בעקבות מתקפת כופרה: טאואר השביתה באופן יזום חלק מהמערכות שלה

היקף הנזק לא ידוע ● יצרנית השבבים הישראלית תבצע הערכת מצב, שעל בסיסה זו יוחלט היום, או מחר, מהן הפעולות שיינקטו

מתקפת כופרה. טאואר

טאואר (Tower Semiconductor), חברת השבבים, חוותה בסוף השבוע מתקפת סייבר, שהביאה לניתוק המערכות שלה ולהפסקה חלקית של ייצור השבבים. מידת הנזק ממתקפת סייבר אשר פגעה במערכות החברה לא ידועה.

גורמים המקורבים לתחום אבטחת המידע העריכו כי המדובר במתקפה מסוג כופרה, בה ההאקרים נועלים בהצפנה את מחשבי המשתמשים והמערכות, עד לתשלום דמי הכופר בביטקוין – שלא ניתן לזהות בדרך זו את זהות מקבלי הכסף.

טאואר ערכה באופן יזום ניתוק של מערכות ה-IT שלה, כדי לבצע הערכת מצב. על בסיס הערכה זו יוחלט היום, או מחר, מהן הפעולות שיינקטו.

בהודעה שנשלחה הבוקר (א'), עם פתיחת המסחר בבורסה, מסרה החברה הדואלית כי "מערכות ה-IT בחברה זיהו אירוע סייבר בחלק מהמערכות. כצעד מונע, החברה השביתה כמה שרתים, ופועלת באופן פרואקטיבי להפסקה זמנית של כמה ממערכי הייצור, ועשתה זאת באופן מאורגן ומשולב. טאואר הודיעה לרשויות הרלוונטיות על כך, ופועלת באופן הדוק עם רשויות אכיפת החוק ועם צוותי מומחים ברחבי העולם. היא עושה זאת תוך תיאום עם חברות ביטוח, וזאת על מנת לתקן את ההשפעות טעונות הליקוי על המערכות שלה. החברה פועלת למניעת הרחבת הפגיעה במיידיות המתאפשרת. בשלב זה, אין כל דרך לדעת את היקף האירוע והשפעתו על החברה".

עוד העריכו מקצועני אבטחת מידע בפני אנשים ומחשבים כי מתקפת הכופרה דומה למתקפה אותה חוותה סאפיינס (Sapiens International Corporation) הישראלית ביוני השנה. המתקפה שהביאה לכך כי החברה, על פי המדווח, שילמה להאקרים כרבע מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים