אובמה מינה מנהלת מיחשוב ראשית למשרד ההגנה של ארה"ב

טרי טקאי כיהנה כמנהלת המיחשוב הראשית של המדינות מישיגן וקליפורניה והובילה במסגרת תפקידיה פרויקטים אסטרטגיים גדולים למיזוג מחלקות ואיחוד תשתיות ●

בתום חודשים של שמועות, פורסמה ביום ב' הודעה רשמית על כך שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, מינה את מנהלת המיחשוב הראשית של מדינת קליפורניה, טרי טקאי, לתפקיד מנהלת המיחשוב הראשית של משרד ההגנה ועוזרת השר לשילוב רשתות ומערכות מיחשוב.

טקאי כיהנה כמנהלת המיחשוב הראשית של מדינת קליפורניה מאז שנת 2007, ובמסגרת תפקידה נאלצה להתמודד עם תקציבי מיחשוב מצומצמים. במהלך כהונתה בקליפורניה מיזגה טקאי מחלקות מיחשוב רבות לכדי מחלקה אחת בניהולה, וקיבלה על עצמה את האחריות על מדיניות הרכש, ניהול המיחשוב וכן הגיבוש והיישום של מודל פיקוח חדש ומשולב על המיחשוב. כן קידמה טקאי במדינת קליפורניה חזון אסטרטגי שמתמקד באמינות, שירות לתושב, שקיפות ונגישות, "מידע כנכס", יעילות, חיסכון, קיימות ושיתוף.

בשנה שעברה הושק מחדש פורטל האינטרנט של מדינת קליפורניה, הושק מאגר חדש של מידע מקוון, הושק פורטל שקיפות וכמעט והוכפל מספרם של השירותים המקוונים שמציעה המדינה לתושביה. כן פורסמה, לראשונה במדינת קליפורניה, תוכנית אסטרטגית לאבטחה מקוונת.

אין תפקידים רבים בתחום המיחשוב שיכולים להכין אדם לקראת ההיקף העצום של המשרה במשרד ההגנה האמריקני, אך ממדיה של מחלקת המיחשוב במדינת קליפורניה מזכירים מחלקה מקבילה בחברה בינלאומית. תקציב המיחשוב השנתי של מדינת קליפורניה מסתכם בשלושה מיליארד דולרים (כעשירית מתקציב המיחשוב של משרד ההגנה, אך עדיין ענק לפי כל קנה מידה), ובמחלקה מועסקים כ-10,000 אנשי מיחשוב. המדינה מפעילה כ-9,000 שרתים ו-170,000 מחשבי PC.

טקאי פורשת בתקופה שבה נמצאת המדינה בעיצומם של מהלכים ארוכי טווח שכוללים, בין השאר, איחוד של תשתיות, מעבר לשירותים מקוונים ומשותפים, צמצום המספר של מרכזי הנתונים שמפעילה המדינה לשלושה, הפחתת המספר של השרתים במחצית, גיבוש אסטרטגיה כוללת והגברת החיסכון באנרגיה.

לפני שמונתה למשרת מנהלת המידע הראשית של מדינת קליפורניה הובילה טקאי מהלכים לאיחוד המיחשוב במישיגן, במסגרת תפקידה כמנהלת המיחשוב הראשית של המדינה. גם שם איחדה תשתיות מיחשוב ומערכות ניהול במחלקה מרכזית אחת.

קודם לכן שימשה טקאי, במשך 30 שנה, בתפקידים שונים בתחום המיחשוב ביצרנית הרכב פורד (Ford), וכן עבדה בחברת EDS לשירותי מיחשוב ובחברת Federal-Mogul Corporation שמספקת חלפים לרכב. לטקאי תואר שני בניהול ותואר ראשון במתמטיקה מאוניברסיטת מישיגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים