משקיעים מאיחוד האמירויות יתחילו להשקיע בהיי-טק ישראלי

OurCrowd חתמה על הסכם ראשון של גוף הון סיכון ישראלי עם פיניקס האמירתית – חברה לפיתוח עסקי ● ההסכם פורץ את הדרך להשקעות הון מאיחוד האמירויות בסטארט-אפים ישראליים והשקעות של OurCrowd בסטארט-אפים באיחוד האמירויות ובמפרץ

חותמים על ההסכם - מימין: ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, ועבדאללה אלנבודה, מנכ"ל פיניקס ויו"ר חברת אלנבודה השקעות. צילום: OurCrowd

OurCrowd, פלטפורמת ההשקעות הגלובלית הגדולה בעולם, שמרכזה בישראל והמשקיעה הפעילה ביותר בהון סיכון הישראלי, הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות עם פיניקס, חברה לפיתוח עסקי, שמטרתו להגביר את הקשרים העסקיים והטכנולוגיים בין ישראל לבין איחוד האמירויות. זהו ההסכם הראשון לשיתוף פעולה בין גוף הון סיכון ישראלי לבין גוף השקעות מוביל באיחוד האמירויות והוא פורץ את הדרך להשקעות הון מאיחוד האמירויות בסטארט-אפים ישראליים והשקעות של OurCrowd בסטארט-אפים באיחוד האמירויות ובמפרץ.

לאור התרחבות ומיסוד פעילותה של OurCrowd באיחוד האמירויות היא מצרפת לשורותיה שותף חדש, ד"ר סבאח אל בינאלי, שיכהן כ-Venture Partner, האחראי על כלל פעילותה במפרץ. ד"ר בינאלי, תושב איחוד האמירויות, הוא בעל 22 שנות ניסיון בהשקעות וביזמות באזור המפרץ, המזרח התיכון וצפון אפריקה, כולל מימון ובניית חברות באזורים הללו.

פיניקס, בראשותו של עבדאללה אלנבודה, יו"ר חברת אלנבודה השקעות, תשמש כפלטפורמת השקעות עבור יחידים ומשפחות בעלות אמצעים (Family Offices) מהמפרץ, המחפשים הזדמנויות השקעה בישראל. פיניקס תספק למשקיעים הללו גישה להזדמנויות השקעה שמציעה OurCrowd במגוון ענפים טכנולוגיים, בהם אג-טק, אד-טק, מד-טק, בינה מלאכותית, רובוטיקה ועוד. מצד שני, פיניקס תציג את OurCrowd בפני סטארט-אפים באזור המפרץ במטרה לגייס הון באמצעות הפלטפורמה שלה.

אלנבודה אמר לאחר חתימת ההסכם, כי "פיניקס תשמש כגשר וכמסלול דו-כיווני עבור משקיעים מישראל ומאיחוד האמירויות וכן עבור סטארט-אפים המחפשים שותפים אסטרטגיים להשקעות ולפיתוח עסקי בשתי המדינות בעלות העוצמה הטכנולוגית. הסכם ראשון מסוגו זה יסלול את הדרך להתרחבות מואצת של העסקים בין שתי המדינות".

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, אמר, כח "ההסכם פורץ את הדרך לזרם אדיר של גיוסים והשקעות בהיקף של מאות מיליוני דולרים – הן בסטארט-אפים ישראלים והן בסטארט-אפים מהמפרץ. לשותפים שלנו יש ניסיון עשיר מסוגו בהשקעות ובבניית חברות באיחוד האמירויות, בערב הסעודית, בעומאן ובמצרים, והם פותחים לנו נתיב ישיר להשקעות בסטארט-אפים באזורים הללו. אנו מצידנו פותחים בפני המשקיעים מאזור המפרץ מסלול ישיר להזדמנויות השקעה בסטארט-אפים ישראליים במגוון תחומים. שיתוף הפעולה יפתח אפשרויות לצמיחה עבור חברות הפורטפוליו שלנו דרך השקעות המשך ויצירת שיתופי פעולה אזוריים וגלובאליים".

קבוצת אלנבודה, שנוסדה בשנת 1958, היא אחת מהקבוצות העסקיות המובילות באיחוד האמירויות, עם מחזור שנתי של מיליארדי דולר. הקבוצה מעסיקה יותר מ-10,000 עובדים ומתמחה במגוון תחומים, בהם הנדסה אזרחית, בנייה, תשתיות חשמל, מכניקה ועוד. בנוסף, הקבוצה מייצגת 15 מותגים גלובליים בתחומי הרכב, התחבורה, ערים חכמות, חשמל ואנרגיה ירוקה ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים