סקר: 75% מהציבור בישראל נפגע מאיומים ברשת

כך עולה מסקר חדש שערכה ESET ● כמחצית מהנשאלים נפגעו ממיילים זדוניים או דואר זבל - 13% נפגעו מפישינג ● כשני שלישים מהנשאלים אינם מחליפים סיסמאות באופן יזום, ואם כן – אז רק אחת לשנה

פי שניים מתקפות סייבר ברבעון האחרון בישראל. אילוסטרציה: BigStock

כ-74% מהציבור הישראלי המשתמשים במחשב נפגעו מאיומי רשת, כמחצית מהם נפגעו ממיילים זדוניים ומדואר זבל, ושיעור גבוה נפגעו מווירוסים ומ-AdWare (פרסומות זדוניות). נתונים אלה עלו מסקר שערכה חברת אבטחת המידע ESET ישראל, אותו ביצע מכון גיאוקרטוגרפיה.

הסקר, שנערך בחודש יולי האחרון, דגם 500 נשאלים, כדי לבחון את הרגלי השימוש והיחס של הישראלים לאמצעי אבטחת מידע.

מנתוני הסקר עולה כי רוב הישראלים, 75% מהם, חוששים מאיומים ברשת, כאשר כמחצית מהם חוששים במידה רבה ובמידה רבה מאד.

בנוגע למפגש הישיר עם איומי הרשת, כ-74% מהנשאלים העידו שנפגעו מכאלו, כמחצית מהם נפגעו ממיילים זדוניים ודואר זבל, ושיעור גבוה מהנשאלים ציינו כי נפגעו מווירוסים ומפרסומות זדוניות. 13% מהנשאלים העידו שנפגעו מפישינג ואילו רק 4% נפגעו מכופרות.

רוב הישראלים משתמשים ביותר מסיסמה אחת לשירותי האונליין השונים, אולם כשני שליש נוהגים להחליף סיסמאות רק פעם בשנה, או פחות. לגבי תדירות החלפת הסיסמאות, מרבית הנשאלים אינם מחליפים סיסמה באופן יזום, ואם כן אז בתדירות נמוכה מאוד. רק 5% מקפידים להחליף סיסמאות אחת לחודש.

מאשרים לאפליקציות את כל ההרשאות 

למרות שלעתים קרובות עולה הנושא – כי אפליקציות מבקשות הרשאות גישה לנתונים ואפשרויות אשר אינן חיוניות להפעלה שלהם – כשליש מהנשאלים נוהג לאשר לאפליקציות את כל ההרשאות – וחלקם עושה זאת מבלי לקרוא אותן.

לרוב גדול מבין בעלי טלפונים חכמים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד. לפחות משליש, 28% מהם מותקנת תוכנת אנטי וירוס. למרות שמחקרים מעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות האנדרואיד, עדיין, מרבית הישראלים מאמינים כי אין צורך באמצעי הגנה. כך, ל-72% מהנשאלים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד אין תוכנת אבטחה, או שהם אינם מודעים לכך שיש להם תוכנה שכזו.

באשר להרגלי השימוש בתוכנות אבטחת מידע – מרבית הציבור מעידה כי יש ברשותם תוכנת אבטחה במחשב. עם זאת, על אף שמספר לא מבוטל של קורבנות נפגעו מאיומים ברשת, ניכרת מגמת ירידה לאורך השנים האחרונות בשיעור המציינים זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים