מתחמם הקרב על הענן הממשלתי: מיקרוסופט תקים דטה סנטר ייעודי לאזור ישראל

אזור ישראל מצטרף ל-56 אזורים ב-21 מדינות שבהם מיקרוסופט מפעילה דטה סנטרים ● היקף ההשקעה: מאות מיליוני דולרים ● החברה לא הודיעה האם היא מתכוונת להשתתף במכרז הענן הממשלתי, אולם הקמת הדטה סנטר מציבה אותה בעמדה טובה יותר, אם תבחר לעשות כן

דטה סנטר. צילום: מיקרוסופט

מיקרוסופט הודיעה כי בשנה הבאה היא תשלים הקמה של דטה סנטר בישראל, ראשון מאז החלה לפעול בארץ. הדטה סנטר יהיה מבוסס ענן, כחלק מאזור ישראל שהיא מקימה (Cloud Data Center Region). משמעות הדבר היא השקעה בסך מאות מיליוני דולרים של מיקרוסופט בישראל, נוסף על הכספים שהיא כבר משקיעה בארץ.

בחברה מציינים כי הדטה סנטר החדש יענה לדרישות אבטחה שמתאימות לגופים עסקיים וציבוריים. על פי מיקרוסופט, האזור הישראלי יופעל בהתאם לעקרונות הענן והסטנדרטים של החברה העולמית.

אזור ישראל מצטרף ל-56 אזורים ב-21 מדינות שבהם מיקרוסופט מפעילה מרכזי נתונים. הדטה סנטרים האלה משרתים יותר ממיליארד לקוחות ו-20 מיליון עסקים.

פורסם השלב הראשון במכרז הענן הממשלתי

ההודעה על ההכרזה מגיעה פחות משבוע לאחר שהממשלה פרסמה, ללא כל פרסום תקשורתי, את השלב הראשון במכרז המדובר על הענן הממשלתי – פרויקט נימבוס. חברות שמעוניינות להשתתף במכרז זה חייבות להשתתף בשלב הראשון, ורק אלה מהן שיעברו אותו יעלו לשלב הבא. בהודעת מיקרוסופט אין התייחסות למכרז. מה שכן מצוין הוא ש-"ההשקעה בהקמת אזור ענן בישראל תאפשר למשתמשים נגישות לטכנולוגיות המתקדמות ביותר, תוך הקפדה על דרישות רגולציה, אחסון דטה ואבטחת מידע במדינת ישראל (Data Residency). שירותי הענן של מיקרוסופט תואמים לדרישות הגנת הפרטיות באיחוד האירופי – GDPR".

מישל ואן דר בל, נשיא מיקרוסופט לאזור EMEA, אמר כי "ההשקעה בדטה סנטר בישראל מבטאת את החיבור הרב שיש למיקרוסופט עם אומת הסטארט-אפ".

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: גיא הכט

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: גיא הכט

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד, ציינה כי "ההשקעה היא הוכחה נוספת לכך שמיקרוסופט רואה בישראל שוק אסטרטגי והיא סמלית, לאור העובדה שאנחנו מציינים 30 שנים להקמת הסניף הישראלי".

בחודשים האחרונים הודיעו שתי מתחרות של מיקרוסופט – אמזון ואורקל – על הקמת תשתיות לדטה סנטר בישראל. גם הן לא פרסמו כל התייחסות למכרז הענן הממשלתי ולא ציינו האם הן מתכוונות להתמודד במסגרתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים