סדנת יזמות חדשה בבר אילן משתפת בשידור חי ישובים בפריפריה

הסדנה חדשנית במלוא מובן המילה - גם מתבססת על סדרת הטלוויזיה Silicon Valley, וגם משודרת בלייב, באמצעות מערכות ה-WebEx של סיסקו, לקהילת מתחמי עבודה משותפים של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ● בנוסף היא פתוחה לכל ובחינם

רן גולדשטיין, מנהל הפרויקטים והחדשנות של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן, על רקע המערכת שמעבירה את הסדנה בשידור חי לפריפריה. צילום: דוברות האוניברסיטה

אוניברסיטת בר אילן חנכה השבוע סדנת יזמות חדשה, בת 14 מפגשים המתקיימים במתכונת חדשנית, והמיועדת לכל מי שמתעניין ביזמות ובחדשנות. הסדנה נערכת במתקני האוניברסיטה ברמת גן, אבל לראשונה משתפת לא רק את המשתתפים פיסית בעת המפגש, אלא גם יזמים מהפריפריה. זאת באמצעות קהילת "קליקה" – מתחמי עבודה משותפים של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

במפגש הראשון של הסדנה השתתפו 40 איש בבר אילן, ונציגים של יזמים מהפריפריה, ממתחמי העבודה בצפת, בגולן, בחריש ובקיבוץ גלאון. השידור נעשה באמצעות מערכות ה-WebEx של סיסקו, אשר הותקנו באותם מרכזים ואיפשרו השתתפות אינטראקטיבית של אנשי הפריפריה בדיונים ובשאלות.

מי שמוביל את המיזם הזה, הוא רן גולדשטיין, מנהל הפרויקטים והחדשנות של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן, שאמר כי "מועדון היזמות באוניברסיטת בר אילן חרט על דגלו לפרוץ את גבולות האוניברסיטה, ולסלול דרך לשוחרי יזמות באשר הם". לדברי גולדשטיין, "ההשתתפות לכולם היא ללא תשלום, ופתוחה לקהל הרחב, כולל תושבי השכונות הסמוכות לאוניברסיטה".

לדבריו, השילוב של הפריפריה בשידור חי היה אתגר מעניין, והניסוי עבר בהצלחה. כעת נערכים באוניברסיטה למפגשים נוספים.

"החלום שלי", אמר גולדשטיין, "הוא לקיים מפגשים אינטראקטיביים כאלו גם עם מדינות מעבר לים, בשפה האנגלית, למשל מזרח אירופה, על מנת לחשוף אותם ליזמויות ולרמה הגבוהה של החדשנות בישראל".

דיונים מקוריים בפרקי הסדרה Silicon Valley של HBO

מתכונת הסדנה נעשית גם היא בדרך ייחודית – היא מבוססת על סדרת המופת "Silicon Valley" של HBO. העלילה של הסדרה מתרחשת בעמק הסיליקון בקליפורניה, ועוקבת אחר חברת סטארט-אפ טכנולוגית ומתחרותיה במירוץ להשקת מוצר לשוק. בישראל, הסדרה משודרת ב-YES.

במהלך המפגשים, מוקרן פרק מהסדרה, ולאחריו נערך דיון בנושא ליבה שעלה במהלך הפרק. כמו כן מתקיימות בהם הרצאות מפי נשות ואנשי מקצוע מובילים בתעשייה, בעלי ניסיון עשיר בתחומם; יזמים ויזמיות, משקיעים פרטיים, עורכי דין, מומחי מו"מ, מיתוג, הון אנושי ועוד.

דפנה לורינץ-ברוך, דירקטורית בוועד המנהל של מועדון היזמות, ויוזמת הסדנה: "הקהל נחשף לאבני הדרך בדרכן של היזמת/יזם להגשמת היעד. הסדרה Silicon Valley מציגה בהומור את הדרך רצופת האתגרים של יזם/ת, לאורך חיי החברה. זוהי דרך נהדרת בעיני להנגיש את עולם היזמות ליזמים ויזמיות מתחילות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים