WeWork: ג'ון לגרה, מנכ"ל טי-מובייל, על הכוונת במקום אדם נוימן

חברת הנדל"ן המשרדי השיתופי מינתה אמנם צמד מנכ"לית תחת ניומן - שנאלץ להתפטר מהמנכ"לות לפני כחודשיים עקב מה שנתפש כניהול כושל - אבל אלו הוגדרו כזמניים וכעת מחפשת החברה דמות בפרופיל גבוה שתוביל אותה לקראת שיקום מוצלח

ג'ון לגרה, מנכ"ל טי-מובייל. צילום: וויקיפדיה

WeWork בצומת דרכים – לאחר שמנכ"ל ומייסד החברה, היזם הישראלי אדם נוימן, נאלץ להתפטר, אחרי שהיא נסוגה מתכניתה לצאת בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) ועברה למעשה לשליטתה של המשקיעה סופטבנק היפנית, היא נזקקת למנכ"ל חדש. לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, WeWork מעוניינת לשכור את ג'ון לגרה מטי-מובייל למשרה.

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

כזכור, WeWork חוותה טלטלה קשה אחרי שתשקיף שפרסמה לפני ההנפקה, שתוכננה לספטמבר, חשף הפסדים ניכרים, ומה שהצטייר כניהול כושל. הערכות השווי שלה שעמדו על כ-50 מיליארד דולר השתנו לחלוטין, וכיום הסכום נאמד בכ-8 מיליארד דולר בלבד. סופטבנק אמנם נחלצה לעזרה, אבל WeWork נזקקת לבוס חדש וסמכותי שישקם את מצבה, כמעט חודשיים אחרי עזיבתו של נוימן.

מיד אחרי התפטרות נוימן, מינתה אמנם WeWork צמד מנכ"לים, מנהל הכספים של החברה, ארטי מינסון, וסגן היו"ר לשעבר, סבסטיאן גוניהם. אך השניים הוגדרו כזמניים, ובעיקר עסקו מאז בכיבוי שריפות ובמהלכים מידיים לצמצום הגירעון התקציבי – ביניהם מכירת מטוס המנהלים של החברה וכן כמה חברות שרכשה. קברניטי החברה, יחד עם נוימן, גם נתבעים כעת בגין סכום העתק שהאחרון קיבל כמצנח זהב עם עזיבתו את החברה, 1.7 מיליארד דולר. ואולם כעת מסתמן כי WeWork עומדת בפני שינוי ניהולי נוסף.

חברות התקשורת האמריקניות, טי-מובייל וספרינט, מקוות לסיים בקרוב את המיזוג המדובר שלהן. אזכור שמו של לגרה – שעתיד היה לעמוד בראש את החברה חדשה והמשולבת – כמי שנמצא בשיחות מול סופטבנק ו-WeWork לאיוש משרת המנכ"ל הקבועה של חברת השכרת המשרדים לטווח קצר, יכול להעיד על כיוון אחר לגמרי של האיש שמוביל את טי-מובייל מאז 2012.

WeWork – לא רק כשלונות ובכל זאת נדרש שיקום

בפני המנכ"ל הקבוע הבא שייכנס לנעליו של נוימן עומדת משימה – הצלת WeWork מקריסה. לפיכך החברה מחפשת מנהיג חדש שיביא יציבות. על פי דברי גורם שמכיר את הנושא ל-CNN Business, לגרה הוא עם זאת רק אחד ממספר שמות של בכירים שנמצאים בשיחות בנוגע לאיוש התפקיד ולהובלת החברה ההורה של WeWork – ששמה The We Company.

אם לגרה יקבל את ההצעה, הוא יוכל להתחיל בתפקידו כמנכ"ל WeWork החדש כבר בינואר, כך טענים יודעי הדבר, שגם דיווחו כי הבחירה בלגרה להובלת החברה נתמכת על ידי בכירי סופטבנק, שרוצים לשכור מועמד בעל פרופיל גבוה לתפקיד.

יצוין כי על פי מחקר של CBRE, למרות ש-WeWork לא שגשגה השנה, בלשון המעטה, היא עדיין אחראית לשני שלישים מחללי המשרדים שמושכרים לטווח קצר ובמתכונת גמישה בארה"ב.

לפי נתונים שפורסמו החודש על ידי CNBC, ושעלו ממצאי המחקר, WeWork החכירה בסך הכל כ-2.6 מיליון מ"ר בארה"ב ברבעון האחרון, והשיגה שליטה על 69% מהפעילות בשוק הנדל"ן הגמיש ברבעון זה, לעומת 68% ברבעון השני, ו-60% בתקופה המקבילה אשתקד.

המיזוג בחברות התקשורת וההבטחות לפריסת 5G

בכל מקרה, לא ברור אם לגרה אכן יהיה מוכן ומזומן לתפקיד – החברה שלו בדיוק עסוקה בהתקדמות אל המיזוג האייקוני עם ספרינט, שאושר באחרונה על ידי הרשויות, בעסקה שתעניק לשתי המתמזגות "נגיסה" רצינית בעוגת השוק והצלחה פוטנציאלית גדולה בהרבה מול מתחרותיה הגדולות יותר בארצות הברית.

בהובלת לגרה, במשך שבע השנים האחרונות, טי-מובייל הגדילה את שווי מניותיה ב-240 אחוזים ונהייתה מהספקית הרביעית בגודלה בארה"ב לשלישית בגודלה, כך שהפכה למתחרה משמעותית בהרבה בעבור החברות המובילות את התחום, וריזון ו-AT&T, כך על פי הג'ורנל.

סיבה נוספת לנחיצות בהישארות לגרה ב-טי-מובייל היא הבטחתה, ביחד עם ספרינט, לרשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, כי אחרי המיזוג הן יספקו כיסוי 5G לרוב אזורי אמריקה הכפרית במהלך שלוש השנים הבאות, כך שמדובר בשנים קריטיות בעבור טי-מובייל, שכנראה תרצה לשמור על לגרה כמנכ"ל גם לקראתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים