"הקוברנטיס הפך להיות תקן הלכה למעשה"

"עסקים משתנים בקצב מהיר מבעבר, וכך גם הטכנולוגיה – מה שמחייב היערכות מחודשת מצד מערכי ה-IT הארגוניים", אמר עומר פורוס, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט

עומר פורוס, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט. צילום: ניב קנטור

"מחשוב הענן כבר מזמן אתנו, ועמו מגיעים עוד ועוד אתגרים. בתוכו, המגמה ההולכת ותופסת תאוצה היא עבודה בסביבה היברידית ומרובת עננים. כך, ארגונים מתמקדים באפליקציות ולא בתשתיות. ארגונים רוצים ליישם אפליקציות במהירות, ושהן תפעלנה בלי הגבלה בכל סביבות הענן. לכן, הקוברנטיס הפך להיות סטנדרט דה פקטו, תקן הלכה למעשה", כך אמר עומר פורוס, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט.

פורוס היה ראשון הדוברים בכנס הקובנטיס והענן ההיברידי של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ב') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתעשייה ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פורוס, "הזמנים משתנים. עסקים משתנים בקצב מהיר מבעבר, וכך גם הטכנולוגיה. מצב חדש זה מחייב היערכות מחודשת מצד מערכי ה-IT הארגוניים". הוא ציין ש-"כל ארגון וארגון רוצה שהטכנולוגיה תניב ערך עסקי, ואחד הפתרונות לכך הוא קונטיינרים. זו סביבה של כלים שמאפשרים להפיץ את האפליקציות, לא משנה איך הן נכתבו, ולארוז אותן בצורה פשוטה. הקונטיינר הוא אבן בניין שניתן לעשות בה שימוש חוזר בכל מחזור פיתוח והפצה, מה שמאפשר הפצה יותר מהירה".

הוא העלה את השאלה: מהו קונטיינר ואיך להשתמש בו על הצד הטוב ביותר? "בצד התשתיתי", השיב, "המענה הוא לינוקס, שהוא קל ומהיר להפצה. כך, ניתן לצרוך יותר קונטיינרים על אותה תשתית, ובדרך זו לנצל את התשתיות טוב יותר. בצד האפליקטיבי, זו שיטה לאריזת אפליקציות באופן עצמי, תוך שליטה מה נארז, וכך האפליקציה תרוץ טוב יותר. הקונטיינר דורש ארכיטקטורה אחרת, כדי שהמפתחים יוכלו לספק את החדשנות מהר יותר".

"להפוך את הענן ההיברידי לזמין, אמין וקל יותר לצריכה"

פורוס ציין ש-"באחרונה השקנו את Red Hat CodeReady Workspaces – סביבת פיתוח מבוססת דפדפן שהינה מוטת קוברנטיס (Kubernetes native). הסביבה החדשה מאפשרת שיתוף פעולה חלק יותר בקרב צוותי פיתוח. סביבת הפיתוח מותאמת עבור פתרונות הלינוקס וה- OpenShift שלנו. הפתרון תוכנן לספק לצוותי פיתוח ארגוניים סביבת פיתוח שניתנת לשיתוף, כזו שכוללת את הכלים ויחסי התלות הדרושים כדי לקודד, לבנות, לבחון, להריץ ולנפות משגיאות יישומים מבוססי קונטיינר. חברות מובילות משתמשות בקוברנטיס ובקונטיינרים לבניית ופריסת יישומים ושירותים".

לסיכום, פורוס אמר כי "החזון שלנו הוא להפוך את הענן ההיברידי לזמין, אמין וקל יותר לצריכה. תפישת הענן ההיברידי שלנו היא לספק פלטפורמה אחידה – OpenShift, שמעליה יפתח הארגון את חזון החדשנות שלו. במסגרת מהלכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, המטרה היא שהכל ירוץ תמיד ובכל סביבת ענן שהיא. טכנולוגיות מבוססות לינוקס, לרבות קונטיינרים וקוברנטיס, הפכו לאבני הבניין הבסיסיות בסביבות ענן היברידיות. תשתית הענן ההיברידית והפתוחה מאפשרת לממש את החזון של כל אפליקציה, בכל מקום ובכל עת. ארגונים יכולים ליצור אפליקציות מודרניות עם הטכנולוגיות המועדפות עליהם וליהנות מפריסה גמישה בסביבה הטובה ביותר לאפליקציה – בין אם באתר הפיזי או במספר רב של עננים ציבוריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים