נתיבי ישראל ופרוסיד הקימו מערכת תיאום תשתיות לאומיות; ההיקף – 10 מיליון שקלים

מערכת תיאום התשתיות הלאומיות נועדה לענות על הצורך לתיאום דיגיטלי בין החברות ● פלטפורמת Creatio היא מערכת המשלבת בין CRM ל-BPM, ובעזרתה, תיאום תשתיות עובר מיכון של תהליכי העבודה

אילונה ברוטמן, מנמ''רית נתיבי ישראל (נת''י). צילום: יח"צ

נתיבי ישראל ופרוסיד (Proceed) כקבלן היישום שלה הקימו מערכת תיאום תשתיות לאומיות. הפרויקט החל במרץ השנה, עלה לאוויר באחרונה, והמשך פיתוחו ייעשה בשלוש השנים הקרובות. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכ-10 מיליוני שקלים.

הפרויקט הוא תוצר של שיתוף פעולה בין משרדי התחבורה, ראש הממשלה והאוצר. הוא מבוסס על מערכת Creatio (לשעבר bpm’online).

בישראל פועלות כיום 24 חברות תשתית לאומיות, בהן חברת החשמל, רכבת ישראל, מקורות, נתיבי ישראל, תשתיות נפט, גז ועוד. חברות התשתית הגדולות מחזיקות מגוון מערכות מידע, אולם בכל הנוגע לתיאום עבודות תשתית בין החברות, העבודה כולה ידנית, התיאום נעשה על בסיס מסמכי נייר והתהליך ארוך ומסורבל.

מערכת תיאום התשתיות הלאומיות נועדה לענות על הצורך לתיאום דיגיטלי בין החברות. התיאום הדיגיטלי ישפר את התקשורת בין הגורמים השונים, יצמצם תקלות ויחסוך זמן רב שנדרש לתיאומים. כמו כן, מערכת תיאום התשתיות תעניק לגורמי הממשל במדינה שקיפות, בקרה ושליטה על כלל תהליכי התיאום, ותאפשר לה לזהות צווארי בקבוק בתהליכים ולהתייעל בהתאם.

פלטפורמת Creatio היא מערכת המשלבת בין CRM ל-BPM. בעזרתה, תיאום תשתיות עובר מיכון של תהליכי העבודה. לצד זאת, המערכת מספקת תיעוד של תקשורת רב ערוצית – מייל, טלפון, משימה, צ'אט פנימי – בין חברות ובין בעלי תפקידים.

אילונה ברוטמן, מנהלת אגף מערכות מידע בנתיבי ישראל, אמרה,  כי "יישום מערכת כזו עונה על צורך חזק של התחום לדיגיטציה ותהליך שקופים יותר. יישום המערכת של Creatio בתצורת ענן מלא, SaaS, נעשה תוך שימוש במתודולוגיות אג'ייל, מה שאיפשר יישום בזמן שיא של חודשים בודדים ל-MVP ראשוני, שהופעל בכמה מחברות התשתיות הלאומיות".

לדברי ניר רון, מנהל המוצר מטעם נתיבי ישראל וגופי הממשלה, אמר, כי "ההחלטה של ממשלת ישראל לבחור ב-Creatio לשם הקמת מערכת לאומית לתיאום עבודות תשתית היא החלטה נכונה מאוד. בלא ספק, היא תתרום רבות לכולנו – עובדי חברות התשתית, מנהלי פרויקטים ובסופו של דבר גם לאזרחים, הנהנים מהתוצרים של עבודות תשתית המנוהלות ביעילות ונעשות במהירות".

אורן דיגא, ראש תחום CRM/BPM, פרוסיד. צילום: יח"צ

אורן דיגא, ראש תחום CRM/BPM, פרוסיד. צילום: יח"צ

פרוסיד מספקת פתרונות לארגונים מרובי פרויקטים ותהליכים. אורן דיגא, ראש תחום CRM/BPM בפרוסיד, ניהל את הפרויקט מטעם החברה. דיגא הקים את השותפות עם Creatio בישראל והוא מנהל את פעילות Creatio בחברה. לדבריו, "מערכת Creatio מתאימה לפרויקט תיאום התשתיות, מפני שהיא בעלת כלים חזקים, שמגיעים ממשOut of the Box . מדובר בכלים, כמו מנוע תהליכים אוטומטיים משוכלל, יחד עם יכולות CRM מתקדמות. יתירה מכך, המערכת הינה פלטפורמת פיתוח Low Code  גמישה, שמאפשרת מענה מהיר מאד לרעיונות עסקיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהבה שפירא

    כל הכבוד לאורן דיגא ולנתיבי ישראל שחרגו מהקופסה. אולי רכבת ישראל היתה מתקדמת יותר לו היתה משתמשת שירותים הנ"ל

אירועים קרובים