סמי-מרד בפייסבוק – בעקבות התנגדות צוקרברג לפעול נגד פוסטים של טראמפ

חלק מעובדי פייסבוק ביטאו את אי שביעות רצונם מהבוס שלהם בצורה פומבית, וחלקם אף שבתו מעבודה, תוך שביקשו יום חופש כדי לתמוך במחאה נגד האלימות המשטרתית ● פייסבוק: "אנו מעודדים את עובדינו לדבר בחופשיות כשהם אינם מסכימים עם ההנהגה"

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

"מרד" של עובדי פייסבוק (Facebook) בשל סירובו של מארק צוקרברג לפעול נגד הנשיא דונאלד טראמפ: עובדי פייסבוק ביטאו ברשתות החברתיות בצורה פומבית את אי שביעות רצונם מהבוס שלהם, במה שנראה כמו מעין מרד הפגנתי וירטואלי.

מספר העובדים שהצטרפו למחאה הפומבית אמנם קטן במונחים אבסולוטיים – רק חלק קטן מכ-45 אלף עובדי החברה, אך הוא מייצג התבטאות פומבית נדירה של אי שביעות רצון מהנהגתו של צוקרברג, שהוא בעל נתח של 57.9% בזכויות ההצבעה בדירקטוריון של החברה. ההתנגדות להתנהלותו של צוקרברג השתקפה בכל רמות העובדים – כולל גם בכירים, ובפרט ביקורת על החלטתו האישית של המנכ"ל לא לשנות או להגיב על הפוסט שפרסם טראמפ, שמשתמע ממנו, כי הנשיא מעודד את המשטרה לירות במפגינים. לעומת פייסבוק, טוויטר (Twitter) אמנם הותירה את הציוץ של הנשיא, אך צירפה לו תגובה משלה, כי "הציוץ מפר את הכללים של טוויטר בנוגע לעידוד לאלימות. מכל מקום, טוויטר החליטה שיש עניין ציבורי בהשארת הציוץ נגיש".

לפי דיווחים שפורסמו בניו יורק טיימס, התנגדות העובדים להתנהלותו של טראמפ השתקפה גם בדיונים פנימיים בחברה, שבהם העובדים האשימו את החברה ביישום הכללים שלה בצורה לא שוויונית רק כדי לא להרגיז את טראמפ.

המחאה נסובה סביב פוסט של הנשיא, שכלל את המשפט: "כשמתחילה ביזה – היריות מתחילות". טוויטר התייחסה לכך כאל עידוד המשטרה לירות, בעוד צוקרברג כתב בתגובה, שאינו מסכים עם הפרשנות של טוויטר על מילותיו של טראמפ, והוא מבין את המשפט כמעין אזהרה למפגינים שהמשטרה עלולה לירות בהם. לפי הפרשנות הזאת, הפוסט נחשב לגיטימי לפי הכללים של פייסבוק, ולכן לא הוסר.

עובדי החברה פרסמו הודעות בטוויטר על התנגדותם להתנהלות צוקרברג, וחלקם אף הצהירו שהם משתתפים במעין שביתה וירטואלית – וביקשו יום חופש כדי לתמוך בהפגנות נגד האלימות המשטרתית.

אחד העובדים ה"מתמרדים", ג'ייסון סטירמן, חבר בצוות המו"פ של החברה, כתב למשל: "אני לא יודע מה לעשות, אבל אני כן יודע שלעשות כלום – לא מתקבל על הדעת. אני עובד פייסבוק, שלחלוטין לא מסכים עם ההחלטה של מארק לא לעשות דבר בנוגע לפוסטים האחרונים של טראמפ, שמזמינים בצורה מפורשת אלימות. אני לא לבד כאן בפייסבוק. אין כזה דבר עמדה נייטרלית בקשר לגזענות".

עובד אחר של החברה, אנדרו קראו, מנהל העיצוב של פורטל הווידיאו של החברה, צייץ: "לתת פלטפורמה שמסיתה לאלימות ומפיצה מידע שקרי זה דבר שלא מתקבל על הדעת, לא משנה מי אתה או אם זה שווה ידיעה חדשותית. אני לא מסכים עם העמדה של מארק ואתאמץ להביא לשינוי".

פייסבוק הגיבה לכך, ודובר החברה אמר, כי החברה לא תדרוש מהעובדים הללו להשתמש ביום חופשה בתשלום. "אנו מכירים בכאב שחשים עכשיו אנשים רבים, בייחוד הקהילה של השחורים. אנו מעודדים את עובדינו לדבר בחופשיות כשהם אינם מסכימים עם ההנהגה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים