"העבודה מהבית יצרה תרבות עבודה טובה ויעילה יותר"

"תרבות הזום והעבודה מהבית מסייעות לארגונים - וגם בפן החברתי", אמר אמיר חייק, יו"ר התאחדות בתי המלון ולשעבר מנכ"ל התאחדות התעשיינים ● בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים הוא מסביר על יתרונות שיטת העבודה השלטת בזמן הקורונה

אמיר חייק, נשיא התאחדות בתי המלון. צילום: יניב פאר

"העבודה מהבית יצרה הרבה מאוד אתגרים. יש לה יתרונות וגם לא מעט חסרונות, וכולנו נצטרך ללמוד לחיות איתה", כך אמר אמיר חייק, נשיא התאחדות בתי המלון בישראל, ולשעבר מנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנכ"ל משרד המסחר והתעשיה.

חייק התראיין לסדרת ההסכתים על המשרד החדש, שמשודרת במסגרת הפודקאסט אנשים ומחשבים. לדבריו, "היתרונות של העבודה מהבית הם תרבות עבודה טובה ויעילה יותר. אנשים הרבה יותר נגישים וזמינים האחד לשני, הקשר הוא בלתי פורמלי ותרבות הזום אפילו מסייעת לאנשים שהם ביישנים ולא רוצים תמיד להיחשף".

"מהצד השני", ציין, "אסור לשכוח שהאדם הוא יצור חברתי ועדיין זקוק לממשקים אישיים, שאינם אפשריים בגלל הקורונה. בנוסף, יש סוגיות של אבטחה, ועדיין לא ברור איך ישפיעו תפיסת העולם של המעסיקים על העבודה מהבית וההשלכות שלה על עולם העבודה".

חייק דיבר גם על נושא התשתיות והעבודה מהבית, וציין כי "הן לא תמיד מתאימות לסביבת העבודה המשרדית, ויש לזכור שהעובד משתמש בחשמל, באינטרנט ובמזון בביתו. השאלה היא מה המעסיק צריך לתת והאם הוא צריך לשלם את העלויות האלה".

"בשורה התחתונה", סיכם חייק, "המעבר לעבודה מהבית יוצר צונאמי שצריך ללמוד לחיות אתו. עיקר השינוי יהיה בכך שמעסיקים יצטרכו ללמוד להכין תוכניות עבודה חדשות, כי ברור שהמודל הזה יימשך ויש לו השלכות רבות על נדל"ן, תחבורה ובכלל, על אופי החיים שלנו. צריך לדעת מה לעשות עם ההפרדה בין העבודה לחייו האישיים של העובד, שאינה קיימת במקרה של עבודה מהבית, ומתי העובד צריך להיות מחובר לזום. בתקופת הסגר הראשון ערכנו, בהתאחדות בתי המלון, ישיבות שנמשכו אל תוך הלילה, הסתיימו לפנות בוקר והמשיכו זמן קצר לאחר מכן. מה זה אומר מבחינת יחסי עבודה? זו רק אחת השאלות שעולות ועם הזמן יימצאו לה פתרונות. יש הרבה יותר שאלות מתשובות ומעסיקים יעשו את מה שהם מבינים לטובת הארגון שלהם".

חייק ישתתף בכנס המשרד החדש של אנשים ומחשבים, שייערך ביום ד' הקרוב, ה-23 בספטמבר. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים