סקר: האם מעמדן של הנשים בהיי-טק משתפר?

סקר חדש של אנשים ומחשבים לקראת חודש האישה הבינלאומי מגלה: בארגונים גדולים ובינוניים רק 25 אחוזים מצוות ההנהלה הם נשים

איך מעלים את שיעור הנשים בהיי-טק? צילום אילוסטרציה: BigStock

רק רבע מהעובדים בארגונים הכוללים עד 200 איש – נשים, כך עולה מסקר שערכה חטיבת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים בראשותו של יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. המחקר נערך לקראת יום האישה הבינלאומי שיצוין בתחילת החודש. הסקר נערך בקרב כמה מאות מנהלים ועובדי טכנולוגיה בארגונים במשק הישראלי.

בתשובה לשאלה "האם לדעתך קיימת אפליה בהיי-טק בין גברים לנשים?", 74 אחוזים סבורים שאכן קיימת אפליה בין נשים וגברים. האפליה לדעת המשיבים היא הן בהיבט של השכר והן בהיבט של קידום מקצועי (61.74 אחוזים).

שאלה נוספת שנשאלה היא "מדוע לדעתך הנשים לא מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית?". כ-30 אחוז מהמשיבים סבורים כי הסיבה היא הארגון שבו הנשים עובדות, מאחר שהוא לא נותן להן הזדמנות שווה, דורש עבודה בשעות מאוחרות, ועוד.

33 אחוזים סבורים כי האחריות מוטלת גם על הנשים עצמן, כי הן לא רוצות לעבוד בתחום הטכנולוגי ומעדיפות מקצועות מכירות ושיווק; ואילו כ-35 אחוזים סבורים כי הבעיה היא בחברה הישראלית ובצה"ל, שלא מעודדים שוויון.

73 אחוזים מהמשיבים סבורים כי על הממשלה שתקום (הסקר נערך לפני הבחירות) לעודד יותר בנות ללמוד מקצועות טכנולוגים על ידי פעילויות, הרצאות ומפגשים עם נשות טכנולוגיה. 56 אחוזים סבורים כי על הממשלה להשקיע משאבים רבים יותר בחינוך הטכנולוגי בכלל, ובפרט לתת תמריצים לחברות שיקדמו נשים (50%).

עם זאת, רוב המשיבים לסקר סבורים כי, למרות הנתונים שעולים מהסקר, יש שיפור מסוים במעמד הנשים בחברות ההיי-טק, והם גם מאמינים שיהיה שינוי בשנים הבאות.

פלי הנמר פלד, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, אמר בתגובה: "תוצאות הסקר מלמדות כי המודעות לשילוב נשים בתפקידי ניהול בהיי-טק ובכלל, נמצאת במגמת עלייה, אבל יש עוד הרבה מה לעשות. נמשיך לעודד שילוב נשים במסגרת הפעילויות שלנו בענף ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים