מיהם שיאני השכר בהיי-טק?

עלות השכר של איזה בכיר היי-טק הייתה הגבוהה ביותר ב-2019? מי נשרך מאחור? ומיהי האישה היחידה שנכללת ברשימה? כל הפרטים בטבלה השנתית

כמה הבכירים מרוויחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד עונה של דו"חות שנתיים הסתיימה לה, ואתה הנתונים שמפרסמות החברות, כולל חברות ההיי-טק וה-IT, על העלות של חמשת (ולפעמים קצת יותר) מקבלי השכר הגבוה בהן. כמדי שנה, אנחנו מביאים בפניכם את הרשימה המלאה, ואת האפשרות לראות מי השתכר יותר, מי פחות ועלות השכר של מי נותרה כמעט ללא שינוי. יש לציין שמדובר רק בחברות שנסחרות בבורסה של תל אביב ושהנתונים נכונים ל-2019 – לפני משבר הקורונה.

אבל עוד לפני המספרים – הערה: גם השנה בולט ברשימה ההיעדר הכמעט מוחלט של נשים. בכל הרשימה, שכוללת 27 בכירים, יש בכירה אחת: שני אנקוריון, מנכ"לית חטיבת הסאפ ואבטחת המידע של וואן. מדובר בעוד הוכחה לייצוג החסר של נשים בהיי-טק הישראלי. יש לקוות שהמצב ישתנה בטבלה שתסכם את 2020.

שני אנקוריון, מנהלת חטיבת הסאפ ואבטחת המידע של וואן. צילום: רגב ארט

שני אנקוריון, מנהלת חטיבת הסאפ ואבטחת המידע של וואן. צילום: רגב ארט צילום: רגב ארט

ועכשיו לנתונים

עלות השכר של כלל הבכירים שהחברות דיווחו עליהם חצתה בשנה החולפת את הרף של 100 מיליון שקלים ועמדה על 103.6 מיליון, כלומר: עלות שכר שנתית ממוצעת של 2.96 מיליון שקלים למנהל בודד. מדובר בגידול של 11.17% לעומת 93.18 מיליון שקלים, או 2.66 מיליון למנהל בודד, ב-2018.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

את הבכורה תופס גם השנה מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, שהעסקתו עלתה לחברה ב-2019 סכום של 11.16 מיליון שקלים. מדובר בסכום גבוה, אולם הוא משקף ירידה של 14.18% לעומת עלות שכרו ב-2018.

אלי זיברט, מנכ"ל קבוצת חילן. צילום: קובי קנטור ז"ל

אלי זיברט, מנכ"ל קבוצת חילן. צילום: קובי קנטור ז"ל

במקום השני ממוקם אלי זיברט, מנכ"ל חילן, שעלות שכרו זינקה יחסית ל-2018 פי שלושה – ב-203.26% – והסתכמה ב-10.32 מיליון שקלים.

יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב. צילום: יח"צ

יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב. צילום: יח"צ

שלישי בדירוג אנחנו מוצאים את יואב וינברג, מנכ"ל אמת מחשוב, שעלות שכרו ירדה ב-9% ל-4.65 מיליון שקלים, כנראה בגלל הירידה ברווח השנתי של החברה.

משה אטיאס, סמנכ״ל הכספים של מטריקס. צילום: סאם יעקובסון

משה אטיאס, סמנכ״ל הכספים של מטריקס. צילום: סאם יעקובסון

לאחר מכן, במקום הרביעי, ניצב בכיר נוסף במטריקס – משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים – שעלות שכרו השנתית צמחה ב-32.2% ל-4.16 מיליון שקלים.

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: ניב קנטור

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: ניב קנטור

את החמישייה הראשונה סוגר עוד בכיר בחילן: שחר אפעל, מנכ"ל נס, ששייכת לקבוצה. עלות השכר של אפעל צמחה אשתקד ב-21.3% ועמדה על קצת יותר מארבעה מיליון שקלים.

הרשימה נסגרת עם שלושה סמנכ"לים בטלדור: אסף ליטבינוב, בועז יהודה ושי גואטה. עלות שכרם של חמשת בעלי השכר הגבוה בטלדור הייתה נמוכה מזו שנרשמה בחברות ה-IT האחרות והסתכמה ב-5.96 מיליון שקלים, כלומר – 1.19 מיליון בממוצע.

טבלת שיאני השכר 2019

טבלת שיאני השכר 2019

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    מעניין מאוד... ממתי מתכנת ממוצע מרוויח מעל ל-58,000 ₪????? ממליץ לחשוב לפני שמגיבים...

  2. אני

    הכותרת מטעה, הטבלה חלקית ביותר וכוללת רק חברות IT מסורתיות, זה לא באמת הייטק. למשל, מי שסוגר את הרשימה עלות שכרו דומה לעלות שכר של מתכנת ממוצע. אין פה אף חברת הייטק ברשימה....

  3. לורם איפסום

    חזירות לשמע! מתכנתים שקורעים את התחת ומפוטרים כבהרף יד והמנכ"לים החזירים האלו מקבלים מליונים. על זה העולם צריך להיחרב מהקורונה

  4. גג

    תסתכלו כמה מקבל זה שסוגר את הרשימה - פחות מ-700 אלף בשנה. מישהו באמת חושב שהוא בצמרת מקבלי השכר בארץ? אם מדברים על עלות שכר, אני מניח שזאת גם בערך העלות שלי, סתם מפתח בכיר (לא מאד) בחברה בינ"ל. החברים שלי באמזון, למשל, מרוויחים יותר. בכלל, לא ברור על מה מבוססת הרשימה הזאת. אלה חברות ציבוריות שמדווחות על שכר הבכירים לבורסה? כולן שם חברות IT, איפה הבכירים בחברות ההייטק שכולם מכירים?

  5. Serj

    משכורות מופרכות, למה לא לפנק קצת את העובדים שקורעים תתחת ומקבלים פירורים?

אירועים קרובים