דל ו-VMware – הסוף?

ענקית הטכנולוגיה שוקלת למכור את חלקה – הגדול -  בענקית הווירטואליזציה ● אנליסט: "כאשר מייקל דל בוחן משהו, יש לכך בדרך כלל סיבה טובה - הוא לא מחמיץ צעד כאשר הוא מתכנן מהלכי שחמט אסטרטגיים בשוק" ● דל ו-VMware: "לא מגיבים לספקולציות"

מייקל דל, יו"ר מנכ"ל דל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

דל טכנולוגיות (Dell Technologies) שוקלת למכור את בעלותה ב-VMware, בניסיון להגדיל את שווי השוק שלה, כך על פי דיווח של הוול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal).

הדיווח מגיע על רקע הנתון, שלפיו הטכנולוגיות של שתי החברות שולבו בצורה הדוקה יותר מתמיד, לרבות VxRail – תוכנת ניהול התשתיות, המשולבות באופן הדוק (HyperConverged) עם חבילת הענן שלה.

דל אוחזת ב-81% מ-VMware, המוערכת בכ-50 מיליארד דולרים. שווי השוק של דל עצמה עומד על 36 מיליארד דולרים. נתון זה, לפי האנליסטים, מרמז שהשוק מייחס ערך מועט, או לא מייחס ערך כלל – לעסקי הדטה סנטר והמחשוב האישי של דל.

על פי הפרסום, בדל הוקמו באחרונה קבוצות עבודה על מנת לבחון את האפשרויות סביב הפרידה האפשרית מ-VMware. עוד נכתב, כי אם ייעשה פיצול שכזה, הוא לא יתרחש לפני 2021. בכל מקרה, צוין כי הליך בחינת ההיפרדות מצוי בשלבים מוקדמים שלו.

ענקית ה-IT וענקית הווירטואליזציה סירבו להגיב על הפרסום בטענה, כי אינן מגיבות לספקולציות.

אנליסטים לא הופתעו לשמוע על הדיווח. אחד מהם אמר, כי "כשאתה מסתכל על VMware ועל מיקומה בשוק כפלטפורמת הווירטואליזציה הלכה למעשה – אין זה מפתיע. אם היה אי פעם זמן טוב למכור, זה כנראה עכשיו. VMware נמצאת במצב די טוב, והשוק במצב טוב בהרבה ממה שהיה לפני זמן לא רב. אם מדובר על מהלך שההיגיון שלו הוא פיננסי, זה כנראה הזמן הנכון לעשות את זה. כאשר מייקל דל בוחן משהו, יש לכך בדרך כלל סיבה טובה – הוא לא מחמיץ צעד כאשר הוא מתכנן מהלכי שחמט אסטרטגיים בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים