"חוק האיכון זה קץ הדמוקרטיה – מחר כל אזרחי המדינה יהיו תחת מעקב"

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את השב"כ לאכן טלפונים כדי לעקוב אחרי אזרחים חולי קורונה ● חברי הקואליציה: החוק נועד להציל חיי אדם

ח"כ בועז טופורובסקי. צילום: מקסים דינשטיין

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020. הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת כמה שעות לאחר שהממשלה אישרה אותה פה אחד.

בהצעת החוק מוצע לעגן בחקיקה ראשית, כהוראת שעה, את הסמכת השירות לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש. ההצעה קובעת כי הסמכות להפעלת החוק תהיה על סמך הכרזת הממשלה על הצורך בשירות, וההפעלה שלו תהיה מותנית במצב התחלואה. החוק גם מציע סייגים חמורים לפעולות שיבצע השירות, על המידע שיתקבל והעברתו לשימוש בו.

האם הקורונה מצדיקה את החלתו? מעקב סלולרי. אילוסטרציה: BigStock

האם הקורונה מצדיקה את החלתו? מעקב סלולרי. אילוסטרציה: BigStock

קודם לדיון בכנסת התכנסה ועדת הכנסת לדיון דחוף, שיאפשר פטור לממשלה להניח את ההצעה בכנסת טרום הדיון ולקדם הליך מזורז לאישור בקריאה ראשונה.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) תקף את הצעת החוק ואמר: "כך נגמרו דמוקרטיות. בצהריים התכנסו כמה אנשים והם מביאים את ההצעה בבהילות, בלי שנספיק לקרוא אותה. ההצעה מבקשת לעקוב אחרי אזרחי מדינת ישראל. מחר יעקבו אחרי ערבי ישראל. מחר כל אזרחי ישראל יהיו תחת מעקב של השב"כ".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר כי "נראה שההצעה באה לחפות על כישלונות הממשלה".

חברי הקואליציה בוועדה הגנו על החוק, כולל ח"כ איתן גינזבורג, היו"ר, וטענו כי החוק נועד להציל חיי אדם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארווין קליין

    בהחלט! אלו אנשים שהדמוקרטיה חשובה להם מחיי אדם והם יעשו הכול כדי לשמור על חוקים גם אם הם פוגעים באיכות חיינו. הטהרנים הצבועים!

אירועים קרובים