מחפשים את הסטארט-אפ הבא בתחום הרפואה הצבאית

מפא"ת במשרד הביטחון וחיל רפואה מחפשים את הסטארט-אפ הבא בתחום הרפואה הצבאית, ויוצאים לתחרות מפתחים ● בין אתגרי התחרות: טיפול בפצועים, חווית המטופל והמטפל, אימונים והכשרה של מטפלים, מניעת פציעות ושיפור ביצועים

האם הבריאות הדיגיטלית תרפא את המערכת? אילוסטרציה: BigStock

משרד הביטחון וחיל הרפואה בצה"ל יוצאים בתחרות סטארט-אפים, שמטרתה למצוא פתרונות לעולם הרפואה הצבאית.

מפא"ת - המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית – במשרד הביטחון

מפא"ת – המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית – במשרד הביטחון

התחרות היא פרי יוזמה של שלושה גופים: מפא"ת – המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית – במשרד הביטחון; חיל הרפואה, וקהילת הבריאות HealthIL – מיזם משותף של משרד הכלכלה, ישראל דיגיטלית והמכון הישראלי לחדשנות.

תחרות הסטארט-אפים, The Smart MEDefence Challenge, תתמקד באיתור, בחירה וליווי של פתרונות טכנולוגיים לאתגרי החיל הייחודיים, ומטרתה לממן פיתוח פתרונות ובחינתם בפיילוט במסגרות החיל, כדי להתאימם לצרכי הסביבה הצבאית.

תחרות 'אתגר הרפואה' תתמקד במציאת פתרונות דיגיטליים לארבעה אתגרים עיקריים שעימם מתמודד חיל הרפואה: טיפול בפצועים בשגרה ובחירום, מניעת פציעות ושיפור ביצועים – בניית הלוחם והלוחמת, אימונים והכשרה של צוות רפואי ושדרוג חווית המטפל והמטופל. בין השאר מחפשים בחיל הרפואה ובמפא"ת את הסטארט-אפ שיביא את הפתרון הטכנולוגי החדשני לאתגרים הבאים: פיתוח כלים תומכי החלטה למטפל בשטח לסיוע באפיון הפציעה והטיפול הרפואי הנדרש; פלטפורמה לתיעוד מהימן ומתמשך של מצב הפצוע; אבחון פציעות חזה מסכנות חיים; כלים לאבחון וטיפול רפואי מרחוק; יכולות להערכת סוג וכמות המזון הנצרך על ידי הלוחם; אמצעי קירור יעיל וישים לשטח לטיפול במכת חום ממאמץ; פתרונות לזיהוי ולמניעת התייבשות ועוד.

חברות הסטארט-אפ שיזכו בתחרות ייהנו ממימון פיילוט בשווי של עד 150,000 שקלים, ליווי מקצועי, פיתוח משותף עם חיל הרפואה ומפא"ת, ובחינת יכולת הטמעה בארגון בפוטנציאל.

לדברי ד"ר שוקי ישורון, רמ"ח CTO במפא"ת במשרד הביטחון, "רפואת החירום בצה"ל היא מהמתקדמות בעולם, בין השאר בזכות שיטות ואמצעים שפיתחה יחד עם מפא"ת. מערכת הביטחון פותחת את שעריה לחדשנות מהשוק האזרחי, מתוך הבנה כי כך ניתן להביא לפריצות דרך טכנולוגיות ומבצעיות באופן יעיל ובקבועי זמן קצרים. יצאנו לתחרות על מנת לאתר טכנולוגיות דואליות, שיתנו מענה לאתגרים של חיל הרפואה בצה"ל. חברות הסטארט-אפ הזוכות עשויות גם לקחת חלק בפרויקטים בינלאומיים (G2G)".

תת-אלוף ד"ר טריף בדר, קצין הרפואה הראשי: "חיל הרפואה חרת על דגלו שני יעדים עיקריים: מניעת תמותת נפגעים בני הצלה ומתן שירותי רפואה מתקדמים, זמינים, מונגשים ומקצועיים תוך התייחסות לכלל צרכי המטופל כשלם. החלטנו למסד תכנית, ראשונה מסוגה, שמטרתה לקדם מענה חדשני לאתגרי החיל, תוך שיתוף פעולה עם מפא"ת. פתיחת השערים בפני טכנולוגיות חדשניות וקיום מאמץ של חדשנות פתוחה, יאפשרו טיפוח ופיתוח חדשנות והכנסה של פתרונות פורצי דרך לאתגרי החיל".

יעל אופיר, מנכ"לית HealthIL, ציינה כי "האתגרים בתחרות זו הינם ייחודיים ומגוונים ומאפשרים פיילוטים במודל אפקטיבי לצה"ל. HealthIL נמצאת על הציר שבין האתגרים הפנים ארגוניים לבין ההיצע הטכנולוגי הקיים בחוץ. קיים ערך רב והדדי לקידום פרויקטים כאלה, אשר רותמים טכנולוגיות – שאף אינן חייבות להגיע מעולמות הבריאות, לתת מענה לאתגרים ממשיים העולים מהשטח ולשפר את איכות הרפואה הלכה למעשה בקבועי זמן קצרים יחסית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים