ארה"ב: האקרים חשפו מסמכים סודיים של המשטרה וה-FBI

קבוצה אקטיביסטית בשם DDoSecrets פרסמה יותר ממיליון קבצים מסווגים בנפח 269 קילו בייט – מהם 3,000 בסיווג ''סודי ביותר'' ● הפרסום קשור בעקיפין למחאת חיי השחורים חשובים

מסמכי רשויות החוק, חלקם "סודיים ביותר" נחשפו. צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד אפקט לרצח של ג'ורג' פלויד השחור בידי שוטרים לבנים: אקטיביסטים פרסמו נתונים מסווגים של יותר מ-200 יחידות אכיפת חוק בארה"ב, החושפים שיטות פעולה שלהן.

הקבוצה, ששמה DDoSecrets, פרסמה את המסמכים תחת הנושא BlueLeaks, הלחם מילים 'כחול' – צבע המשטרה – ו-וויקיליקס. היא פרסמה 269 ג'יגה בייט של חומרים, המספקים תובנות בנושא אכיפת החוק ומגוון רחב של פעילויות של ממשלת ארה"ב. החומרים ברובם הם מהעשור האחרון, וחלקם בני 24 שנים.

כיצד היא נוהגת במוחים? ה-FBI

כיצד היא נוהגת במוחים? ה-FBI

בין הסוכנויות שהחומרים שלהן נחשפו, נמנים מרכזי מודיעין, חטיבות ב-FBI, יחידות משטרה, מרכזי ניתוח מידע, וכן מרכזי היתוך מידע – שהוקמו לאחר פיגועי התאומים, לטובת מאמץ שיתופי בין שתי סוכנויות או יותר.

המסמכים כוללים שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון, מסמכים, טבלאות וקובצי PDF, תמונות, מאות אלפי תמונות ומספר גדול של קבצי טקסט ו-וידאו. חלק מהקבצים הללו מכילים מידע רגיש ביותר, כולל מספרי חשבון בנק, נתונים פיננסיים ותמונות של חשודים. בין המסמכים, ישנם המפרטים פעילויות מעקב של הבולשת הפדרלית ויחידות משטרה אחר פעילי תנועת חיי השחורים חשובים (Black Lives Matter), מוחים נגד פעילות משטרתית, כאלה שתרמו למחאת השחורים בביטקוין, פעילי התנועה האנטי-פשיסטית אנטיפה, ועוד.

"אנו ב-DDoSecrets מפרסמים חומרים שקבלנו ממקורות שונים, מהדלפות וגם האקרים", נכתב, "אנו מספקים פלטפורמה יציבה לציבור, המנגישה נתונים. אנו שומרים על אנונימיות של המקורות, אולם איננו מעורבים בהשגה שלהם".

מחויבות לפרסם נתונים שדלפו או נפרצו לטובת האינטרס הציבורי

DDoSecrets, שנוסדה בדצמבר 2018, היא קבוצה קטנה של פעילים, עיתונאים ומהנדסים, שלקחו על עצמם לפרסם נתונים שדלפו או נפרצו, לטובת האינטרס הציבורי. הארגון עצמו לא מבצע פעילויות סייבר, אלא מפרסם חומרים שהועברו אליו, כמו שעושה אתר וויקיליקס. לא ברור כיצד בדיוק התקבלו הנתונים, למרות שפעילות המדיה החברתית של אנונימוס עשויה להצביע על מעורבות מסוימת שלו. מייסדת האתר, אמה בסט, אמרה ל-WIRED כי החומרים הגיעו מאנונימוס.

בריאן קרבס הוא חוקר אבטחת סייבר אמריקני, עיתונאי ובלוגר, שחשף לא מעט האקרים ושיטות פעולה שלהם. בעבר היה איש צוות הוושינגטון פוסט וכיום עומד בראש אתר החדשות KrebsOnSecurity.com. קרבס בחן את הנתונים שהודלפו וקבע כי הם אמיתיים.

היקף המידע מהנתונים הוא עצום: חלק גדול ממנו מכיל דיווחים של ה-FBI ומסמכים פנימיים, אך גם מידע אישי על עובדים מתחום אכיפת החוק. 3,000 מהמסמכים מסווגים "סודי ביותר".

החומר פורסם לאחר פרצת אבטחה שנתגלתה בחברת Netesential, העוסקת בפיתוח תוכנה – פרצה שאותה ניצלו ההאקרים. לחברה מיוסטון יש לקוחות רבים בתחום אכיפת החוק ברחבי ארה"ב. החברה אישרה את דבר הפרצה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. boby

    260 קילו בייט????? חחח מי ערך את הכתבה? מי שלא מבין במחשבים???? בושה

אירועים קרובים