"הבינה המלאכותית תאפשר הקמת רשת בעלת מודעות עצמית"

אם במקרה מדובר גם בציוד של ג'וניפר עצמה, הרשת גם מסוגלת לתקן תקלות", ככך אמר מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים, אתמול (ד') במליאת הפתיחה של כנס NXTWORKS 2019, שערכה החברה בלונדון, ואז הרחיב וסיפר על השלב הבא של התפתחות הרשתות

רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר. צילום: יח"צ

"הבינה המלאכותית נכנסת לתחום ניהול הרשתות, ותאפשר הקמת רשת בעלת מודעות עצמית, כלומר, מגלה את התקלות בפעולת הרשת ומתריעה עליהן למהנדסים. אם במקרה מדובר גם בציוד של ג'וניפר נטוורקס עצמה – הרשת גם מסוגלת לתקן תקלות", כך הכריז אתמול (ד'), מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים, במליאת הפתיחה של כנס NXTWORKS 2019, שערכה החברה בלונדון.

כל פתרונות הבינה המלאכותית באו מרכישת מיסט תמורת 405 מיליון דולר במרץ האחרון על ידי ג'וניפר. מיסט היה סטארט-אפ אמריקני שהוקם על ידי בוגרי סיסקו. Mist Systems הציע פתרון מיטוב רשת המבוסס על למידת מכונה. במיוחד פיתחה בוט, מארוויס, שנועד לפשט את המעקב ופתרון הבעיות. "מיסט, ועיכול הטכנולוגיה שלה על ידי ג'וניפר, תאפשר", לדברי רחים, "לפשט פריסות ופעולות על ידי איסוף ומינוף נתונים, תספק חוויית משתמש קצה מעולה והקלה על מנהל הרשת".

מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים, במליאת הפתיחה של כנס NXTWORKS 2019 בלונדון. צילום: אבי בליזובסקי

מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים, במליאת הפתיחה של כנס NXTWORKS 2019 בלונדון. צילום: אבי בליזובסקי

"אנחנו משנים את כללי המשחק" אמר רחים. "יש רגעים שבהם מישהו רואה פתרונות לבעיות שאחרים אולי לא רואים, והכי חשוב – הוא לא מוכן לקבל את הסטטוס קוו", המשיך. כדוגמה הביא רחים את הקופץ לגובה דיק פוסברי, שזכה במדלית זהב באולימפיאדת מקסיקו 1968, שבר את השיא – בעצם בקפיצת מדרגה – והביא לאחר מכן לעוד שיאים של קופצים לגובה. כל זאת משום שהוא קפץ אחורנית. עד אז כולם קפצו עם הראש קדימה.

"אני לא צריך להגיד לכם שהתעשייה שלנו משתנה. אתם רואים את זה כל יום. המבנה של הרשתות היום הוא מבנה מוצלח. עובדה, הוא הביא לנו את האינטרנט לקנה המידה שאנחנו מכירים היום, על כל המשתמע מזה לכלכלה ולחיי היומיום. עם זאת, המבנה הזה אולי ישרת משימות רבות גם בעתיד, אך לא מתאים לסביבה החדשה".

בהמשך מנה רחים את השינויים שיידרשו במבנה הרשת כדי לטפל בתעבורה של הדור הסלולרי החמישי, וכדי לאפשר גידול ביכולות הבינה המלאכותית. לדבריו, המגמה היא ביזור הרשת – והפרדה של אמצעי האבטחה וניהול הרשתות אל מחוץ לרשת הנוכחית.

"השקענו בבקרי הרשת Contrail ובבקר הענן NorthStar"

"אם הפרדנו את השליטה והניהול מהרשתות עצמן, מדוע להשאיר את מערכות הניהול הללו במרכז המיחשוב המקומי? שים גם אותן בענן", אמר רחים. "הדבר יוכל לפשט את הפריסה של הרשתות וכך ניתן יהיה להאיץ חדשנות ולעדכן מיידית את תוכנת הרשת במקום לשלוח חומרה ללקוחות ולשותפים. היכולת לתקן את הרשת מהר יותר, תשפר גם היא את אבטחת המידע.

כעת, מששפירנו את יכולת הניהול בענן, אנו רואים בכך נקודת מפנה שתוכל לגרום ללקוחות נוספים לראות ערך במערכות הללו. יש התעניינות לא רק מצד ספקי הענן, שהיו לקוח גם קודם לכן, אלא גם מספקי שירותי רשת. יש המון שיפורים נוספים שהמערכת מביאה, כמו למשל, אפשרות לנהל את הענן גם כאשר חלקו נמצא פיזית בקרבת מערכות הקצה (למשל, כשנדרשת תגובה מהירה, או מטעמים רגולטוריים)", אמר רחים.

לדבריו, נקודת המפנה הבאה צפויה בשנה הבאה והמתקרבת, רשת WAN בקצב העברה של 400 גיגה ביט, כמו זו המתאפשרת כיום רק בתוך הדטה סנטר באמצעות מתג חדש.

"אנו פיתחנו בעצמנו את השבבים המפעילים את הנתב, וכן את מערכות התעבורה בטכנולוגית פוטוניקת סיליקון. וזה לא רק המעבר. מהירות כזו תוכל לאפשר להעביר פתרונות בינה מלאכותית לענן, ולספק ענן כשירות. מפעילי התקשורת גם יוכלו לספק שירותי ענן מנוהלים ללקוחות שלהם".

לפיכך הכריזה ג'וניפר בנובמבר האחרון על Contrail Insights, שהושק ב-18 בנובמבר האחרון. פתרון משולב זה ל-Contrail Enterprise Multicloud מסתמך על ניתוח נתוני טלמטריה, כדי לספק נראות לרמת השירות של התשתית, וכדי להפוך אוטומטית פעולות מסוימות לפתרון בעיות ותחזוקה. למשל, על ידי ניבוי סיכוני הגודש בנקודה זו של הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים