הוקם מערך סייבר באגף התקשוב

מערך הסייבר הוקם בחטיבת ההגנה באגף התקשוב וההגנה בסייבר באחרונה, ואתמול (ד') התקיימה ההשקה הרשמית שלו ● אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אמר כי מדובר ב-"מרכיב הכרחי במשימת ההגנה - להבטחת עליונות צה''ל"

מערך סייבר באגף התקשוב. צילום" דו''צ

מערך סייבר הוקם בחטיבת ההגנה באגף התקשוב וההגנה בסייבר. המערך הוקם באחרונה ואתמול (ד') התקיימה ההשקה הרשמית שלו. עד היום, הזרועות והאגפים בצבא היו אחראים על הכשרות הסייבר ופיתוח כוח האדם באופן נפרד. כעת, המערך יהיה אחראי על תהליכי פיתוח, כשירות מבצעית וההתמקצעות של מגני הסייבר.

מערך סייבר באגף התקשוב. צילום" דו''צ

מערך סייבר באגף התקשוב. צילום" דו"צ

מהצבא נמסר כי "הקמתו ומיסודו של מערך ההגנה בסייבר מדגישה את התלות והקשר הרב-זרועי והרב-מימדי המתבקש, על מנת להבטיח את העליונות של צה"ל במרחב הקיברנטי. זאת, לטובת שימור חופש הפעולה והרציפות של התפקוד המבצעי של צה"ל". 

עוד נמסר כי "המיסוד של המערך הינו מרכיב הכרחי ומשמעותי בפיתוח הכשירות והיכולות של אנשי מערך הסייבר בכלל זרועות צה"ל, לטובת ביצוע משימת ההגנה במרחב זה. לאנשי מערך ההגנה חשיבות ואחריות רבה בהגנה, מניעה, וסיכול פעילויות תקיפה במימד הסייבר, וזאת במטרה להגן על התהליכים והיכולות המבצעיות של צה"ל".

"אל מול איומי הסייבר הרבים החלטנו להקים את מערך ההגנה בסייבר הצה"לי"

אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אמר כי "אל מול איומי הסייבר הרבים החלטנו להקים את מערך ההגנה בסייבר הצה"לי. מדובר במערך מקצועי ייחודי, רב זרועי, המהווה מרכיב הכרחי במשימת ההגנה – להבטחת עליונות צה"ל. הקפידו לשתף ידע ולהעשיר אחד את השני. יחד, נייצר מערך הגנה אפקטיבי לקהילת סייבר צה"לית, שיכולה להתמודד מול כל אתגר".

תת-אלוף ד', ראש חטיבת ההגנה בסייבר, אמר כי "היום הוקם מערך הגנה אפקטיבי, מקצועי ומבצעי. מאפייני המימד הקיברנטי מחייבים אותנו לעבודה רב-זרועית, תוך שותפות ורעוּת. רק אם נשכיל לעבוד יחד – נצליח לשמר את חופש הפעולה המבצעי של צה"ל".

מערך סייבר באגף התקשוב. צילום" דו''צ

מערך סייבר באגף התקשוב. צילום" דו"צ

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה סרן ע', ראשת מדור הדרכה והכשרות, חטיבת ההגנה בסייבר, כי "החטיבה אחראית על הגנה על כלל המידע והמערכות בצה"ל. הקמת המערך החדש, שהוא מטכ"לי ורב-זרועי, תחזק ותשפר את ההגנה על המרחב הקיברנטי. היא תביא לחיזוק החוסן של רשתות התקשורת והמחשבים בצבא, ולשמירה על המרחב הקיברנטי. לצד המימדים של אוויר, ים, ויבשה, יש כעת מימד חדש, לא פחות חשוב, המימד הקיברנטי שעוטף את הכל". לדברי סרן ע', "הגוף החדש, שפועל תחת חטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב, יישא באחריות על הגנת המרחב. פעילות מהותית במערך תהיה ההכשרות של כוח האדם לתחום – מיישם בסייבר ומגן בסייבר". היא סיימה באומרה כי "הקמת המערך תביא לאיחוד רב-זרועי של התחום, ותביא לקפיצת מדרגה, הן בהגנה והן בשמירה על ההון האנושי בסייבר. אנשי הסייבר יוכלו לפעול באופן ממוקד יותר".

מטרת חטיבת ההגנה בסייבר היא לאפשר את קיומן של פעילויות מבצעיות ביבשה, באוויר וביםף ולייצר לצה"ל עליונות בממד הקיברנטי. החטיבה מפעילה אמצעים טכנולוגיים רבים ומגוונים, על מנת לנטרל תקיפות ואיומי הסייבר של אויבים ויריבים. מערך ההגנה בסייבר שהוקם יפעל לצד כמה מרכזים ייחודיים בחטיבה: מרכז מבצעים להגנה, מרכז מודיעין להגנה, מרכז טכנולוגי (יחידת מצו"ב) ומרכז לוחמה אלקטרונית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. david

    כדי להצליח במשימה חובה להניח שכל מה שמוח צד א' מתכנן ובונה, מוח צד ב' מסוגל לפרוץ

אירועים קרובים