רשות התקשוב מזהירה: דחיית שעון הקיץ עלולה להשבית מערכות מחשוב

יוזמת שר הפנים, אריה דרעי, לדחות את הזזת השעון ל-1 במאי עלולה לגרום לתקלות חמורות במשק, ובכלל זה שיבושים במערכות קריטיות בבתי חולים - כך עולה ממכתב ששיגרו רשות התקשוב וישראל דיגיטלית ● המל"ל התבקש למצוא פתרון מידי

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: מתוך ויקיפדיה

רשות התקשוב וישראל דיגיטלית, שניים מגופי המחשוב המשמעותיים ביותר בממשלה, מתריעים כי הזזת שעון הקיץ ביותר מחודש, ל-1 במאי, עלולה לגרום לתקלות חמורות במשק, ובכלל זה בשירותים הממשלתיים – כך על פי הודעה שפרסמו אמש (א').

במשרד הפנים מתכוונים לדחות את המעבר לשעון קיץ, שאמור היה להתבצע בלילה שבין יום ה' ליום ו' השבוע, ל-1 במאי, עקב משבר הקורונה. הטענה שלהם היא ששעון קיץ משמעו עוד שעת אור ביום, שבה יהיו הרבה אנשים בדרכים או במשרדים – ולא בבתים, וכך יהיה פוטנציאל גבוה יותר להתפשטות הנגיף. שר הפנים, אריה דרעי, אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וקיבל את אישורו לביצוע המהלך.

רשות התקשוב וישראל דיגיטלית ציינו שתאריך המעבר בין שעון החורף לשעון הקיץ מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים. בהודעתן מוסבר שכדי לשנות את תאריך החלפת השעון, על יצרני מערכות ההפעלה לפתח גרסת תיקון, להפיץ אותה ולהתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וסמארטפון במחשבים של הממשלה ושל גורמים רבים אחרים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום ה' בלילה, מועד התחלת שעון הקיץ.

"במצב שנוצר, שבו חלק מהמחשבים עובדים באזורי זמן שונים, עלולות להיווצר תקלות והשבתות מערכי מחשוב שלמות", נכתב בהודעה. בנוסף, מצוין שם כי ההיעדרות של עובדים רבים מהסקטור הפרטי עקב משבר הקורונה תקשה על השינוי, ובמקרים מסוימים תהפוך אותו לבלתי אפשרי.

ההודעה על היוזמה הביאה לגל של תגובות וביקורת גם בקרב מנמ"רים ומנהלי מחשוב, בממשלה ובמגזר הפרטי כאחד. בקבוצות הווטסאפ השונות הזהירו מנמ"רים כי יישום ההחלטה עלול להביא לכאוס מוחלט, בין היתר במערכות קריטיות במערכת הבריאות, במגזר הפיננסי ובארגונים אחרים. "בכל מקרה, לא ניתן לבצע את זה מהיום למחר", כתבו.

בעקבות הביקורת שהושמעה פנה אמש השר דרעי לראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, על מנת למצוא פתרון למצב שנוצר. ההחלטה אמורה להתקבל במהלך היום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    הלוואי. קצת ריסט כמו שכל העולם חווה. וחוץ מזה. אני לא מאמין.! כל כך רגילים לפרסם דברים מגמתיים. אין קשר בינם לבין האמת זה עכשיו זה. בבחינת: "זאבים זאבים". גם אם זה נכון. כבר לא מאמינים ! ותן לישון. מימלא אין לאן ללכת.

אירועים קרובים