שמים ברקס: הכנסת קיצרה את תוקף פעילות איכון השב"כ

בקשת הממשלה להסמיך את פעילות מערכת האיכון של השב"כ עד ל-22 בספטמבר לא אושרה וקוצרה בשישה ימים - תימשך רק עד ה-16 בספטמבר

ח"כ צבי האוזר.

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בראשות ח"כ צביקה האוזר, לא אישרה היום את בקשת הממשלה להסמיך את פעילות מערכת האיכון של השב"כ עד ל-22.9, וקיצרה אותו בשישה ימים, כלומר עד ה-16.9. בכך ביקשה הוועדה להביע את מורת רוחה מהתנהלות הממשלה, בכל מה שקשור להצעות שהועלו לקיצור ימי הבידוד בעקבות איכוני השב"כ, והיעילות שלהם.

כזכור, חוק השב"כ, שנועד לסייע במאמץ לצמצום התפשטות נגיף הקורונה, אושר בוועדה ובמליאת הכנסת בחודש יולי. הוא לווה בביקורת ציבורית על פגיעה בפרטיות ועל כך שיש חלופה אזרחית של משרד הבריאות. לפיכך נוסח ההצעה שאושר, בכל פעם רשאית הממשלה להכריז על הסמכת שב"כ לתקופה שלא עד 21 יום, והכרזה זו מובאת לדיון בוועדת החוץ והביטחון, שבסמכותה לאשר או לא לאשר את בקשת הממשלה.

איכוני השב"כ לאיתור מגע עם חולי קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

איכוני השב"כ לאיתור מגע עם חולי קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפעם הדיון בוועדה עסק בכך שלא הובאו נתונים ודיווחים מה נעשה כדי לקצר את ימי הבידוד של אלו שאובחנו בקורונה. "832 אלף איש הוכנסו לבידוד", אמר ח"כ האוזר. "יציאה מהבידוד ביום ה-12 לאחר בדיקה, פירושה מעל מיליון ושש מאות אלף ימי עבודה מבחינת המשק, וימים בהם לא נשלל חופש התנועה של אדם מבחינת זכויות הפרט והחברה. זה חיסכון משוער של כ-150 מיליון שקל בחודש וכ-2 מיליארד שקל בשנה, למשק הישראלי", הוסיף האוזר.

"אל מול זה, בהינתן כי נכנסים לבידוד כ-100 אלף אזרחים בשבוע, יידרשו 12 אלף בדיקות ביום למי שנמצא בבידוד בכדי לקצר את זמן הבידוד – אני בטוח שאם במשרד האוצר ייתנו דעתם לעלויות אלה מול אלה, גם הם ישתכנעו בהצדקה הכלכלית לכך", הבהיר האוזר.

האוזר הביע את זעמו על כך שכאשר נציג משרד הבריאות נשאל האם יש להם נתונים עדכניים איך נוהגים במדינות כמו אוסטריה ושוויץ, השיב כי עדיין לא קיבלו תשובות. "אני בטוח שאילו רוה"מ היה יודע שמחכים לתשובות מפקידים בשבדיה או אוסטריה, הוא בעצמו היה מתקשר למקבילים לו שם", אמר האוזר.

הוועדה קיצרה את תוקף הסמכת הפעילות, כדי שבזמן הזה יביאו בפניה את הנתונים לגבי קיצור ימי הבידוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים