אדם נוימן, מייסד WeWork, משקיע בגו טו גלובל

החברה, הפועלת באירופה ומפעילה בארץ את CAR2GO ואוטותל, גייסה 19 מיליון דולר בסבב B ● מתוכם 10 מיליון דולר בתמורה להקצאת מניות לנוימן - שסולק מ-WeWork שייסד אחרי מהומת עולם ומה שהיה למעשה כישלון, ממנו יצא עם כיסים תפוחים

אדם נוימן, מייסד WeWork.

גו טו גלובל (GoTo Global), חברת בת של קבוצת שגריר שירותי רכב (81.6%), השלימה גיוס בסבב B של 19 מיליון דולר. הסיבוב מורכב מהשקעה של עשרה מיליון דולר מצד היזם אדם נוימן – מייסד ומנכ"ל לשעבר של WeWork – החברה שהביאה לעולם את חללי העבודה המשותפים – וכן מהמרת הלוואת בעלים של שגריר ובעלי מניות קיימים, בהיקף של 9 מיליון דולר. לאחר ההקצאה, חלקו בחברה של נוימן יעמוד על 33 וחלקה של שגריר יעמוד על 54.19%.

העסקה משקפת לגוטו גלובל שווי של 30 מיליון דולר אחרי הגיוס, שהם כ-103 מיליון שקלים. כמו כן, נקבע בין הצדדים כי נציג מטעמו של נוימן יחל לכהן כדירקטור בגו טו גלובל.

גוטו גלובל

גו טו גלובל

גו טו גלובל, שהוקמה בשנת 2008, פועלת כיום ב-12 ערים בישראל ובאירופה, בהובלת גיל לייזר מנכ"לה – פיתחה מוצר ייחודי אשר מאגד לראשונה, תחת קורת גג אחת מגוון שירותי תחבורה שיתופית באמצעות מפעיל אחד. המנויים על שירותיה יכולים ליהנות משירותי תחבורה שיתופיים כמו אופניים, אופנועים, קורקינטים ורכבים לטווח קצר וארוך, תחת אפליקציה אחת בנוחות וזמינות, ולהגיע ממקום למקום בפשטות.

בשנים האחרונות החברה צומחת בקצב מהיר. בשנת 2019 ביצעה מעל ל-1.3 מיליון נסיעות, ומחזור של מעל 13 מיליון דולר. לחברה פעילות בישראל ובמלטה (מערך תחבורה שיתופית של רכבים וקטנועים), ותמשיך להרחיב את פעילותה באירופה כבר במהלך 2020. 

לייזר, מנכ"ל החברה ציין כי, "שוק התחבורה האלטרנטיבית נמצא בתנופה חסרת תקדים אשר עתיד לגלגל למעלה מ-600 מיליארד דולר עד 2025. בימים אלו, אנו עדים לכך שמגפת הקורונה הנוראית, אשר משפיעה על כל אחת ואחד מאיתנו, דווקא מגדילה את פוטנציאל הפעילות שלנו לאור המגמה בעולם בוויתור על הרכב הפרטי והצורך של אנשים להתנייד באופן פרטני ללא תלות בתחבורה הציבורית. עם סבב הגיוס הנוכחי, בכוונת החברה להמשיך להתרחב בעולם ולהיכנס לפעילות בערים חדשות באירופה בשנת 2020".

לייזר הוסיף כי "אנו גאים להוביל את השלב הבא במהפכת התחבורה, "מולטימודל". החזון שלנו הוא למנף את הידע הטכנולוגי הרב שצברנו, בזכות צוות מוכשר המגיע מכלל עולמות התחבורה השיתופית לצד הניסיון בן 12 שנה בהפעלת מערכי תחבורה שיתופיים, על מנת לספק קורת גג אחת לכל פתרונות הניידות, תוך זמינות מלאה והתאמה מלאה לצרכי המשתמשים".

אדם נוימן – מחללי עבודה משותפים לתחבורה שיתופית?

נוימן, המשקיע החדש של גו טו, מגיע אל עסקי התחבורה שיתופית אחרי שייסד את WeWork – חברה חלוצית בתחום חללי העבודה השיתופיים שהייתה לרגע ענקית נדל"ן, אבל חוותה מהומת עולם ב-2019 – שורת שערוריות והרפתקאות כלכליות כושלות, כמו גם הנפקה מתוכננת וזוהרת שלא צלחה, הביאו לצניחת השווי של החברה מ-47 מיליארד דולרים, לפחות מארבעה מיליארד בתוך שנה. נוימן אולץ להתפטר ועל אף שעזב בבושת פנים את החברה שייסד, והניח לתאגיד סופטבנק לתפוס על החברה שליטה, הוא יצא מההרפתקה עם מצנח זהב של 1.7 מיליארד דולר. אלא שבסיכמה של פרשה, ואחרי עוד מספר פיתולים וקורונה בדרך, הונו נאמד כיום "רק" על ב-750 מיליון דולר.

נוסדה על ידי נוימן, הסתבכה וכשלה. WeWork. צילום: BigStock

נוסדה על ידי נוימן, הסתבכה וכשלה. WeWork. צילום: BigStock צילום: BigStock

דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר: "אנו שמחים לדווח על השקעה ב-GoTo מצד משקיע מוביל ומקצועי כמו אדם נוימן המתמחה בפתרונות כלכלה שיתופיים. העסקה שהתבצעה לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר אחרי הכסף, הינה עדות משמעותית להבעת האמון בפתרונות ובטכנולוגיה אותם מציעה גו טו. אנו מאמינים כי אדם הינו שותף אסטרטגי לפעילות, ויוכל לתת ערך מוסף לקידום יעדיה ומטרותיה של החברה, אשר ישיאו ערך נוסף לבעלי המניות של שגריר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים