מיהו המנכ"ל הטוב ביותר בתעשיית ההיי-טק?

מגזין הניהול הרווארד ביזנס ריוויו, מבית האוניברסיטה היוקרתית, דירג את 100 המנכ"לים הטובים בעולם ● מחצית מהמדורגים בעשירייה הראשונה מגיעים מענף ההיי-טק – בהם מי שהגיע למקום הראשון

דירוג 100 מנכ"לי חברות ההיי-טק הטובים ביותר - בלי מנכ"ל ישראלי אחד. צילום אילוסטרציה: Elnur, BigStock

חברות ההיי-טק עובדות קשה בין היתר כדי להיכלל בצמרת דירוגים שונים – לא רק רביע הקסם של גרטנר או הדו"חות של פורסטר, אלא גם רשימות כמו מקום העבודה הטוב ביותר, החברה הטובה ביותר ללהט"בים, נשים או כל ציבור אחר, ועוד. כתב העת הרווארד ביזנס ריוויו, מגזין הניהול מבית האוניברסיטה היוקרתית, פרסם לפני ימים אחדים רשימה שמדרגת את אלה שנמצאים בצמרת של כל חברה – המנכ"לים, בחברות היי-טק ובתאגידים אחרים.

דירוג 100 המנכ"לים הטובים בעולם הנו חלק מרשימת ה-Global 1200 של חברת הייעוץ S&P, והוא שונה מדירוגים אחרים בכך שהוא עוקב אחרי ביצועיהם של המנכ"לים לאורך כל כהונתם, ולא רק בשנה אחת. המדדים שנבדקו הם ביצועים פיננסיים לאורך זמן, לצד אחריות סביבתית וחברתית.

כמעט כצפוי, חמישה מעשרת המנכ"לים שמדורגים בעשירייה הראשונה מגיעים מתעשיית ההיי-טק וה-IT: את צמרת הרשימה כובש ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, כשמיד אחריו מארק בניוף מסיילספורס. ריצ'רד טמפלטון מטקסס אינסטרומנטס מגיע למקום הרביעי, שאנטאנו נאראיין מאדובי למקום השישי וסאטיה נאדלה ממיקרוסופט מדורג תשיעי.

ובמקום הראשון: ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה. צילום: יח"צ

ובמקום הראשון: ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה. צילום: יח"צ

העשירייה השנייה כבר מגוונת יותר מבחינת התעשיות שהמנכ"לים הכלולים בה מגיעים מהן, כאשר לתעשיית ה-IT יש בה נציג אחד בלבד: ברנרד שארלס מדאסו סיסטמס במקום ה-15. שארלס הוא גם מנכ"ל חברת ההיי-טק הלא אמריקנית שנמצא במקום הגבוה ביותר ברשימה.

בהמשך הדירוג ניתן למצוא את ליסה סו מ-AMD במקום ה-26, צ'אק רובינס מסיסקו במקום ה-32, ריינהרד פלוס מאינפינאון טכנולוגיות הגרמנית – 40, קרלוס רודריגז מ-ADP מיד אחריו, לואיס מרוטו מאמדאוס IT הספרדית – 44, מייק לוורי מ-DXC במקום ה-59, פיטר וונינק מ-ASML ב-60, טים קוק מאפל ב-62, אלפרד קלי הבן מ-ויזה (שמשום מה מוגדרת ברשימה כחברת IT) ב-87 וגארי דיקרסון מאפלייד מטיריאלס במקום ה-98.

בין המדורגים גבוה ברשימה שמגיעים מחברות מתעשיות אחרות ניתן למצוא את אג'איי באנגה ממסטרקארד במקום השביעי, ז'אן-פול אגון מלוריאל במקום ה-19 ומארק פרקר מנייקי – ב-20. השבוע דווח כי פרקר יוחלף בתפקידו על ידי ג'ון דונהיו, מנכ"ל סרוויס נאו – שבמקומו ייכנס ביל מק'דרמוט, שניהל עד לפני פחות משבועיים את סאפ.

יש לציין שמרבית החברות הכלולות ברשימה, מכל התעשיות, הן אמריקניות, אך יש בה ייצוג גם למדינות אחרות, בעיקר מאירופה ומאסיה. מה שאין בה הוא מנכ"ל של חברה ישראלית – אף לא אחת מהן כלולה בדירוג.

אדי איגנטיוס, העורך הראשי של הרווארד ביזנס ריוויו, אמר כי "המנהיגים שנבחרו לדירוג של 2019 הפגינו ביצועים העולים על אלה של עמיתיהם לאורך זמן – הן מבחינה כספית והן במדדים שחשיבותם גדלה והולכת, כגון סביבה, חברה וממשל התאגידי. משקלם של היבטים אלה בדירוג הוגדל השנה מ-20% ל-30%, לנוכח חשיבותם העולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים