"ליכולות של הנשים אין גבול"

כך אמרה אמרה מיכל מרכוס, מנהלת מערך המחשוב של אל על, במפגש ההשקה של פורום הנשים WIT מבית אנשים ומחשבים ● "על מנת לקדם נשים, החינוך צריך להתחיל מילדות ולהיות מופנה גם לבנים ולא רק לבנות"

מיכל מרכוס, מנהלת פיתוח ותפעול יישומים קליניים בחטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות. צילום: יוסי צבקר

"אני מנהלת IT מאז שהייתי בת 28, בבנק הספנות. כאשר הייתי בראיון עבודה הסברתי שעליי לצאת לעתים מהמשרד בשעה 16:00. מי שראיין אותי לתפקיד והודיע לי שהתקבלתי אמר לי: 'מה שאת מספיקה לעשות עד השעה 16:00, אנחנו, הגברים, לא נספיק לעשות עד חצות'", כך אמרה מיכל מרכוס, מנהלת מערך המחשוב של אל על.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

מרכוס דיברה במסגרת פאנל שנערך במפגש של פורום הנשים WIT (ר"ת Women in technology) מבית אנשים ומחשבים, שהושק אתמול (א') בבית אורקל בפתח תקווה. במפגש השתתפו יותר מ-100 מנמ"ריות ונשים טכנולוגיות מכלל מגזרי המשק, ואת הפאנל הנחתה גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף ה-SaaS של אורקל ישראל.

למרכוס ארבעה בנים ושלושה נכדים ולדבריה, אחד הדברים שסייעו לה כשעבדה היה שהיא קיבלה עזרה מהבית. "אני השתמשתי בעזרה, ואילו בני, מהדור הצעיר, מג'נגל בלי עזרה", ציינה. לדבריה, "על מנת לקדם נשים, החינוך צריך להתחיל מילדות ולהיות מופנה גם לבנים ולא רק לבנות. נדרש שינוי התפישה המסורתית והפנמה כי פיתוח הקריירה הוא של האישה כמו של הגבר, ולכן נדרש שיתוף פעולה שוויוני במטלות הבית מצד שניהם. כאשר שני בני הזוג פועלים יחדיו, השמיים הם הגבול. בנוסף, יש לדעת כי לניהול ולקידום הקריירה יש מחירים".

"דווקא בזמנים מפתיעים, העבודה מדברת גם אם את גברת", סיכמה מרכוס. "יש לקדם נשים בכלל ונשים טכנולוגיות בפרט – ולתת להן להיות הכי טובות. השינוי צריך להיעשות במישור החינוכי-תפישתי".

איריס נחשוני, סמנכ"לית מערכות מידע באורמת. צילום: יניב פאר

איריס נחשוני, סמנכ"לית מערכות מידע גלובלית באורמת טכנולוגיות. צילום: יניב פאר

איריס נחשוני, סמנכ"לית מערכות מידע גלובלית באורמת טכנולוגיות, אמרה כי "כשאנחנו גדלות ומתפתחות, מה שאנחנו זקוקות לו הוא שיאמינו בנו. כך, נוכל להשיג את כל מה שאנחנו רוצות. יש להעביר את המסר הזה גם דרך דוגמה אישית. לא מדובר במשימה פשוטה: צריך שהילדים לא יחושו בחסרונך ומנגד, שההיעדרויות מהבית לא ייצרו נקיפות מצפון. כאשר הייתי חוזרת מחו"ל עם מזוודה ובה מתנות, בתי הייתה אומרת לי: 'אני לא רוצה מתנות – אני רוצה אותך".

נחשוני הוסיפה כי "ילדים לומדים מההתחלה את המחיר של פיתוח קריירה. הוא לא דבר רע, אלא שיש לשלם אותו על מנת להצליח. כדי שנהיה כמו גברים, עלינו להתאמץ יותר. ניתן להצליח בעבודה גם לצד המשפחה, הכל עניין של שינוי תפישה". היא ציינה לסיום כי "האגו לא מוביל נשים, ולכן יותר קל לעשות פרויקטי אינטגרציה בעולמות ה-IT עם נשים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. David

    האגו לא מוביל נשים?כבר זה כמה שנים שהנשים מדברות כאילו כל אחת היא סופרמן באטמן וונדר וומן ביחד. השתן עלה לראש בדיוק כמו לגברים. מה שקובע זה היכולות והאישיות לא אם יש לבן אדם שדיים או זין תסלחו לי על הצרפתית שלי. כל הנושא המגדרי כבר יצא מכל החורים. כל היום יש כנסים בנושא העצמת נשים עמה נשים חזקות כל אחת מסתובבת עם תחושה שגבר זה יצור נחות. שכל אחד יעשה מה שהוא יכול ויקודם על בסיס היכולות וההישגים ולא המין שלו.

אירועים קרובים