות ופרויקטים אסטרטגיים בבינת: "מערכות ה-IT מהוות חלק משמעותי בפרויקט. בפרויקט נשים דגש על ה-IT כמעצים את כלל יכולות הנמל. בניגוד לנמלים קיימים, יתרונו של נמל הדרום יהיה באוטומציה. זו תביא לחיסכון תפעולי במהירות פריקה המכולות מהאניות. כאשר תגיע משאית לנמל, היא תזוהה באופן חד-חד ערכי ומשם ינווטו אותה למקום ההעמסה או הפריקה, שמנוף אוטומטי יעשה. בסופו של דבר, המטרה היא תחרות בין הנמלים, ונמל הדרום יפעל באופן יעיל יותר". בהיבט הטכנולוגי, אמר אזולאי, "נקים עם שותפים מערך של רשתות תקשורת מאובטחות, מבוססות סיסקו, פורטינט ו-VMware. מערך המחשוב שנקים יהיה מבוסס סיסקו ודל".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת, אמר כי "נמל הדרום הינו מיזם תשתית לאומי, עתיר השקעה, שיהווה מנוע צמיחה חדש לאזור הדרום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים