אקזיט כחול-לבן: פרופפוינט רוכשת את ObserveIT ב-225 מיליון דולר

זוהי הרכישה השלישית של חברת הסייבר האמריקנית בישראל בשלוש השנים האחרונות ● הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הרביעי השנה

מייק מאק'י, מנכ"ל ObserveIT. צילום: ניב קנטור

עוד אקזיט בעולם הסייבר המקומי המבעבע: פרופפוינט רוכשת את ObserveIT הישראלית, תמורת 225 מיליון דולרים. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הרביעי השנה.

הנרכשת הוקמה בשנת 2006, על ידי גבי פרידלנדר ואבי עמוס, במטרה לספק מענה ראוי כנגד איומים פנים-ארגוניים ולמניעת אובדן נתונים, ופיתחה פלטפורמת לניהול איומים שכאלו. המניע לרכישה, נמסר, נועד להרחבת יכולותיה של פרופפוינט בתחום מניעת דליפת מידע ארגוני (Data Loss Prevention – DLP) בעמדות קצה ארגוניות, כך שהיא תוכל להציע פתרון הגנה הכולל יכולות מניעת דליפת מידע גם בדואר אלקטרוני, בענן (CASB) ובמידע המאוחסן.

בשנת 2013 רכשה קרן הון הסיכון האמריקנית ביין קפיטל את השליטה ב-ObserveIT. מטה החברה נמצא בבוסטון, ארצות הברית, ומרכז הפיתוח העיקרי – בתל אביב. החברה מונה כ-150 עובדים, מתוכם יותר מ-70 בישראל. ל-ObserveIT יותר מ-1,700 לקוחות ב-87 מדינות. הנרכשת מתמקדת בניראות וניטור של האיומים הפנימיים, ומניעתם. ככלל, לארגונים יש כיום רק 20% ניראות על האיומים הפנימיים, ואילו היא מגדילה את שדה הראייה שלהם לבין %70 עד 80%.

הפתרון של ObserveIT לניהול איומים פנים-ארגוניים עוזר לצוותי אבטחת מידע לזהות, לחקור ולמנוע תקריות אבטחה פוטנציאליות, שנובעות מאיומי סייבר תוך ארגוניים. כך, בפתרון אחד, ארגונים יוכלו לקבל התראות בזמן אמת ותובנות לגבי פעילות המשתמשים.

"שילוב טכנולוגית הקצה של ObserveIT, אשר מותקנת במחשבי המשתמשים, ויכולת הניתוח האנליטי של סיכונים הקשורים במידע, יחד עם היכולות של פרופפוינט בתחומי סיווג מידע, זיהוי איומים ומודיעין באבטחת סייבר – יאפשר ללקוחות ארגוניים לקבל תובנות בנוגע להתנהגות המשתמשים עם מידע רגיש, בכל מקום בו הוא מאוחסן", נמסר. 

עובדי מרכז הפיתוח הישראלי של ObserveIT, בעקבות ההכרזה על רכישתם בידי פרופפוינט האמריקנית. צילום: יאיר גרינדלינגר

עובדי מרכז הפיתוח הישראלי של ObserveIT, בעקבות ההכרזה על רכישתם בידי פרופפוינט האמריקנית. צילום: יאיר גרינדלינגר

אבטחת סייבר ממוקדת-אנשים

יותר מ-99% ממתקפות הסייבר בימינו מצריכות מעורבות של הגורם האנושי – כדי להצליח. כך, הופך המשתמש לקו ההגנה האחרון, בעוד מנגד, ההאקרים מגבירים את תקיפותיהם על ארגונים, באמצעות העובדים שלהם. כאשר יותר ויותר משתמשים ניגשים למידע שלהם מעמדות קצה המחוברות מחוץ לרשת הארגונית, דרך אפליקציות ענן – מאושרות ולא מאושרות – חיוני שארגונים יוודאו כי ברשותם המנגנונים הטובים ביותר לאבטחת סייבר ממוקדת-אנשים, אשר יעזרו להם להבין כיצד, מתי והיכן נחשפים המשתמשים למידע מהותי וקניין רוחני. לפי דו"ח תחקור דליפת המידע משנת 2019 של וריזון, חשוב ביותר למנוע דליפת מידע המתרחשת עקב חשבונות משתמש חשופים (29% מסך דליפות המידע), עמדות קצה חשופות (32%) או כתוצאה מפעולות זדוניות שמקורן בארגון (34%).

כך, מסרה הרוכשת, "לנוכח המגמה הגוברת של חברות המעודדות את העובדים לעבוד מכל מקום ומכל מכשיר, מניעת דליפת מידע ארגוני דורשת מעבר מפתרון ישן – המוגבל לרשת הארגונית ומבוסס הגדרות ציות – לפתרון חכם, שמזהה פעילות בעלת סיכון, הקשורה למידע ומגיב לה – באפליקציות ענן, בדוא"ל ובתוכנות האבטחה בעמדות הקצה. פלטפורמת מניעת דליפת המידע המשולבת, תספק יכולות זיהוי בזמן אמת של התנהגות חריגה בקרב אנשים, מידע, מכשירים ואפליקציות. היא תאפשר לצוות אבטחת המידע להבין ולהגיב לשימוש לא תקין במידע, בין אם הוא מאוחסן במחשב ארגוני, באפליקצית ענן כגון אופיס 365 – או בדוא"ל".

"הרכישה מדגישה את המחויבות שלנו לספק לארגונים פתרונות אבטחת סייבר ממוקדת-אנשים, אשר נועדו להגן על מה שחשוב: האנשים והמידע שיש להם גישה אליו, גם מעבר למתחם המחשוב הארגוני, בעולם הנשלט על ידי הענן", אמר גארי סטיל, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פרופפוינט, "כדי להגן על המידע, נדרשת יכולת לזהות סיכונים שנובעים מאיומים פנים ארגוניים ופעילות משתמשים מסוכנת, ולהגיב מיידית בהקטנתם".

"הרכישה משלימה באופן ישיר את היכולות שלנו לזהות במהירות סיכונים הנובעים מאיומים פנים-ארגוניים ולמנוע אובדן מידע מהותי", אמר מייק מאק'י, מנכ"ל ObserveIT, "נספק ללקוחות פתרונות אפקטיביים יותר, במטרה למנוע סיכוני סייבר, לצמצם את זמני החקירה ולוודא שמשתמשים לא ישלחו, בשוגג או בזדון – מידע רגיש או סודי לגורם חיצוני". 

רכישה שלישית בישראל

זוהי הרכישה השלישית של פרופפוינט בישראל בשלוש השנים האחרונות: היא רכשה את חברת אבטחת הענן פיירליירס באוקטובר 2016, תמורת 55 מיליון דולרים. השנה פרופפוינט רכשה את מטא-נטוורקס, המאבטחת את הגישה לרשת בטכנולוגיה חדשנית מבוססת Zero Trust – תמורת 120 מיליון דולרים. הסכום הכולל של שלוש השקעות אלו, ייסתכם ביותר מ-400 מיליון דולרים. לאחר רכישת ObserveIT, שמשרדיה ממוקמים בתל אביב, יהפוך מרכז המחקר והפיתוח הישראלי, לאחד הגדולים של פרופפוינט בעולם.

"הצוות של ObserveIT תורם להגדלת מרכז הפיתוח שלנו בישראל, אשר צמח בשלוש השנים האחרונות מעשרות בודדות למאות עובדים. נמשיך לגייס לשורותינו מקצועני סייבר בישראל, נפתח טכנולוגיות חדשניות ונשמר את ההובלה של פרופפוינט בתחום אבטחת הסייבר ממוקדת-אנשים", אמר דורון אלגרסי, מנכ"ל פרופפוינט ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים