"המהפכה התעשייתית 4.0 עדיין רחוקה – נדרשים יותר נתונים"

כך אמר ד''ר וורנר ווגלס, CTO אמזון, בדבריו בכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, 2019 AWS re:Invent, שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס

ד''ר וורנר ווגלס, CTO אמזון, במליאה בכנס AWS. צילום: פורטל AWS

"מפעלים אוספים רק חלק קטן מהנתונים שאנו זקוקים להם כדי להציג את המהפכה התעשייתית הבאה. עם ההתקדמות בייצור המונעת על ידי מכשירים חכמים, האינטרנט של הדברים, אוטומציה וניתוח נתונים – רבים בישרו על תחילת המהפכה התעשייתית הרביעית. אבל אנחנו עוד רחוקים משם", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO אמזון.

ד"ר ווגלס דיבר ביומו האחרון של הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, 2019 AWS re:Invent שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס, בהשתתפות יותר מ-65 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

"במפעלים קיים ציוד ישן מדי שלא ניתן לייצר ממנו את הנתונים שאנחנו רוצים באמת, על מנת להצליח להגיע לדור הבא במהפכה", אמר ווגלס, "מפעלים צריכים להשתנות משמעותית אם אנחנו באמת רוצים להתחיל ליצור תובנות".

בשנת 2015, ציין ה-CTO, "הגיל הממוצע של ציוד במפעלים עמד על 22 שנים. רבים מהרכיבים הקריטיים הקיימים בתהליך הייצור פשוט לא יוצרים נתונים".

"המהפכה התעשייתית הרביעית", ציין, "תתבסס על שימוש נרחב יותר בתחזוקה מבוססת חיזוי, תחבורה אוטונומית, רובוטים שיתופיים, שיפור באיכות הניבוי, התאמה אישית-המונית וחידושים אחרים, אשר יופקו בשל השילוב המשולש שבין כוח הענן ומיזוג עולמות דיגיטליים ופיזיים. עם זאת, נכון לעכשיו", אמר ווגלס, "בעולם התעשייתי אין כמעט ייצור שכזה".

"הווירטואליזציה", אמר, "הייתה מעין 'הלחם והחמאה' של המחשוב בכל סביבת ענן מאז תחילת הדרך. במשך השנים AWS דחפה את גבולותיה של הטכנולוגיה. הבעיה עם הווירטואליזציה המסורתית היא שכל מערכות ההפעלה האורחות מתחרות על אותם משאבים, מה שמביא לעתים קרובות לסביבות מחשוב רועשות ולעיתים לא אמינות. הווירטואליזציה בסגנון הישן פגעה בביצועים של יישומים שנבנו בארכיטקטורות תוכנה מודרניות".

"המענה", הסביר, "הגיע בשילוב של חידושים שהשגנו בפיתוח תוכנה, עם בניית חומרה חדשה, מבוססת מעבדי אנפורנה לאבס הישראלית, שאותה רכשנו ב-2015.

כנס הלקוחות השנתי של ענקית הענן - AWS Re:Invent 2019

כנס הלקוחות השנתי של ענקית הענן – AWS Re:Invent 2019

עוד בהיבט הטכנולוגי, התייחס ווגלס לטכנולוגית Serverless, מחשוב  נטול שרתים, ואמר כי "תמיד חשבנו שטכנולוגיה זו תאומץ בראשונה על ידי חברות טכנולוגיה צעירות. במקום זאת, אנו רואים אימוץ מהיר של מחשוב נטול שרתים בקרב ארגוני אנטרפרייז. זה קורה בשל התועלות הנובעות ממחשוב זה, של צמצום עלויות וייעול התפעול".

ווגלס תיאר את הפעילות של אמזון עצמה בממד הטכנולוגי-חדשני, וציין בין השאר את המרכזים האוטומטיים של החברה ואת Go Store, כדוגמה לניצנים ראשונים של כיצד תיראה תעשייה 4.0. 

בהרצאתו עבר כחוט השני הרעיון לפיו תעשיות ועסקים אחרים יכולים ללמוד מהניסיון של אמזון בענן שלה, AWS, כדי לחדש את המימדים התפעוליים בפעילות שלהם. לשם כך, הודיע ווגלס על השקת ספריה, ובה אוסף מאמרים מפורטים, אשר מסבירים כיצד ענקית המסחר המקוון בונה ומנהלת את מערכותיה. בספרייה שהושקה ישנם 15 מאמרים, שנכתבו על ידי מובילים טכנולוגיים בכירים, הנמצאים באחת משתי קטגוריות: ארכיטקטורה ואספקת תוכנה ותפעול שלה. המאמרים מתארים את העיצוב, הבנייה וההפעלה של מערכות התוכנה והחומרה של ענקית הקמעונאות האלקטרונית וענקית הענן. "אני מקווה שהכל יעזור לכם לבנות מערכות מבוזרות באותן מהירות, יכולת גידול בהיקפים ובאותה אמינות – כמו שאנחנו באמזון וב-AWS עשינו", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים