פייראיי רוצה להימכר – מי יקנה אותה?

לאחר שלא נרכשה על ידי אחת מענקיות אבטחת המידע, פייראיי שמה עיניה על רכישה על ידי קרנות הון פרטיות

פייראיי

חברת פייראיי שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן זקס, כדי שייעץ לה וילווה אותה בהליך מכירה פוטנציאלי שלה, כך על פי הביזנס אינסיידר.

לפי ההערכות בשוק, קרנות הון סיכון פרטיות הן הרוכשות הסבירות ביותר של חברת אבטחת המידע מקליפורניה. זאת, לאחר שפייראיי לא הצליחה בעבר להיות מושכת מספיק ולהירכש על ידי אחת מענקיות אבטחת המידע. על פי הדיווח, המגעים הנוכחיים עם רוכשים פוטנציאליים נמצאים בשלבים מוקדמים, ואין כל ודאות שבסופם תושג עסקה.

גולדמן זקס לא הגיב לדיווח, ואילו פייראיי מסרה ל-CRN כי היא אינה מגיבה על שמועות או ספקולציות.

זו לא הפעם הראשונה בה פורסמו דיווחים לפיהם פייראיי מועמדת לרכישה. סוכנות בלומברג דיווחה ביוני 2016 כי חברת הגנת הסייבר שכרה את שירותי תאגיד בנקאות ההשקעות מורגן סטנלי, כדי לבחון את מכירתה. בסופו של התהליך פייראיי דחתה לפחות שתי הצעות השתלטות – כולל אחת מסימנטק – כיוון שתג המחיר שהוצמד להן היה נמוך מהציפיות שלה.

נאבקת באופן עקבי להשגת רווחים

פייראיי נאבקת באופן עקבי להשגת רווחים, מאז שהונפקה בשנת 2013. ברבעון הכספי האחרון שלה, שהסתיים ב-30 ביוני, החברה רשמה הפסד נקי של 67.3 מיליון דולרים. המניה שלה נסחרת במחיר של פחות מ-20 דולרים, כמעט בעקביות מאז תחילת 2016. נתון זה רחוק מאד ממחיר השיא אי-פעם של המניה שעמד על יותר מ-85 דולרים – בפברואר 2014, חמישה חודשים לאחר הנפקתה. על פי בלומברג, כשהחברה רצתה להימכר ב-2016, היא הייתה מעוניינת לעשות זאת לפי מחיר של לא פחות מ-30 דולרים למניה.

שווי השוק של החברה עומד כיום על 2.97 מיליארד דולרים, הרבה מתחת לשווי של קראוד-סטרייק ואוקטה, אותן העיתון מכנה "חביבות וול סטריט". שתי החברות הונפקו לפני שנתיים ולכל אחת מהן שווי שוק של יותר מ-12 מיליארד דולרים. בסוף יולי הודיעה החברה על ארגון מחדש שלה.

מודיעין איומים איכותי וישים

מערך מודיעין האיומים של פייראיי הוא הראשון בהיקפו ובאיכותו מבין חברות הגנת הסייבר המסחריות, והוא בחמישייה הראשונה גם בהשוואה למודיעין מדינתי. יש לחברה מאות אלפי שעות חקירה, לטובת בניית מודיעין איומים איכותי וישים.

חוקרי FireEye עוקבים ביסודיות אחרי כל הרעים – רוסיה, סין, צפון קוריאה, אירן ועוד. יש להם יותר מ-700 חוקרים ומהנדסים, שעובדים על מו"פ וחקירה להפקת המרב מהמידע מכל העולם. זה נעשה בארבעה מרכזי מחקר איומים בעולם, שעוקבים אחרי עשרות קבוצות תקיפה (APT) שהן שלוחות מדינות. כמו כן, הם מפיקים מדי שנה 24 אלף דו"חות מודיעין איומים, על בסיס 600 אלף עד מיליון נתונים הנאספים מדי יום.

מודיעין האיומים עובד ב-22 מדינות וב-32 שפות. אנשיו פועלים במחתרת ובדארקנט, ומדברים בשפת ההאקרים, ששונה מהשפות של האנשים ה"רגילים". הם אוספים נתונים ממקורות שונים, מחיישנים, מארגונים, בשיתופי פעולה עם ממשלות, תוך הסתרת זהות הלקוחות, עם שבעה SOC גלובליים. לחברה, שנוסדה ב-2004 על ידי אשאר עזיז, יש כ-3,200 עובדים, ולה יותר מ-4,700 לקוחות ארגוניים ב-67 מדינות, יותר מ-700 מהם הם חלק מ-Forbes Global 2000.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים