מסתמן: אינטל תרכוש את מוביט ביותר ממיליארד דולר

החברה הנרכשת, שידועה בשל אפליקציית התחבורה הציבורית למשתמשים הפרטיים, מציעה גם מערכות לרשויות מקומיות ולמפעילים ● על פי ההערכות, העסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים

אינטל. צילום: BigStock

אינטל נמצאת בימים אלה במשא ומתן מתקדם לרכישת אפליקציית התחבורה הציבורית מוביט בסכום של יותר ממיליארד דולר – כך דווח היום (א'). על פי ההערכות, ההסכם בין החברות ייחתם בימים הקרובים.

מוביט הוקמה ב-2011 ולצד ווייז, גט ואחרים, היא בין המותגים הישראליים הבולטים בעולם. החברה מעסיקה כ-200 עובדים, מרביתם בישראל, והיא פועלת בעשרות מדינות ושפות. מספר המשתמשים באפליקציית התחזורה הציבורית שלה עומד על יותר מרבע מיליארד. בין המשקיעים במוביט נמצאות BRM Capital, סקויה קפיטל ו-ב.מ.וו. אינטל היא בעלת מניות בחברה, בשיעור של 7%. מייסדי החברה הם ניר ארז, המנכ"ל, ורועי ביק, סמנכ"ל התפעול, ומאז הקמתה היא גייסה כ-140 מיליון דולר.

לצד אפליקציית התחבורה הציבורית החינמית למשתמשים הפרטיים, מוביט מציעה תשתית למערכות תחבורה ציבורית בערים. בימים אלה היא משתפת פעולה עם עיריות וחברות תחבורה, על מנת לעדכן את המשתמשים בלוח הזמנים המתעדכן של התחבורה הציבורית, עקב משבר הקורונה. היא אף מציעה פלטפורמה להתאמה לצרכים של כל מפעיל תחבורה ציבורית, שמאפשר לו לייעל את יכולות התכנון, התפעול והאופטימיזציה של השירותים שלו.

עם רכישת מוביט, אינטל מעמיקה את הפעילות שלה בעולם התחבורה החכמה, שמבוססת בחלק ניכר ממנה על חברה ישראלית אחרת שהיא רכשה – מובילאיי, בעסקת ענק בסכום של 15.3 מיליארד דולר. לפני חודשים אחדים היא קנתה חברה כחול לבן אחרת – הבאנה לאבס, שמפתחת שבבים מבוססי בינה מלאכותית, בעסקה בשווי של כשני מיליארד דולר.

באינטל בחרו שלא להגיב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    ולחשוב שהחברה הוקמה ע" תיכוניסטים...

  2. דוב ירון

    אינטל לא טובה ברכישות. לא למדה כלום מהכישלון ברכישה של TELMAP בזמנו (מודל עסקי כושל והחברה נעלמה מהשטח) וגם יתר הרכישות שלה לא משהו.... הנה הפירוט: https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3709515,00.html

אירועים קרובים