קלן דלייני, גורו SQL Server: "עבור המשתמש, דטה-בייס בענן הוא פשוט למימוש באותה מידה"

לדברי דלייני, שהרצתה בסמינר מקצועי בתחום כאורחת נאיה טכנולוגיות, "מיקרוסופט תנסה בוודאות לדחוף את שירותי הענן Azure, אבל עדיין אין לדעת איך זה יילך" ● היא הסבירה, כי עבור המשתמשים "זה ייראה כמו SQL Server לכל דבר ועניין"

"מיקרוסופט (Microsoft) השקיעה לא מעט משאבים לקראת אספקת שירותי הענן Azure. מנקודת המבט של המשתמשים, לא יהיה כל שוני בין השירותים המתקבלים כיום, לבין קבלת שירותי בסיסי נתונים בתצורה החדשה", אמרה קלן דלייני, מומחית בעלת שם בינלאומי לתחום SQL Server.

דלייני היתה דוברת המפתח בסמינר מקצועי להעמקת הידע בנושא בסיס הנתונים של מיקרוסופט, שנערך השבוע. את הסמינר בן השלושה ימים הפיקה קבוצת אנשים ומחשבים. דלייני הגיעה ארצה כאורחת של חברת הייעוץ נאיה טכנולוגיות, שאחראית לתכנים המקצועיים של הסמינר, המתקיים במלון ליאונרדו בתל אביב.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי דלייני, "מיקרוסופט החלה לשווק באחרונה את פלטפורמת Azure, המציעה למשתמשים בה שירותי עיבוד, פיתוח ואירוח בלא שתידרש רכישה של חומרה. מיקרוסופט השקיעה בתחום משאבי פיתוח רבים, כמו גם בהקמת תשתיות חומרה לפלטפורמת מיחשוב הענן שלה".

מנקודת המבט של המשתמשים – המפתחים ומנהלי בסיסי הנתונים, הסבירה דלייני, "זה ייראה כמו SQL Server לכל דבר ועניין. בארגון יהיה בסיס נתונים לוגי, אולם הרכיבים הפיסיים של בסיס הנתונים יהיו מחוצה לו. זה הושק וזה זמין".

דלייני היא בעלת ניסיון של יותר משני עשורים בתחום בסיס הנתונים המיקרוסופטי, והיא עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם הענקית מרדמונד על פיתוחן של התכונות והגרסאות הבאות בעולם ה-SQL Server. דלייני כותבת קבועה ב-SQL Server Magazine, מחברת ספרות מקצועית ושותפה לכתיבת ספרים רבים בנושא SQL Server, שהפכו לרבי מכר, ומרצה בינלאומית בתחום.

כיצד את רואה את בסיסי הנתונים האחרים שבשוק, של יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ו-MySQL (שנרכש על ידי אורקל דרך רכישת סאן)?
"אני כל כולי ממוקדת בבסיס הנתונים של מיקרוסופט, אינני מכירה ואיני מתיימרת להכיר לעומק את בסיסי הנתונים האחרים הקיימים בעולם ה-IT – מעבר לכך שאני קוראת עליהם בעיתונות המקצועית. למרות דברים הנאמרים על SQL Server, אני בהחלט יכולה לומר כי אנשי המקצוע הנכונים, בעלי ההכשרה והידע המתאימים, מסוגלים להביא את בסיס הנתונים המיקרוסופטי לעבוד עם היקפי מידע גדולים ולהגיע לרמת ביצועים שמתאימה לצרכים שלהם".

לו אני מנמ"ר בלא תשתיות, המקים מערך מיחשוב חדש, מדוע עלי לרכוש ולהטמיע את בסיס הנתונים המיקרוסופטי?
"אינני עובדת של מיקרוסופט ואינני אשת מכירות, אף שאני חברה בקהילת ה-MVP ויש לי קשרים רבים עם המהנדסים במיקרוסופט. למרות זאת אומר, כי למיקרוסופט יש היצע גדול של רכיבים המרכיבים את מערכות ה-IT הארגוניות. המדובר במערכת הפעלה, ביישומים שונים דוגמת ERP ו-CRM, במערכות בינה עסקית (BI), בבסיס הנתונים SQL Server ועוד. כאשר כל הרכיבים הללו בפאזל עובדים יחדיו – לכם, המשתמשים, העבודה קלה ונחה יותר. ספציפית לגבי בסיס הנתונים, הרי שהמדובר במוצר שקל לעבוד עימו, קל להתחיל איתו, ויש לו ממשקים נוחים וידידותיים לשאר מערכות ה-IT הארגוניות".

על מה תרצי במשך ימי הסמינר?
"אסביר איך רכיבים מסויימים עובדים במנוע בסיס הנתונים. אגרום לאנשים שיבינו כי ניתן לחקור ולהעמיק ולדעת יותר על SQL Server, ואז הם יוכלו לנצל את התכונות הרבות והטובות הקיימות בו, כדי להגיע לפונקציונליות ולכיוונון טובים יותר".

"לסיכום", אמרה דלייני, "בסיס הנתונים הוא לא קופסה שחורה, וזו המטרה העיקרית שלי בהרצאות – להביא לכך שכל שהמשתמשים יידעו לתפעל ולממש יותר פונקציות ב- SQL Serve. אני רוצה שמנהלי בסיס הנתונים יצעדו עוד צעד אחד קדימה. יש הרבה DBA שניתן להופכם מטובים למצויינים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים