נס תטמיע מערכת בריאות מקוונת בסלובקיה; ההיקף: 44 מיליון דולרים, כשחלקה של נס הוא 24 מיליון

הפרויקט כולל הקמת פורטל בריאות, תיקים רפואיים ומערכת שבאמצעותה יופצו תרופות מרשם באופן ממוחשב ● היא תהיה אחראית על פיתוח התוכנה ושילוב המערכות ● נס עומדת לצורך הפרויקט בראש קונסורציום חברות, יחד עם Lynx

נס הודיעה, כי זכתה, בראש קונסורציום חברות יחד עם Lynx, במכרז של משרד הבריאות הסלובקי לאספקת השלב הראשון של מערכת שירותי בריאות מקוונים. החברה תהיה אחראית על פיתוח התוכנה ותשלב את המערכות בו. ההיקף הכספי של הפרויקט כולו הוא 32.4 מיליון יורו (כ-44 מיליון דולרים), כאשר חלקה של נס הוא 17.8 מיליון יורו (כ-24 מיליון דולרים). חלקן הכספי של Lynx, שתהיה אמונה על אבטחת המידע והתשתית, ושותפותיה הוא 14.6 מיליון יורו (כ-20 מיליון דולרים). השלב הראשון של הפרויקט יארך כשנתיים.

במסגרת יעדי השלב הראשון, אמור להיות מוקם בסלובקיה פורטל בריאות לאומי, שיקנה גישה למידע ציבורי בתחום הבריאות – עבור מטופלים, אנשי מערכת הבריאות וגופים חיצוניים. כמו כן, תיבנה מערכת קביעת תורים מקוונת (eAllocation), שאמורה להקל על האזרחים את הגישה לשירותי הבריאות. בנוסף, הפצת תרופות המרשם תיעשה, לאחר השלמת הפרויקט, באמצעות מערכות מיוחדות לנושא (ePrescription ו-eMedication). הפרויקט אף יאפשר ליצור תיק רפואי ממוחשב לכל אזרח, שיכלול מידע בריאותי על החולה, ויהיה נגיש לו ולרופאים.

מנס נמסר, כי הקונסורציום שבו היא חברה מורכב מחברות בעלות ניסיון רב ביישום מערכות מידע בתחום הבריאות במדינות רבות. כן מסרה החברה, כי ייעשה בפרויקט שימוש בטכנולוגיות של חברות בינלאומיות ידועות.

"נס ביצעה פרויקטים דומים בארצות הברית ובישראל, ושימשה כמשלבת מערכות בפרויקטים אלה, בארגוני בריאות גדולים המכסים טווח רחב של תחומים בריאותיים בהן", אמר מרטין קוהוט, מנכ"ל נס סלובקיה.

"השלב הראשון של פרויקט זה ייצור את התשתית למיחשוב תחום הבריאות בסלובקיה", אמר זולטן קולר, מנכ"ל Lynx. "פרויקט מערכת הבריאות המקוונת הינו פרויקט ארוך טווח, אך אבי-טיפוס ראשונים להדגמה יוצגו כבר בחודש הבא, במסגרת כינוס לאומי בסלובקיה". הוא ציין, כי "מטרת הפרויקט היא לאפשר לאזרחי סלובקיה לקבל שירותי בריאות טובים יותר ולשפר את זמינות המידע הקשור לשירותי הבריאות הניתנים להם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים