יזמים מעל גיל 45? ייתכן שאתם יכולים לקבל 100 אלף דולר

קרן מארג' מקיימת זו השנה השביעית תחרות שפונה ליזמים בגילאי 45 ומעלה – קבוצת גיל שדלתות רבות אחרות בהיי-טק נטרקות בפני המשתייכים אליה

גם ליזמים המבוגרים יותר מגיע. צילום אילוסטרציה: BigStock

אין זה סוד שעובדי היי-טק מבוגרים יחסית, מעל לגיל 45 ואף 40, שמתפטרים או חלילה מפוטרים מתקשים מאוד למצוא עבודה. רבים מדברים על החשיבות בשילובם בעבודה בהיי-טק, הן עקב תת הייצוג שלהם בענף, לפחות במקצועות מסוימים, והן בגלל הניסיון שיש להם, שהם יכולים לתרום ממנו לארגונים. אלא שהנתונים בשטח מדברים אחרת ואנשי היי-טק רבים בעשורים החמישי, השישי ו-ודאי השביעי לחייהם מוצאים את עצמם מחוסרי עבודה ועם דלתות הטרוקות בפניהם, גם אם טורקים להם אותן בנימוס.

כדי לסייע ליזמים בגילאים האלה, איש העסקים פול מיראג' ייסד קרן על שמו, שמאתרת מיזמים של אנשים בגילאים אלה ותומכת בהם.

ישי איזק, מנכ"ל קרן מיראג', אמר לאנשים ומחשבים שתמיכה ביזמים מעל לגיל 45 היא דבר חכם, כי בניגוד למה שחושבים, רוב היזמים המצליחים בתחום ההיי-טק הם בגילאים אלה. "מחקר שפורסם באמריקן אקונומיק ריוויו מטיל ספק בדעה הרווחת שאומרת שיזמים צעירים הם אלה שמצליחים לגייס הון ולייצר אקזיטים ולפיכך, הם קהל היעד הרלוונטי והמועדף ליזמות עסקית. הממצא העיקרי של המחקר הוא הגילוי שרוב היזמים המצליחים הם בני 45 ומעלה. העדויות מצביעות על כך שמייסדים מצליחים במיוחד של חברות הם כאלה שפתחו אותן כשהיו בני יותר מ-40, בעוד שמייסדים צעירים יותר מצליחים פחות. המחקר מבוסס על יותר מ-2.5 מיליון יזמים מתחומים שונים, שהקימו עסקים בארצות הברית מאז שנות ה-70. הגיל הממוצע של היזמים שנבדקו היה 42 ואילו בהיי-טק הוא היה 43".

ישי איזק, מנכ"ל קרן מיראג'. צילום: יח"צ

ישי איזק, מנכ"ל קרן מיראג'. צילום: יח"צ

מזה שבע שנים רצופות שהקרן מקיימת תחרות נושאת פרס כספי בישראל. "כל יזם או יזמית ישראלי.ת שהוא.היא מעל לגיל 45 רשאי.ת להשתתף בתחרות, וזה בתנאי שהיזמות שמוגשת לתחרות לא קיבלה תמיכה, מענק או פרס או סיוע כספי מכל גורם אחר ונמצאת בבעלות המלאה של המשתתף.פת. היזמות שתימצא הטובה ביותר מבחינת ההיתכנות עסקית והטכנולוגית שלה תזכה את הממציא.ה שלה בפרס של 100 אלף דולר", אמר איזק.

יש לציין שהתחרות לא מוגבלת לתחום טכנולוגי כלשהו. "כל יוזמה בתחום ההיי-טק תתקבל בברכה ותיבחן לגופו של עניין", אמר איזק. עוד יצוין שהפרס לא מותנה בגובה ההשקעה המתוכננת.

האם יש לכם מידע על הצלחות או כישלונות של היזמויות שתמכתם בהן בעבר?
"אין לנו מידע כזה. אנחנו לא קרן הון-סיכון למטרות רווח, אלא קרן פילנתרופית. אנחנו לא מקבלים מניות במיזם ולפיכך לא עוקבים אחרי ההצלחות או הכישלונות של הזוכים".

ההרשמה לתחרות נסגרת ביום ד' הבא, ה-20 במאי. ניתן להירשם אליה כאן.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אתי

    היי,ד״ר צבי לניר - https://www.merageinstitute.org/45+/register.php מצ״ב לינק להרשמה

  2. אתי

    היי, אבי - במידה והמענק לא עובר את ה 100 אלף דולר יותר ממוזמן - לשאלות אנחנו כאן.

  3. ד"ר צבי לניר

    שלום ישי רציתי להגיש את מועמדותי לפרס. לחצתי על ה- registration documents אך הלחיצה לא מובילה להם. אודה לך אם תשלח לי אותם. תודה, צבי לניר

  4. אבי

    אם קיבלנו מענק מקרן תנופה של המדען הראשי ? ומספר השקעות קטנות ממשקיעים פרטיים ? לא רלוונטי ?

אירועים קרובים