"המגזר הציבורי נדרש להפיק תובנות מכל סוגי הנתונים"

כך אמר עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל, שדיבר בכנס World eGov FORUM 2019 ● נבון הדגיש כי "האזרחים, לקוחות המשרדים הממשלתיים, רוצים להפיק יותר מהנתונים, לטובת קבלת יותר תובנות"

עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

"כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית אותה ארגונים עוברים, עליהם לעשות שימוש מושכל במידע, תוך מיצוי כל סוגי הנתונים. ארגונים בכל מגזר, לרבות מהמגזר הציבורי-ממשלתי, נדרשים להפיק תובנות מכלל סוגי הנתונים", כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

נבון דיבר בכנס World eGov FORUM 2019. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהמגזר הממשלתי-ציבורי.

לדבריו, "אנו חברה מוטית-נתונים, שכל חייה עוסקת בנתונים, ויודעת לעשות זאת עם כל הסוגים שלהם. אנו יודעים לאחסן נתונים בחצר הבית, בענן הציבורי או באופן משולב – אפליקציה אחת בחצר הלקוח, ואפליקציה שניה על הענן של אורקל. אנו מאמינים בתפיסה מרובת עננים".

"בסופו של דבר", אמר נבון, "מה שחשוב זה לא התשתיות – אלא הנתונים. האזרחים, לקוחות המשרדים הממשלתיים, רוצים להפיק יותר מהנתונים, לטובת קבלת יותר תובנות. זו המטרה, ואילו הענן אינו המטרה – אלא אמצעי".

לטפל בכל סוג נתונים, מובנים ושאינם מובנים 

"חשוב לטפל בכל סוג נתונים, מובנים ושאינם מובנים, בכל מקום בו הם נמצאים, ובכל שלב, ארכוב, אחסון או תנועה.  לאחר מכן, מיצוי הנתונים ייעשה בכל מיני צורות, כולל לימוד מכונה ובינה מלאכותית", המשיך.

לדברי נבון, "בקרב ארגונים מהמגזר הציבורי, נושאי אבטחת המידע והגנת הפרטיות הם קריטיים בשני אופנים: האחד, המידע של האזרחים הוא פרטי ומסווג אישית. השני, ולא פחות חשוב, הוא מתקפות מבחוץ. ארגונים ממשלתיים הם יעד 'אטרקטיבי' לאויבי ישראל. היתרון שלנו בתחום הוא שנושא אבטחת המידע זורם בעורקינו, ולכן בסיס הנתונים שלנו, כמו גם הענן שלנו, הם המאובטחים ביותר בשוק. כך, אפילו אורקל לא יכולה לראות את המידע של לקוחותיה". הוא הוסיף כי "זו המהות של הדור השני של הענן – אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, עם הפרדה ברמת ה-CPU".

לדבריו, "אבטחת מידע היא נושא שנכון לכולם, אבל חשיבותה גדלה עוד יותר במגזר הציבורי, שם ממש חשוב שהמידע לא ייצא מגבולות המדינה. לכן, בספטמבר הודענו כי אורקל תקים בשנה הבאה שני עננים בישראל – האחד למגזר הממשלתי והשני למגזר המסחרי. זאת, כחלק מהכוונה להשיק 20 אזורי ענן חדשים עד סוף 2020, כך שיהיו לנו 36 אזורי תשתיות ענן בעולם. לקוחות ושותפים יכולים לרתום את הכוח של הענן כדי לייצר חדשנות ולהניע צמיחה עסקית. בעזרת אזורים כפולים אלה, לקוחות יכולים לקבל שירותים ותשתיות בענן טובים יותר, לטובת מערכי המחשוב שלהם וגם לטובת מענה לדרישות רגולטוריות של המשכיות עסקית. בניגוד לספקיות ענן האחרות, בענן של אורקל, כאשר לקוח בוחר בשירות מחשוב בענן, על ה-CPU הפיזי (המעבד) שהלקוח צורך בענן, אין קוד של אורקל – וכל ניהול הענן מתבצע על חומרה נפרדת, זה משפיע ישירות על הביצועים שהלקוח מקבל מהענן וכמובן על אבטחת המידע".

שני אזורי ענן בישראל

נבון ציין כי "במסגרת הדרישה ההולכת וגוברת לשירותי ענן בישראל, אנחנו מרחיבים את תפוצת אזורי הענן בעולם ובתוכם גם שני אזורי ענן בישראל. הדבר מעיד על השקעה ואמון של אורקל בישראל כמדינה חדשנית ומובילה עולמית בתחום הענן. הענן המקומי שיוקם במהלך 2020 יאפשר ללקוחות הארגוניים להעביר עומסי עבודה בצורה מאובטחת לגרסה המתקדמת של הענן, OCI דור 2".

"נבון סיים באומרו כי "בענן הציבורי, הנפרד, המיועד עבור המגזר הממשלתי, יש מישהו אחראי הקובע מי ייכנס ומי לא. הענן הציבורי שלנו מיועד למערכות קיימות שנדרש להגר אותן מה-on prem לענן ובמקביל, הוא מספק יכולת לפתח מערכות חדשות, שנבנו בענן, Cloud Native. זה לא פשוט לקחת משרד ממשלתי ולהגר את המערכות שלו לענן, אבל זה אפשרי – ואנו יודעים לסייע ללקוחות הארגוניים לעשות זאת בצורה קלה ופשוטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים