הרוסים פרצו לחברת האנרגיה האוקראינית שמילאה תפקיד מרכזי בשערוריית טראמפ

בוריסמה אחזקות - שניצבת בלב פרשת אוקראינה-גייט ונסיון ההדחה של דונלד טראמפ בידי הדמוקרטים - הותקפה על ידי האקרים ● חברת אבטחת הסייבר Area 1 טוענת כי ההאקרים הם שלוחי השלטון הרוסי

התערבות רוסית בפוליטיקה האמריקנית. אילוסטרציה: אלכס גייגר, BigStock

בדיוק בעיצומו של הליך האימפיצ'מנט (Impeachment) – ניסיון ההדחה – של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בוריסמה אחזקות – חברת אנרגיה וגז אוקרינית שניצבת בלב פרשת אוקראינה-גייט – הותקפה על ידי האקרים. לטענת חברת אבטחת הסייבר Area 1, התוקפים הם שלוחי השלטון הרוסי, כך דיווח הניו יורק טיימס.

לפי הדיווחים, ההאקרים, מטעם המודיעין של הצבאי הרוסי, פרצו אל חברת הגז האוקראינית בראשית נובמבר 2019 – החודש שבו בכירים בממשל טראמפ החלו להעיד בפומבי בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני בנוגע לפרשיית אוקראינה-גייט ובמסגרת הליך ההדחה לנשיא המכהן, שיזמו ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית, וחברי מפלגתה.

על פי הדיווח של הטיימס, נובמבר היה גם החודש שבו האקרים רוסים החלו לפרוץ לחברה שבה האנטר ביידן, בנו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, כיהן בזמנו כחבר דירקטוריון. יצוין כי האוליגרך האוקראיני מיקולה זלושבסקי, שהוא הבעלים של בוריסמה אחזקות, הוא שהעסיק את בנו הלוביסט של ביידן כחבר דירקטוריון החל מ-2014, ושילם לו 50,000 דולר בחודש. לפי הטיימס, ביידן איים לעכב לאוקראינה מיליארד דולר בערבות הלוואות מטעם ארה"ב, אם מנהיגיה לא יפטרו את התובע הבכיר במדינה, שהחל לחקור את בוריסמה אחזקות, שבה הועסק בנו.

בוריסמה אחזקות

בוריסמה אחזקות

רוסיה חיפשה ועודה מחפשת "לכלוך" על הביידנים

באופן לא מפתיע, הסברה היא שרוסיה חיפשה אז, ועודה מחפשת, "לכלוך" על הביידנים, באופן שמזכיר את התערבות שלה בבחירות לנשיאות משנת 2016 – זו שכוונה לוועידת הדמוקרטים ולנציגתם לנשיאות דאז, הילרי קלינטון.

חיזוק לסברה הזו מגיע מ-Area 1, שטוענת כי לפי הסימנים המזהים, קבוצת האקרים שמעורבת באירועים היא Fancy Bear – אותה אחת שלפי הטענות עמדה בזמנו מאחורי הפריצות לדמוקרטים בארה"ב.

על פי Area 1, בפריצה עליה דווח כעת ההאקרים בנו כמה אתרי-דמה, במטרה לבצע תרמית ולגרום לעובדים מבוריסמה אחזקות להסגיר להם מידע שיאפשר להם כניסה לחשבונות הדואר האלקטרוני של עובדי החברה.

רויטרס טוען שבדק ומצא כי האתרים שייכים לאותם הגורמים שהקימו אתרי-דמה באפריל 2019. אז הוסוו האתרים כאילו הם שייכים לחברת התקשורת קוורטל 95, הקשורה לנשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. חלק מעובדי החברה עברו לאחר כניסתו של זלנסקי אל תפקידו להיות עובדים של ממשלת אוקראינה.

אורן פלקוביץ, מייסד-שותף ומנכ"ל Area 1, אמר שההאקרים היו "מוצלחים" בפעולתם, וציין ההתערבות הרוסית ועיתויה מזכירים את הפריצה לדמוקרטים ולג'ון פודסטה. "שוב הם גונבים אישורי דוא"ל. מה שאנחנו יכולים רק להניח שהוא חזרה של ההתערבות הרוסית בבחירות האחרונות", הוא אמר לטיימס.

גם לפי המגזין טיים, הטקטיקות הרוסיות שנצפו במקרה האחרון דומות להפליא למה שסוכנויות הביון האמריקניות זיהו בפריצה לדוא"ל של יו"ר הקמפיין של קלינטון ולוועדה הדמוקרטית. במקרה הזה, ברגע שההאקרים השיגו את המיילים, הרוסים השתמשו בטרולים בכדי להפיץ את החומרים, לפגוע בקלינטון, ולבצע בעזרתם ספין שאולי גרם לכך שטראמפ ניצח בבחירות 2016.

נזכיר כי במרץ 2018 התגלה כי מי שכונה 'גוצ'יפר 2.0', ונחשב כ"האקר הבודד" שגנב מידע מהקמפיין של קלינטון וממטה המפלגה הדמוקרטית, והדליף אותו לאתר ויקיליקס, לא היה בודד כלל. אז חשף הדיילי ביסט כי מדובר בקצין של המודיעין הצבאי של רוסיה, ה-GRU. לקביעה הזו היו גם השלכות משמעותיות על החקירה הפלילית לגבי הקנוניה, לכאורה, שהייתה בין טראמפ לבין רוסיה. כעת נותר להמתין ולגלות מה יהיו השלכות המידע החדש על הפריצה לבוריסמה ומי שעומד מאחוריה על הליך האימפיצ'מנט של טראמפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים