יצאה לדרכה: תכנית עידוד השקעות גופים מוסדיים בחברות היי-טק ישראליות

רשות החדשנות פרסמה אתמול (ב') את נהלי ומועדי ההגשה למסלול לעידוד השקעות של גופים מוסדיים בחברות היי-טק ישראליות אשר נמצאות בתחילת שלבי המכירות והצמיחה

הקטר של המשק. ההיי-טק הישראלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

היעדר כמעט מוחלט של השקעות בהיי-טק מקומי על ידי משקיעים מוסדיים ישראלים היה והינו מהבעיות העיקריות של הענף. התכנית של רשות החדשנות לשנות מצב זה ולעודד השקעות של גופים מוסדיים בחברות היי-טק ישראליות יוצאת לדרך עם פרסומן של התקנות בהקשר זה אתמול (ב').

המסלול, שגובש על ידי רשות החדשנות, משרד האוצר, רשות שוק ההון ורשות ניירות ערך, בסיוע פרופ' צבי וינר ומומחים נוספים, משתלב בתכנית הכלכלית של המדינה להתמודדות עם משבר הקורונה, כדי לסייע לחברות היי-טק בשלבי המכירות והצמיחה בהתמודדותן עם הקשיים הפיננסים העומדים בפניהן בתקופה הנוכחית. מועד ההגשה למסלול הוא ה-20 באוגוסט, ומסמכי ההגשה הנדרשים פורסמו בדף המסלול באתר האינטרנט של רשות החדשנות.

נהלי המסלול יכללו את האפשרות לחבירה של מספר גופים מוסדיים (ביטוח, פנסיה, קופות גמל, בנקים) יחדיו להגשה יחידה, וההשקעה המינימלית תוגבל ל-100 מיליון שקלים. כמו כן תינתן אפשרות להגדלת מסגרת ההשקעה של עד 50%, לאחר מימוש השקעה של 65% מהמסגרת הראשונית שאושרה.

המסלול מיועד לגופים מוסדיים ישראלים כגון: חברות ביטוח, תאגידים בנקאי ותאגידי עזר בנקאיים, קופות פנסיה וקרנות גמל. במסגרתו תסופק הגנה של המדינה על תיקי השקעות של גופים מוסדיים המשקיעים בחברות היי-טק ישראליות, ובכך תתאפשר לגופים פיננסים אלו צבירת ידע ויכולות בהשקעות מסוג זה, ובניית חיבורים מהותיים ואסטרטגיים עם משקיעים מנוסים בתחום.

בשבועות האחרונים ניכרת התעניינות רבה במסלול, הן בקרב גופים מוסדיים בשוק ההון והן בקרב משקיעי הון סיכון ישראלים. המסלול יאפשר לחוסכים ליהנות מאקזיטים של חברות היי-טק ישראליות מצליחות, תוך הגנה מפני ירידת ערך גבוהה.

מנוע צמיחה בתקופת משבר הקורונה

תמריצי המסלול יאפשרו לגופים מוסדיים להיות זכאיים להגנת השקעה של 40% מסכום תיק השקעות בחברות ההיי-טק הישראליות, כאשר ההגנה שתינתן היא לתקופת השקעה של 18 חודשים ותקופת החזקה של שבע שנים (אשר יכולות להכיל גם מימושים לאורך התקופה). במקרה של עליית ערך בתום תקופת התכנית, יעביר גוף ההשקעה המוסדי לרשות החדשנות שיעור של 10% מההפרש בין תשואת התיק ובין תשואת אג"ח מדינה, בתוספת תשלומי דמי ניהול שלא יעלו על 10% מסכום ההשקעה, לתקופת התיק. 

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: ניב קנטור

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: ניב קנטור

לדברי אהרון אהרון מנכ"ל רשות החדשנות: "רשות החדשנות רואה במסלול זה מנוע צמיחה מרכזי ומשמעותי עבור חברות ההיי-טק, במיוחד בתקופה הנוכחית בשל משבר הקורונה. התכנית מהווה הזדמנות לייצר השקעות בחברות טכנולוגיות, מצד גופי שוק ההון המוסדיים. אני מאמין כי בכך יכול להיווצר החיבור הדרוש בין ההיי-טק הישראלי לבין שוק ההון המקומי. הצלחתו עשויה להביא לגל צמיחה משמעותי של ההיי-טק הישראלי ביציאה מהמשבר, ולגידול בתשואת תיק ההשקעות של הציבור ופיזורו על פני ערוצי השקעה נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים