אל"מ נועם רוזנפלד מונה למפקד החדש של ממר"ם

אל"מ רוזנפלד החליף בתפקיד את תת-אלוף איילה חכים, שמונתה למפקדת לוט"ם

בבסיס ממר"ם במרכז הארץ נערך לפני ימים אחדים טקס החלפת מפקדים, במסגרתו מונה מפקדה ה-15 של יחידת המיחשוב הוותיקה – אלוף משנה נועם רוזנפלד. בתפקידו האחרון היה רוזנפלד מפקד שה"ם, מחלקה בלוט"ם, האחראית על פיתוח מערכות מידע לניהול משאבים.

אל"מ רוזנפלד החליף בתפקיד את תא"ל אילה חכים, שמונתה להיות מפקדת לוט"ם, היחידה לתיקשוב וטכנולוגיות המידע. חכים הייתה האישה השניה בתפקיד מפקדת ממר"ם, והועלתה באחרונה לדרגת תת-אלוף בשל מינויה החדש.

לוט"ם הוא בית התוכנה והתקשורת הצה"לי – יחידה טכנולוגית, הפועלת להעצמת יכולות צה"ל על ידי פיתוח יכולות ופתרונות תיקשוב כלל צה"ליים, ואחראית לתפעול מערכי התיקשוב של צה"ל. לוט"ם מורכבת מכמה גופים ומכילה שני מערכי תפעול מרכזיים, האחד בתחום המיחשוב – ממר"ם, והאחד בתחום התקשורת, חושן. בלוט"ם שני בתי תוכנה, האחד מפתח יישומים בתחום המבצעי, שה"ם – עליו פיקד אל"מ רוזנפלד, והשני מפתח יישומים לניהול משאבים, לש"ם. עוד יש ביחידת לוט"ם שלושה גופי תשתיות מטריציוניים – תשתיות הנדסיות (מעו"ף), תשתיות הגנת המידע (מצו"ב) ותשתיות תוכנה ומיחשוב (ממר"ם).

לוט"ם מונה בקירוב 3,000 חיילים, קצינים ונגדים, ועוסקת בניהול מאות פרויקטים במקביל, ובעשרות פעילויות מחקר ופיתוח במקביל. ממר"ם היא מרכז תשתיות המיחשוב של לוט"ם, ואחראית על פיתוח והפעלת מרכזי המחשבים, פיתוח מערכות תשתית המיחשוב והפעלת מערכות המידע המרכזיות של צה"ל.

ממר"ם, ראשי תיבות של מרכז המחשבים ומערכות המידע, היא יחידת מחשבים באגף התיקשוב בצה"ל. ממר"ם היא יחידת המחשב הראשונה שנוסדה בצה"ל, ובתור שכזו נתנה שירותי מחשב לחילות צה"ל ולאגפי המטה הכללי. היחידה נוסדה ביולי 1959, לקראת רכישת המחשב הראשון לצה"ל. פירושם המקורי של ראשי התיבות ממר"ם היה "מרכז מחשבים ורישום ממוכן", אולם במשך השנים חדלו המילים "רישום ממוכן" לשקף את עיקר פעילות היחידה, ולראשי התיבות ניתנו משמעויות חדשות מדי זמן מה, בהתאם לשינוי תחומי פעולותיה של היחידה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ענת

    רוזנפלד אינו נמצא כלל בממר"ם - כל היום הוא בפגישות חוץ - כבר חושב על התפקיד הבא. בינתיים, עד למינוי מפקד חדש, הבלאגן בממר"ם חוגג. חבל.

  2. מאיה

    יום עצוב לממר"ם. היו לממר"ם מפקדים רבים בעלי שיעור קומה, רוזנפלד אינו נמנה על הגדרה זו ועליו נאמר- כשאנשים קטנים עושי צל גדול - סימן שהשמש שוקעת.

  3. Gabrie

    טקסים אינם עוזרים......צריך לראות תוצאות בשטח...

אירועים קרובים