אורן אריאל, HP: "ארגונים חייבים להימצא במצב חדשנות מתמיד – אסור להם לקפוא על השמרים"

"האתגר הוא להפוך רעיונות לכדי מוצרים פועלים, שמספקים ערך ללקוחות ומביאים להצלחה עסקית לארגון שיצר אותם", אמר אריאל, סגן נשיא לחדשנות בחטיבת התוכנה של HP העולמית, באירוע השקת HP’s Israel Quality Assurance Managers Forum ל-2010 ● לדבריו, "רק ארגונים שיעיזו - ישרדו. בשנה הקרובה נראה הכרזות של חלק מהמוצרים שגידלנו"

"אסור לארגונים לקפוא על השמרים, עליהם להימצא במצב מתמיד של חדשנות. ארגון חדשני יביא למצב בו העובדים שלו מרוצים ממקום עבודתם ובמקביל – גם ימשוך אליו עובדים חדשים וטובים", אמר אורן אריאל, סגן נשיא לחדשנות בחטיבת התוכנה של HP העולמית.

אריאל היה בין הדוברים באירוע ההשקה של IQAMF (ר"ת HP's Israel Quality Assurance Managers Forum) לשנת הפעילות 2010. האירוע הופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ד') בסינמה סיטי שבצומת גלילות. את האירוע, בהשתתפות מנהלי QA רבים, הנחה משה בירנשטוק – ארכיטקט פתרונות בכיר בחטיבת התוכנה, HP ישראל.

לדברי אריאל, חטיבת התוכנה ב-HP נוצרה מרכישות של חברות, ביניהן מרקורי (Mercury), ממנה הוא הגיע. "זה טוב להתחיל כך, אבל להמשך – נדרשת חדשנות". הוא ציטט את סטיב ג'ובס, מנכ"ל ומייסד אפל (Apple), לפיו "על מנת להוביל בשוק – יש לפתח חדשנות". החדשנות, אמר אריאל, נוצרת בעזרת יצירה של מיזמים רבים, אשר חלק מהמערך הזה יניב בסופו של דבר הצלחה לארגון.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"האתגר", אמר אריאל, "הוא להפוך רעיונות לכדי מוצרים פועלים, שמספקים ערך ללקוחות ומביאים להצלחה עסקית לארגון שיצר אותם". הוא תיאר את התהליך הנעשה בחברה, היוצרת מיזמים פנימיים המתנהלים כמו חברות סטארט-אפ עצמאיות. במסגרת תפקידו, אריאל מרכז גלובלי את החדשנות בתחום התוכנה ב-HP, ועליו להמשיך לפתח את תרבות הסטארט-אפ בתוך HP, מיזם שהחל במרקורי, שנרכשה בעבר על ידי HP.

השלב הראשון, אמר אריאל, הוא איתור רעיונות, והצורך למצוא תוקף לאותם רעיונות לכשיתממשו. לאחר מכן נבנה מוצר התחלתי, שהוא בבחינת אבטיפוס. לאחר מכן "מועצת החדשנות" בחברה, Innovation Council, אשר נפגשת במועדים לא קבועים, לפי היקף פעילות המיזמים, שומעת על מצב ההתקדמות ומאשרת את המשך הפעילות, כוח האדם והתקציב של אותם מיזמים. בהמשך, הסביר אריאל, המוצר הלא מוגמר עובר תהליך של אינקובציה, ולאחריה נבדק האם הבעיה שלשמה הוא נוצר – נפתרה בעזרת המוצר. לבסוף, אמר, המוצר נבנה בגרסתו לשוק. "המטרה", אמר אריאל, "היא להגיע למוצר חדש תוך שנתיים ולמוצר אלפא, העובד בשטח – תוך שנה".

הוא אמר למשתתפים, כי במסגרת המיזמים המבוצעים ב-HP בתחום החדשנות, אחד התחומים שמתמקדים בהם הוא מיחשוב ענן. "מיחשוב ענן הוא נפלא, כי הוא מאפשר גישה מהירה לשירותי מיחשוב, אך מנגד נוצרו בעיות אבטחה, בשל הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן להגיע לאותם שירותים", אמר אריאל, "יש לנהל מצב זה. אנו מתמקדים בלנסות לספק פתרון לצריכת שירותי ענן באופן מסודר". הוא ציין, כי החברה פועלת בעולם הסטראט-אפים גם בתחומי ניהול צריכת האנרגיה, ניהול סיכונים, וניהול מערכות IT בצורה פשוטה לארגוני SMB.

"נדרשת תרבות ארגונית שתוכל לגדל אנשים לחדשנות", סיכם אריאל, "אנו משדרים להם מסר של 'תרגישו חופשי לחשוב ולהעז. זה בסדר גם להיכשל'. רק ארגונים שיעיזו – ישרדו. בשנה הקרובה נראה הכרזות של חלק מהמוצרים שגידלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים