טאף מאדר: מהאתגרים היומיומיים של המנמ"רים – לספורט אתגרי

שורה של מנכ"לים ומנמ"רים השתתפו באירוע של עמותת גדולים מהחיים, שפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, ואנשים ומחשבים ● איך אפשר לקחת מהפעילות היומיומית למען תרומה לזולת?

אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר וקפטן נבחרת הטאף מאדר. צילום: גילי חנוך

אחד הדברים הטובים, שלא לומר נעלים, שמאפשרים לנו החיים הוא נתינה. לצאת לרגע מהחיים היומיומיים של כולנו ולהעניק לזולת, או לפעול למענו. קבוצה של מנכ"לים ומנמ"רים עושה זאת מדי שנה, בשיתוף אנשים ומחשבים – הן כל השנה, באמצעות תרומה וליווי של עמותת גדולים מהחיים, שפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, והן פעם בשנה, כשהיא יוצאת לתחרות הספורט האתגרי טאף מאדר ומעבירה לעמותה את הכספים שגייסו לצורך כך. בשנה שעברה גויסו מיליון שקלים והשנה החליטו חברי הקבוצה להגדיל את היעד ולהעמיד אותו על 1.2 מיליון שקלים. בכל פעם נערכת התחרות במקום אחר בבריטניה, כאשר זו הבאה תהיה בסקוטלנד – ביולי הקרוב.

חברי הנבחרת, בראשותו של הקפטן, אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר, ובכירים נוספים השתתפו היום (ב') באולם האירועים איסט בתל אביב בבוקר של כיף ובעיקר העשרה, למען העמותה. את האירוע הנחתה שרון אילון, מנהלת שיתופי פעולה וגיוס משאבים בגדולים מהחיים, שמוכרת לרבים מתכנית הריאליטי קחי אותי שרון, שבה כיכבה.

שרון אילון, מנהלת שיתופי פעולה וגיוס משאבים בגדולים מהחיים ומנחת האירוע. צילום: גילי חנוך

שרון אילון, מנהלת שיתופי פעולה וגיוס משאבים בגדולים מהחיים ומנחת האירוע. צילום: גילי חנוך

כהן הסביר באירוע על מסלול הטאף מאדר – שנהגה במקור לאימונם של חיילי משמר המלכה הבריטית, ושכולל אלמנטים שונים של ספורט אתגרי. הוא דיבר, בהקשר של התחרות, על מנהיגות, עבודת צוות, נתינה, אושר והנאה. כהן אמר ש-"ההצלחה בטאף מאדר היא כמו תוצר של ניהול פרויקט בחברה שבה עובדים. על מנת לצלוח את האתגר, יש לעבוד עבודת צוות – כמו שרצוי במקרים רבים במשרד. אין כאן משמעות למי מגיע במקום הראשון, האתגר הוא הצוות ולא האינדיבידואל, לקחת משהו שהוא גדול מעצמך בלבד".

"עוד אלמנט הוא ניהול זמן, וככל שהנבחרת יותר גדולה, זו משימה יותר קשה", אמר כהן. "בנוסף, יש כאן סוג של מבחן לתרבות הארגונית, כי רואים איך האנשים מתנהגים לבד ולא בעבודה". הוא ציין גם את הצד הלא נעים אבל הכרחי, לדבריו – ניפוי של "תפוחים רקובים", שמפריעים לנבחרת בהשגת מטרתה.

בהמשך פירט כהן את הפעילות שמבצעת הקבוצה עם גדולים מהחיים: מחנה קיץ לקטנטנים, הגברת המודעות לפעילות של העמותה ותרומות להקמת גן החלומות שלה.

"תרומה היא משהו שנצרב לנצח ומביא אושר גדול. רק אם תתמודדו עם קשיים ותעברו מכשולים תשיגו את האושר הגדול", סיכם.

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: גילי חנוך

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: גילי חנוך

הרצאות מעשירות

כאמור, הפעילות נעשית בשיתוף אנשים ומחשבים, בראשות פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ונטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק. האירוע נפתח בהרצאתו של פלי הנמר, תחת הכותרת "איך לנהל בהצלחה את הפרויקט החשוב ביותר שלך – חייך". הוא שיתף את באי האירוע בפילוסופיית החיים שלו, שאותה הוא מקדם בהרצאות לארגונים שונים, ואמר כי "ההגדרה בשפה היפנית ל'קשה' היא 'לא בלתי אפשרי'. הכי קשה זה לעשות שינוי בחיים. הדרך לממש את עצמכם בצורה המיטבית היא לשלב את מה שאתם ואתן עושים ועושות – עם מה שאתם ואתן אוהבים ואוהבות".

הוא סיים בתפילת הנמר: "הנמר כל בוקר מתעורר וקם, מחייך לעולם מחבק את כולם, מתנתק דומם, מתפעל נפעם, מתמסר לכולם ושואג בקול רם: 'אני חי וקיים'".

ענת הראל. צילום: גילי חנוך

ענת הראל. צילום: גילי חנוך

סגרו את האירוע שתי הרצאות מעשירות נוספות – של מאמנת הכושר ואשת הטלוויזיה ענת הראל, שדיברה על ספורט ותזונה נכונה, ושל עידית ג'וס, מובילת תהליכים לחיזוק מנהיגות אישית ומקצועית, שסיפרה על ההתמודדות של משפחתה עם הסרטן של בתה. "בחרנו מהרגע הראשון: מה שלא יהיה – אנחנו בוחרים בחיים. כל מה שתכננו – יהיה, כולל חגיגות בימים הראשונים לאחר שהודיעו לנו על הסרטן של הבת. ההתמודדות היא לא רק של הבן אדם החולה, אלא של כל המשפחה", אמרה.

עידית ג'וס. צילום: גילי חנוך

עידית ג'וס. צילום: גילי חנוך

ג'וס ציינה כי "כל יציאה ממשבר היא אפשרית, אנחנו רק צריכים להאמין שאנחנו יכולים. ברגע שיש מטרה ורואים אותה בצורה ברורה – הראש שלנו מנווט אליה. במהלך ההתמודדות עם המחלה של הבת שלי היה לי ברור שבעוד כמה חודשים היא תבריא – וכך היה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים