"מנמ"רים נדרשים להשביח תשתיות המידע להשגת תובנות מושכלות"

כך אמר טל דורון, מנהל אזורי, חטיבת נתונים בלתי מובנים, דל טכנולוגיות, בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, תחת הכותרת Data First ● הכנס, שהתקיים אמש (ג') בתל אביב, ציין מלאת עשור להשקת פתרון אייסילון בארץ

טל דורון, מנהל אזורי, חטיבת נתונים בלתי מובנים, דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

"בשל ריבוי מקורות מידע, כמו גם הגידול בהיקף הנתונים הארגוניים, מנמ"רים נדרשים להשביח את תשתיות המידע שלהם, על מנת להגיע לתובנות מושכלות – ולעשות זאת בהשקעות לא מטורפות", כך אמר טל דורון, מנהל אזורי, חטיבת נתונים בלתי מובנים, דל טכנולוגיות.

דורון דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך תחת הכותרת Data First, התקיים אמש (ג') באולם איסט בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה לקוחות החברה, לרגל מלאת עשור להשקת פתרון אייסילון (Isilon) בארץ.



צילום ועריכת ווידיאו: ליטל רובינשטיין
"אנו נמצאים כיום", אמר דורון, "בעידן בו ארגונים נדרשים לצלוח את המסע הדיגיטלי, תוך טיפול בנתונים הממשיכים לצמוח באופן מעריכי (אקספוננציאלי). בין השאר, הנתונים גדלים בשל גיוון מקורות המידע, ומגמת האינטרנט של הדברים".

"ארגונים מבינים כיום", אמר דורון, "כי ניתוח נתונים שלא טופלו עד היום, יסייע להם בהשגת יעילות תפעולית והיבטים עסקיים נוספים. לכן, יש צורך בהקמה של אגמי מידע, במסגרתם ניתן יהיה לתקשר בין סוגי הנתונים בתשעה פרוטוקולים שונים. זאת, כדי למנוע מצב של איים ולשלב נתונים המגיעים ממקורות שונים. המערכות המונוליטיות המסורתיות לא יודעות להתמודד עם אתגר זה. המערכת שלנו היא היחידה בשוק בעלת יכולות לגידול לינארי (Scale Out), עם איזון עומסים אוטומטי, ומנגנוני לימוד מכונה".

"EMC רכשה את אייסילון לפני 15 שנים", סיכם דורון, "ומאז שהמערכת הגיעה לארץ, לפני עשור, יש לנו כבר מאות לקוחות. בתחילה היו אלה בעיקר חברות מדיה ואינטרנט, וכיום, גם ארגוני אנטרפרייז מכלל המגזרים. בשנה החולפת חווינו גידול דו-ספרתי באחוזים, ואני מעריך שכך יהיה גם השנה".

גנאדי פקר, מהנדס מערכות בכיר, לאזור ישראל, מלטה, קפריסין ויוון, דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

גנאדי פקר, מהנדס מערכות בכיר, לאזור ישראל, מלטה, קפריסין ויוון, דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

גנאדי פקר, מהנדס מערכות בכיר, לאזור ישראל, מלטה, קפריסין ויוון ב-דל טכנולוגיות, אמר כי "אחד האתגרים המרכזיים של ארגונים הוא ניהול מידע – זה לב הארגון. ארגונים נדרשים לפתרון שיפשט את הטיפול במידע ויקל את הגישה אליו. זה מתחבר לאסטרטגיה שלנו, 'מידע דבר ראשון', המתמקדת בהנגשת המידע לכל".

"כך", אמר פקר, "הטמענו את המערכת בחברת ביטוח. ארכיב הנתונים שלהם הכיל מיליוני פריטי מידע, והיה להם קשה לטפל בו ולעמוד ברגולציות. לצד הטמעת אייסילון, חיברנו לו את פתרון האחסון ECS. כך, הארגון קיבל תהליכים כוללים עבור הנתונים הלא מובנים. הטיפול בנתונים והגיבוי שלהם נעשו פשוטים מאד, כמו גם ההגנה עליהם. הארגון שלט בנתונים בצורה טובה יותר". פקר סיים בהציגו את החיבור שערכה החברה לסביבות ענן היברידי, של גוגל, AWS ואז'ור. "זה מאפשר צריכה במודל SaaS, הנתונים יכולים להיות למטה או בענן, אך הניתוח נעשה בענן".

ציון גבאי, מנהל אזורי לתחום מידע לא מובנה, דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

ציון גבאי, מנהל אזורי לתחום מידע לא מובנה, דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

ציון גבאי, מנהל אזורי לתחום מידע לא מובנה, דל טכנולוגיות, אמר כי הוא היה העובד הראשון של אייסילון, הקים את פעילות החברה בארץ, ולאחר מכן עשה זאת באזור אגן הים התיכון ואפריקה. לדבריו, "אייסילון משתלבת במהפכה הטכנולוגית, בעזרת שותפויות מגזריות לעולמות השונים, ביג דטה, רפואה ועוד". גבאי סיכם באומרו כי "פתרונות אייסילון הם לא רק אחסון, אלא פתרונות משולבים, שמטרתם לסייע לארגונים להוציא יותר מידע מהנתונים הלא מובנים, עם יכולת הפקת החלטות מושכלות, מבוססות נתונים".

ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל, אמר כי "לפני 3.5 שנים מייקל דל הודיע שיש לו כוונה לרכוש את EMC וליצור את קבוצת ה-IT הגדולה בעולם. באותם ימים זה נשמע כמעט מדע בדיוני".

"הצלחנו לבנות את החברה הממוזגת", אמר פוני, "ניצחנו את הסטטיסטיקות שמראות כיצד חלק ניכר מהמיזוגים נכשל. מסע דיגיטלי כבר מזמן אינו באאז, ואנו מייעצים ללקוחות כיצד לצלוח אותו, ועושים זאת על בסיס מתודולוגיה סדורה שפיתחנו, הכוללת ארבעה תחומים: אפליקציות, IT, כוח עבודה ואבטחת מידע".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניר שילוני

    אייסילון מערכת הטובה מסוגה בתחום ה-Scale out NAS. טל עושה עבודת קודש בתחום ומפיח חיים במושג - Isilon is life

אירועים קרובים