"כמות החיילות והקצינות הבכירות באגף התקשוב גבוהה מיחידות טכנ' אחרות בצבא"

כך אמרה אלוף משנה טלי כספי-שבת, מפקדת יחידת שחר שבלוטם שבאגף התקשוב, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל יום האישה שחל היום

אלוף משנה טלי כספי-שבת, מפקדת יחידת שחר שבלוטם שבאגף התקשוב. צילום: דובר צה"ל

"מבחינה מספרית, אגף התקשוב נמצא במצב ייחודי: כמות הנשים הבכירות באגף גבוה יותר מיחידות טכנולוגיות אחרות בצבא. יש לנו במה להתגאות", כך אמרה אלוף משנה טלי כספי-שבת, מפקדת יחידת שחר שבלוטם שבאגף התקשוב.

אל"מ כספי בת 42, נשואה+3, ולה תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה הפתוחה, ותואר שני במנהל עסקים משלוחת אוניברסיטת דרבי. היא עומדת בראש שחר, בית התוכנה למערכות ארגוניות לניהול ולתמיכת הלחימה של צה"ל, הנמצא תחת יחידת לוטם באגף התקשוב. "את כל שירותי עשיתי באגף", היא אומרת, "החל מקורס תכנות, תוכניתנית, ראשת צוות, ראשת מדור וראשת ענף".

"לא חוויתי אפלייה על רקע מגדרי בצבא", ציינה אל"מ כספי, "לעתים נשאלתי 'איך תסתדרי בתפקיד מול המטלות בבית?'. זה היה אתגר, בעיקר כאשר ילדי היו קטנים. אך מעולם לא חשתי שהשאלות הללו באו להכשיל אותי, אלא הן באו מתוך הבנה של האתגר".

לדבריה, "בעולם הטכנולוגי, ובעיקר עכשיו – ויותר מאשר בכל שאר העולמות, יש משמעות למעשים ולא רק לדיבורים ולמינגלינג. בעולם ה-IT, כאשר אתה אומר כי אתה הולך למבצע מערכת ואתה מעלה אותה במועד – זו הדרך הכי טובה למדוד אותך. ולכן, דווקא בעולם הטכנולוגי, יש לנשים, בעלות הנטייה להיות ענייניות – הזדמנויות להתקדם ולהביא לעולם העשייה את היתרונות היחסיים שלהן".

"אני מאד מאמינה בכך", סיכמה אל"מ כספי, "העניין הוא שנדרש להגדיל את היקף הבנות ההולכות למסלולים הטכנולוגיים. זה מתחיל בשאלה מי מגיע מראש ללמוד טכנולוגיה, וכמה מסלילים אותו-אותה לשם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים