"ה-IT יעזור לארגונים להתגונן מפני נזקי אי הציות לרגולציית הקורונה"

מאיר בן-צור, מנכ"ל בינת יישום מערכות, מספר על האתגרים של הארגונים בהתמודדות עם שגרת הקורונה, ועל הפתרונות הייעודייים שבנתה החברה, המקשיחים את מערכת בקרת הכניסה לארגון ומתממשקים אליה ● "הטכנולוגיה יכולה לבוא לעזרת הארגונים ולסייע להם לציית לדרישות הרגולציה, ובמקביל - לשמור על בריאות עובדיהם".

מאיר בן צור, מנכ"ל בינת יישום מערכות. צילום: יח"צ

"ארגונים ספגו מספיק נזקים כתוצאה מעצירת הפעילות במשק. אין שום סיבה שהנזק הזה יגדל כתוצאה מאי ציות לרגולציה החדשה", כך אמר מאיר בן-צור, מנכ"ל בינת יישום מערכות.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר בן-צור, כי "אחד הלקחים ממשבר הקורונה הוא הצורך של ארגונים להיות דינמיים ולהגיב במהירות לתנאי אי ודאות, המשתנים ברמה כמעט יומיומית. כך היה במעבר החד והמהיר משגרה לחירום, וכך גם כיום, כאשר הארגונים עוברים לשגרת קורונה, ובהתאם – גם הצורך להתמודד עם התפרצות מהירה של גל שני של תחלואה. אנחנו רואים שארגונים שאימצו כלים טכנולוגיים כדי להתמודד עם המציאות הזאת מצליחים לצלוח את התקופה המתעתעת הזאת בצורה אפקטיבית ויעילה יותר".

לדברי בן-צור, "החזרה לפעילות בצל הקורונה מלווה ברגולציה חדשה – 'התו הסגול'. מדובר באוסף של תקנות וצווים לשעת חירום, שמטרתם למנוע התפשטות מחודשת של הנגיף ולשמור על בריאות הציבור. תקנות אלו כוללות הוראות להתנהגות במרחב הציבורי, ובין השאר – גם במשרדים ובמקומות העבודה. הן מטילות אחריות אישית על ההנהלה לקיום הכללים. בין השאר, מדובר על מדידת חום לנכנסים למקום העבודה, או ניהול רישום – עדיף שיהיה ממוחשב – של מספר הלקוחות והספקים השוהים במקום העבודה, מספר התשאולים ומדידות החום שבוצעו לנכנסים למקום העבודה ומספר האנשים שלא הותרה כניסתם. בנוסף, במקום עבודה שהייתה בו הדבקה בקורונה, הרשויות יכולות להורות על סגירתו, כולו או חלקו, עד לסיום חקירה אפידמיולוגית על ידי משרד הבריאות".

"המשמעות", ציין בן-צור, "היא שהארגון צריך לייצר כמה סוגי הגנה: הראשון – הגנה מפני הדבקת עובדים במקום העבודה, זו חובה מוסרית של כל מעסיק; השני – הגנה מפני השבתה נוספת ולא נחוצה של הארגון כתוצאה מהדבקה. השבתה כזו עלולה לגרום נזק משמעותי לארגון, בטח במציאות כלכלית ועסקית מורכבת; והשלישי – יצירת הגנה להנהלת הארגון בכל הקשור לדרישות הרגולציה".

"מבחינה טכנולוגית", הסביר, "מדובר בהקשחה של מערכות בקרת הכניסה. לדוגמה, כחלק אינטגרלי מהפעילות שלהם, ארגונים ביטחוניים וצבאות מורגלים לערוך סינון קפדני בכניסות למתקנים שלהם. המגזר האזרחי פחות מתורגל בכך, והוא יידרש לבצע את ההתאמות הנדרשות".

הקשחה של מערכת בקרת הכניסה

"זיהינו את האתגרים הללו", ציין בן-צור, "ובנינו מערך של פתרונות ייעודיים להתמודדות ארגונים עם שגרת הקורונה. הוא כולל כמה חלקים, המקשיחים את מערכת בקרת הכניסה לארגון ומתממשקים אליה. הראשון הוא הצבה של מצלמה תרמית מדויקת לניטור חום הגוף של הנכנסים לארגון. האינטגרציה והממשק שפותחו בין המצלמה למערכת בקרת הכניסה מאפשרים למערכת בקרת הכניסה למנוע כניסתם של חולים פוטנציאליים לארגון".

פתרון נוסף, אמר, "רלוונטי מאוד לארגונים גדולים או מבוזרים. הוא כולל התקנה של תוכנת עזר למערכת בקרת הכניסה, המאפשרת למנהל התפעול, או לקב"ט הארגון, להזין את פרטי העובדים הנכנסים לבידוד ולחסום אוטומטית את כרטיס העובד למשך כל תקופת הבידוד, ולכל סניפי הארגון. היה והכרטיס עבר בתקופת הבידוד באחד ממתקני הארגון – נוצרת התראה מיידית אצל מנהל התפעול או הקב"ט. בסיום הבידוד ההרשאות מוחזרות לעובד באופן אוטומטי."

עוד אמצעי הגנה, אמר בן-צור, "כוללים תוכנת עזר למערכת בקרת הכניסה, החוסמת את כניסת העובד לארגון אם הוא לא חתם על הצהרת בריאות. מרכיב נוסף כולל תוספת פונקציה לביצוע דו"ח נוכחות, שיציג מי נמצא בארגון בזמן אמת, או בדיעבד. זה מקל את החקירה האפידמיולוגית אם תתבצע הדבקה בארגון, וכך ניתן לספק חיווי מדויק של מי שהה במשרדי הארגון ביום ובשעה שבה נכח עובד החשוד כנגוע בנגיף".

בן-צור סיכם באומרו, כי "ארגונים ספגו נזקים משמעותיים במהלך החודשים האחרונים כתוצאה מהסגר ועצירת הפעילות של המשק. אין כל סיבה, או צורך, שהנזק הזה יגדל עוד יותר כתוצאה מאי ציות לרגולציה החדשה, או בשל חוסר הפנמה שאנו מצויים במציאות חדשה. כפי שאנו מכירים מהעבר, גם כאן הטכנולוגיה יכולה לבוא לעזרת הארגונים ולסייע להם לציית לדרישות הרגולציה, ובמקביל – לשמור על בריאות עובדיהם".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנדריי

    נראה שהמון חברות מפתחות את אותם הפיתרונות... מדובר על פיתרון לארגוני ענק. מה עם עסקים בינוניים וקטנים? שכחו אותנו.

  2. איציק שר שלום

    כתבה מעניינת ומלמדת כאחד שילוב הטכנולוגיה לימי הקורונה הן אבן דרך לכלל המשק ויש ללמד וליישם אותה ברבים .

  3. יוסי ארואסטי

    מאיר חבר איש יקר כתבה מרתקת מלומדת וגם משקפת מצב חירום קשה עם אתגרים טכנולוגים רבים בהובלתך את בינת יישום שנים רבות אתם נותנים מענה ופתרונות מעולים ללקוחות המשך עשייה רבה ורק בריאות איתנה לחברה וכל עם ישראל אמן

אירועים קרובים