"בכל ארגון ניתן למכן לפחות 40% מהתהליכים"

"המיכון עשוי להניב חיסכון של 120 מיליארד שעות עבודה בשנה בארגונים בעולם, שאותם ניתן לקחת חזרה ולהשקיע בפיתוח עסקי ובחדשנות", ציין כריס דן הודט, מנהל מכירות פתרונות אוטומציה דיגיטלית ביבמ אירופה

כריס דן הודט, מנהל מכירות פתרונות אוטומציה דיגיטלית ביבמ אירופה. צילום: ניב קנטור

"חברות שעוברות טרנספורמציה דיגיטלית נדרשות למכן תהליכים. מחקרים מעלים שבכל ארגון ניתן למכן לפחות 40% מהם", כך אמר כריס דן הודט, מנהל מכירות פתרונות אוטומציה דיגיטלית ביבמ אירופה.

דן הודט דיבר בפתח כנס RPA 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות שעוסקים בתחום ובהנחיית שלומי קוט, מנכ"ל ez-Roi, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי דן הודט, "המיכון עשוי להניב חיסכון של 120 מיליארד שעות עבודה בשנה בארגונים בעולם, שאותם ניתן לקחת חזרה ולהשקיע בפיתוח עסקי ובחדשנות. כך, למשל, פקידת הלוואות בבנק עוסקת בחלק ניכר מהזמן שלה בעבודות החוזרות על עצמן, שהערך שלהן נמוך, דוגמת החצנה של נתונים ממסמכים ומטפסים, או ניהול מסמכים ואישורי הלוואות. אלה תהליכים קלאסיים שניתן – וכדאי – למכן".

"אף שטכנולוגיית RPA קיימת כבר כמה שנים", אמר, "במשך זמן רב, ארגונים לא היו מודעים לקיומה. הדבר השתנה בשנתיים האחרונות. ארגונים הבינו ש-RPA יכול לייעל תהליכים בעסקים שלהם".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

הוא ציין כי "המודעות סביב הטכנולוגיה הזו גדלה מכמה סיבות, ובראשן השינוי הדיגיטלי, שמחייב ארגונים לפעול בצורה נוחה, מהירה ויעילה יותר לא רק בהנגשת השירותים ללקוחות, אלא גם בפעולות ובתהליכים המשרדים והידניים. זאת, בנוסף לאתגרי רגולציה והתקדמות טכנולוגית, שמביאים לכך שיותר ארגונים מחפשים פתרונות שכאלה".

לסיכום אמר דן הודט כי "יש לנו פלטפורמה שעונה לכל הדרישות הארגוניות: מיכון תהליכים וניהולם, חילוץ נתונים וניהול תוכן ארגוני. זאת, לטובת יצירה של תהליכים חכמים, המשפרים את קבלת ההחלטות ומייעלים את התהליכים. טכנולוגיית ה-RPA מהווה רכיב מפתח במסע הדיגיטלי: היא מאיצה תהליכים עסקיים, מצמצמת הוצאות תפעוליות ועונה לדרישות העסקיות בארגונים. הפלטפורמה שלנו, IBM Cloud Pak for Automation, מספקת לארגונים יכולות מיכון, לטובת טרנספורמציה של תהליכים, החלטות ותוכן, ולצמצום התהליכים הידניים ב-80%. חיברנו את הפלטפורמה לחלקים מווטסון, כדי להביא יותר 'שכל' לתהליכים. הפתרון ממנף את יכולות ה-RPA של תוכנת Automation Anywhere ומשלב אותן עם היכולות של IBM BPM ומוצר ה-Data Cap".

מה דרווין היה אומר על התקופה הדיגיטלית?

דנה ארדיטי, מובילת תחומי הדיגיטל והבינה המלאכותית ביבמ ישראל, אמרה כי "אנחנו נמצאים בתקופה ייחודית, שיש המגדירים אותה כדרוויניזם דיגיטלי. זו תקופה שבה הטכנולוגיה והחברה משתנות בקצב מהיר יותר מהארגונים. כמו בתיאוריה של דרווין, לא החזק או הגדול הוא שישרוד, אלא זה שיודע להתאים עצמו ולהשתנות בקצב הנדרש".

"כשארגונים באים ליישם טרנספורמציה דיגיטלית", ציינה, "עליהם לתקוף לא רק את ההיבטים הטכנולוגיים, אלא גם את התהליכים העסקיים. זה לא יקרה עד שגם התהליכים בבק אופיס יהיו דיגיטליים, כשהלקוחות יחוו חוויה דיגיטלית אמיתית. כדי שהשינוי הזה יקרה, יש לשנות את התפיסות של אנשים, את התרבות ואת האופן שבו הארגון עובד. לצד האוטומציה, יש לחבר לתהליכים התפעוליים והעסקיים טכנולוגיות נוספות, דוגמת בלוקצ'יין, בינה מלאכותית ולימוד מכונה. כל זה יושב על תשתית נתונים עם יכולות ניהול וניתוח בענן. רק אז ניתן לעשות את השינוי הדיגיטלי. כך יתממש היעד שבו רוב התהליכים הם ממוכנים".

דנה ארדיטי, מובילת תחומי הדיגיטל והבינה המלאכותית ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

דנה ארדיטי, מובילת תחומי הדיגיטל והבינה המלאכותית ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

ארדיטי ציינה כמה דוגמאות לפרויקטים שיבמ ביצעה, שממחישות את השינוי: "כך, בחברת הביטוח קרדיט מיוטואל העברנו 300 אלף מיילים, שמגיעים מדי חודש ל-30 אלף פקידים, לטיפול בבינה מלאכותית. בלוידס בנק הכשירו את המוקדנים כדי שהם יוכלו לפתח בוטים שיחליפו חלק ממשימותיהם – מה שהביא לצמצום של 30% בפניות למוקד. פעולה דומה שעשינו ברויאל בנק אוף סקוטלנד הביאה לצמצום של 20% בזמן השיחות למוקד".

היא סיכמה באמרה כי "המטרה היא להביא ל-'אידוי' של 70% מהפעולות הידניות וחסרות הערך – ולמיכון שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים