ארה"ב: 200 אלף נהרו והגישו מועמדות למשרות באמזון השבוע

ענקית הטכנולוגיה מסיאטל קיימה יריד קריירה בפריסה ארצית, והציעה 30,000 משרות, כולל מאות משרות במטה החדש שלה בארלינגטון, וירג'יניה ● המונים עמדו בתורים והגישו מועמדות לתפקידים השונים

אמזון. צילום: BigStock

מאות אלפי מחפשי עבודה בארה"ב נהרו לירידי הקריירה של חברת אמזון, שנערכו השבוע ברחבי ארצות הברית. רבים במיוחד התקבצו בתורים ארוכים בארלינגטון, וירג'יניה, בתקווה להשיג עבודה בקמפוס HQ2 החדש והנחשק של ענקית הטכנולוגיה מסיאטל, המתכננת לאייש מאות משרות במטה עד סוף השנה.

"יום הקריירה של אמזון" נערך בשש ערים אמריקאיות, בהן סיאטל, בוסטון, שיקגו, דאלאס, ארלינגטון שבווירג'יניה ונאשוויל שבטנסי, ביום ג' האחרון. אמזון לא קיימה את  אירוע הקריירה שלה בעיר ניו יורק, שם היא נסוגה מתכניתה הקודמת להקמת מטה HQ2.

לאחר האירועים הודיעה החברה כי מאז שהכריזה על יום הקריירה בשבוע שעבר ועד לסיומו, היא קיבלה יותר מ-208,000 פניות של מתעניינים במשרות שלה בארה"ב דרך מנגנון אונליין לגיוס שהיא מפעילה. בכדי לספק מושג על היקף הביקוש חסר התקדים, נציין כי למעשה מדובר סטטיסטית ביותר מ-18 הצעות בכל דקה.

מחסן של אמזון. צילום: BigStock

מחסן של אמזון. צילום: BigStock

גיוס רחב לכל סוגי התפקידים

החברה הבהירה כי היא מחפשת אנשים עם כל סוגי הניסיון וההשכלה, החל במהנדסי תוכנה ומנהלי פרויקטים וכלה במשרות במרכזי ההגשמה שלה, שהם למעשה מחסניה בהם הצורך הוא בעבודה יותר פיזית, ולעיתים סיזיפית, לטענת העובדים שחלקם אף מחו כנגד תנאי העסקתם לא אחת, כולל בפריים דיי האחרון.

גורמים רשמיים אומרים כי מגייסי אמזון עזרו למשתתפים במילוי קורות החיים שלהם ובשיפור כישורי הראיון, לפני שעודדו אותם להגיש מועמדות למשרה שהם אוהבים ברשת ב-Amazon.jobs/careerday. בסך הכל ערכו המגייסים של אמזון יותר מ-4,500 מפגשי אימון לראיונות עם מועמדים וסקרו מעל 7,000 קורות חיים באתר, בתוך הענקת טיפים למועמדים כיצד להדגיש בצורה הטובה ביותר את היכולות והכישורים שלהם.

בת' גלטי, סמנכ"לית בכירה באגף משאבי האנוש של אמזון, אמרה כי: "אנשים ברחבי הארץ מבינים את הערך של משרות באמזון, עם שכר מינימום של 15 דולר לשעה, הטבות מלאות מהיום הראשון וההזדמנויות לשדרוג המיומנויות שלהם. הם הוכיחו זאת על ידי הגשת יותר מ-208,000 בקשות לקריירה באמזון בשבוע האחרון.

ולדימיר דשקייב, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת סיאטל אמר כי "זרם גדול של משרות באזורנו פירושו הכנסה גבוהה יותר ומשכורות תחרותיות לאנשים – אך זה מאתגר גם בעבור התעשיות התומכות שידרשו לעמוד בקצב – כמו למשל הדיור".

"החדשות הגדולות לסיאטל הן הכנסה גדולה יותר לאזרחיה במובן הצמיחה, אך האתגר כאן הוא שהגידול צריך להיות בר-קיימא," אמר דשקייב. "זה אומר שיהיה ביקוש גדול יותר לסחורות ולשירותים. לדוגמה, תעשיית המזון, הבידור, המסעדות – תעשיות אלה ישגשגו עוד יותר. אבל כמו תמיד, הענפים עם היצע יחסית לא-אלסטי כמו דיור – הם יעבדו בצורה אחרת".

650,000 עובדים ברחבי העולם

יצוין כי לאמזון יש כיום יותר מ-650,000 עובדים ברחבי העולם, ומתוכם היא מעסיקה יותר מ-300,000 עובדים במשרה מלאה בארה"ב, על פני יותר מ- 40 מדינות וב-250 מחוזות שונים, בשני מטות, ב-18 מרכזי טכנולוגיה, ביותר מ-150 מרכזי הגשמה, מרכזי מיון ותחנות משלוח, ויותר משלושה תריסר סניפי אמזון גו – חנויות קמעונאיות פיזיות מומחשבות ונטולות קופות ובמחלקת הספרים שלה.

"הגעתי היום ללמוד יותר על עמדות עיצוב חוויית המשתמש באמזון אלקסה", סיפרה תושבת וושינגטון הבירה שהתייצבה ביום ג' באירוע, עליו שמעה לדבריה מחברתה. היא המתינה כמעט שעה בתור והסבירה: "אני רוצה לעבוד אצלם, אז זה כדאי".

נזכיר כי החברה עתידה בקרוב מאוד להשיק את פעילות המכירות שלה אונליין והמשלוחים כאן בארץ. 

בהודעת דוא"ל שנשלחה על ידי אמזון לעסקים ישראלים ב-21 באוגוסט הודיעה החברה למוכרים המקומיים על התחלת הפעילות הקרבה ובאה. היא אמנם לא סיפקה מועד וודאי ורשמי, אך ההערכות האחרונות היו שהאתר העברי של אמזון יחל לפעול מיד לאחר הבחירות, זאת אומרת – כעת.

נכון להיום עדיין אין מידע אודות היקפי הגיוס בישראל ואופן החלתם, אבל מאחר שלאמזון ישראל יש כמה מרכזי מחקר ופיתוח בפריסה ארצית, גיוס עובדים בארץ אינו דבר חדש בעבור הענקית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים