סיסקו פיתחה מערכת וידיאו לעולם הרפואה

המערכת מאפשרת אבחון מרחוק על ידי רופא, באמצעות חיישנים המשדרים נתונים מגופו של המטופל

סיסקו (Cisco) פיתחה פתרון וידיאו לשידור מרחוק, המאפשר לנהל חלק מהתהליכים הרפואיים בבתי החולים בצורה דיגיטלית. הפתרון מבוסס על שידור של נתונים, כאשר בבית החולים או המרפאה יושב המטופל עם אחות, והנתונים הרפואיים אודותיו משודרים בזמן אמת, אל הרופא שיושב  במקום מרוחק. את הפתרון, שפותח במעבדות המחקר של סיסקו, הציג לראשונה אמיר פז, סמנכ"ל המגזר הציבורי בסיסקו ישראל, בכנס Health 2010, שנערך ביום ד' האחרון במרכז הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה. בכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים והונחה על ידי רביב רז – יועץ מיחשוב בכיר למגזר הבריאות, השתתפו כ-350 אנשי מקצוע מתחום הבריאות.

"מדובר במערכת של חיישנים שמשדרים נתונים בזמן אמת לרופא, של הבדיקות שהאחות מבצעת בחולה", אמר פז והדגים זאת  בסרט וידיאו. "המטופל והאחות יכולים לשבת בכל נקודה בעולם, הם נכנסים למערכת זימון תורים לרופאים שנותנים שירותים בסביבה זו, והטיפול דומה במהותו לטיפול שבו יושב הרופא פנים מול פנים של המטופל", ציין.

לדבריו, "המערכת כבר פועלת במטה סיסקו בארצות הברית, ומשרתת את עובדי החברה. היא נועדה לענות על אתגרים רבים בעולם הבריאות, כגון עומס בחדרי המיון, היעדר מומחים לבעיות שונות בכל מרפאה, העלייה בשיעור התחלואה והעלייה בייקור השירותים הרפואיים". הוא הוסיף כי "כאן נכנסים לתמונה אנשי הטכנולוגיה, שתפקידם לתת בידי המערכת הרפואית כלים להתייעלות ולאפשר למוסדות הבריאות להרחיב את השירותים שהם מספקים". הוא ציין, כי סיסקו משקיעה מדי שנה 5.2 מיליארד דולרים במו"פ, ומעסיקה 65 אלף עובדים ב-49 סניפים בעולם.

גיא רחמים, מנהל טכני בנט-אפ (NetApp) ישראל ואגן הים התיכון, הציג  את הפתרונות של ענקית האחסון לעולם הרפואי. "התפיסה שמנחה אותנו", אמר, "היא יצירת מערך אחסון אחד וכולל, שמאופיין בפשטות ונוחות לשימוש". לדברי רחמים, "עולם המידע הרפואי הוא מסובך ומורכב דיו, ותפקידנו לספק כלים שיאפשרו את הפשטות הניהולית, בכל היבטי הגיבוי, האחסון ושכפול המידע".

בהתייחסו לפעילות נט-אפ בשוק הישראלי, אמר רחמים, כי "בצענו מהפך בתחום. עד לפני כמה שנים, הנוכחות שלנו בשוק כלל לא היתה בולטת. לקחנו את הנושא ברצינות וכעת הנוכחות שלנו דומיננטית ביותר במרבית מוסדות הבריאות בישראל: בבתי החולים סורוקה, אסותא, שיבא, מדיקל סנטר, מכון מור וכמובן בשירותי בריאות כללית".

משה הררי, מנהל מכירות ישראל ואגן הים התיכון, קומסקום, הציג את פתרונות החברה, שמתמחה בפיתוח פתרונות לשיפור היעילות והתפקוד של מרכזי שירות לקוחות מבוססי IP. הררי הציג את היישומים שהחברה מפתחת ומשווקת בעולם למגזר הרפואי, שלדבריו, "שואפים לייצר תקשורת פרואקטיבית בין הלקוח לארגוני הרפואה". הוא הוסיף, כי "הפתרונות נועדו לסייע ללקוח במגזר הבריאות לקבל חוויית שירות טובה יותר, לייעל את מערך הזמינות של השירותים שהוא זקוק להם".

גיל גבעתי, מנכ"ל Efficens Software, אמר, כי ארגוני בריאות אינם רואים לנגד עיניהם את כלל ההוצאות, הסמויות והגלויות, הכרוכות בתפעול מערך ה-IT. "כיום, ניטור היישומים נחוץ יותר מתמיד, בשל הערך העסקי הטמון בו", ציין. לדבריו, מנמ"רים בארגוני בריאות ניצבים כיום בפני מצוקת משאבים, שתשפיע על פעילות מערכי ה-IT שבראשותם. גבעתי הוסיף, כי "לניטור האפליקטיבי יש ערך כלכלי מובהק לארגון. יש דרכים שונות לבחינת החזר ההשקעה בתוכנות מסוג זה. הוא מאפשר לדעת בזמן אמת מתי המערכות של הארגון אינן פועלות כשורה ומספק מידע רב ככל האפשר שיסייע לפתור את הבעיה בזמן הקצר ביותר". לדברי גבעתי, "AVIcode מובילה בעולם בתחום הניטור האפליקטיבי של תשתיות מיקרוסופט (Microsoft), ומספקת טכנולוגיה ייחודית למטרות אלה. יש לה יותר מ-11 אלף סוכני ניטור ברחבי העולם". גבעתי סיכם בציינו, כי "הניטור האפליקטיבי מביא לערך כלכלי ברור עבור ארגונים. בנוסף, ניתן לראות באמצעותו את החזר ההשקעה בתוכנות מסוג זה. הטמעת פתרונות AVIcode מביאה לצמצום של 30% בבעיות ביצועים, כמו גם להפחתה משמעותית של 50% במשך הטיפול בהשבתות של מערכות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון

    מערכת עתידנית ומדהימה. תודה לרביב רז שחשף אותה לפניינו.

אירועים קרובים