באמצע המשבר: ויה הישראלית מגייסת 400 מיליון דולר

החברה השלימה סבב גיוס E בהובלת חברת ההשקעות האירופית אקסור, שהשקיעה מחצית מהסכום ● האלגוריתם של ויה מסייע בימי חירום אלה לשינוע סחורות ועובדים חיוניים בערים שונות בעולם

דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי ויה. צילום: יח"צ

ויה הישראלית, שפועלת בתחום הטכנולוגיה לתחבורה ציבורית, הודיעה אמש (א') כי גייסה 200 מיליון דולר, בסבב גיוס E, שנערך בהובלת אקסור. הסכום הכולל של סבב הגיוס עומד על 400 מיליון דולר, מה שמביא את ויה לשווי שוק של 2.25 מיליארד.

כחלק מהמהלך, נועם אוחנה, ראש זרוע ההשקעות בשלבים המוקדמים של אקסור (אקסור סידס), יצטרף לדירקטוריון ויה. לצד אקסור, השתתפו בסבב משקיעים חדשים, ביניהם ונצ'רס מקווייאר קפיטל ומורי בילדינג, והמשקיעים הוותיקים, לרבות קרן פיטנגו והארסט ונצ'רס.

ויה נוסדה ב-2012 על ידי אורן שובל ודניאל רמות, כאשר שנה לאחר מכן הופעל השירות שלה בפעם הראשונה – בניו-יורק. האלגוריתם של ויה מאפשר למפעילי תחבורה ציבורית לאסוף, באמצעות הרכבים שלהם, נוסעים (או חבילות) שפניהם לאותו הכיוון. עד היום, בוצעו באמצעות השירות שלה יותר מ-70 מיליון נסיעות בלמעלה מ-70 ערים ב-20 מדינות, והיא פועלת באמצעות כ-100 שותפים ברחבי העולם – עיריות, מפעילי תחבורה ציבורית, תאגידים, אוניברסיטאות ועוד. בארץ היא מפעילה – בערים תל אביב, רמת גן וגבעתיים – את שירות באבל, בשיתוף דן.

ויה. צילום: יח"צ

ויה. צילום: יח"צ

ב-ויה אומרים כי המטרה שלה היא לספק שירותי תחבורה ציבורית יעילים, שמסייעים להפחית משמעותית את גודשי התנועה וזיהום האוויר. בחברה מציינים כי הם מסייעים לערים בתקופת המשבר הנוכחית, בניידות בשעת חירום ובשינוע של סחורות וכוח אדם חיוני, במגוון מקומות דוגמת ברלין, אוהיו ומלטה, על מנת לתמוך באזורים המושפעים מנגיף הקורונה. גם בארץ, משרד התחבורה הביע עניין ברכישת המערכת של ויה, כך שתוכל להסיע עובדים חיוניים בשעת חירום.

אקסור היא חברת אחזקות אירופית גדולה, שמשקיעה בחברות מזה יותר מ-100 שנים. שווי הנכסים שלה עמד, נכון ל-31 בדצמבר, על כ-26 מיליארד דולר. פורטפוליו החברות של אקסור מורכב בעיקר מחברות שבהן היא בעלת מניות מובילה, לרבות פרארי, פיאט קרייזלר, מועדון הכדורגל יובנטוס והאקונומיסט.

שובל ורמות אמרו כי "אנחנו עוזרים לערים לספק לתושביהן תחבורה נגישה, זולה וידידותית לסביבה. במיוחד בתקופות קשות אלה, רלוונטי החזון שלנו למערכות תחבורה ציבורית דינמיות, המבוססות על מידע בזמן אמת, ומספקות תחבורה חסכונית ושוויונית יותר בערים ומדינות מסביב לעולם. במהלך תקופת חירום זו, נפלה בחלקנו הזכות ליישם את הטכנולוגיה שלנו כדי לסייע לערים להתאים את מערך התחבורה הציבורית, ומערכים לוגיסטיים נוספים. לדוגמה, הסעת עובדים חיוניים, ושינוע סחורות ושירותים לאנשים אשר כרגע מוגבלים בתנועה".

ג'ון אלקן, יו"ר ומנכ"ל אקסור, ציין ש-"ברגע מאתגר וייחודי זה, חשוב יותר מתמיד לעבוד בנחישות למען עתיד חדשני ובר קיימא, אל מעבר לימים קשים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים