דיווח: "ארה"ב תקפה את איראן בסייבר בחשאי"

המתקפה הסודית, עליה דיווח הניו יורק טיימס, התרחשה בחודש יוני השנה והביאה למחיקה של מאגר נתונים קריטי, שנועד לשמש את האיראנים כאשר הם מתכננים את התקיפות שלהם על מיכליות נפט במפרץ הפרסי

ראש בראש גם בסייבר. ארצות הברית ואיראן. אילוסטרציה: BigStock

ארצות הברית תקפה באופן חשאי בסייבר את איראן בחודש יוני השנה, כך לפי הניו יורק טיימס. המתקפה הסודית הביאה למחיקה של מאגר נתונים קריטי, שנועד לשמש את האיראנים כאשר הם מתכננים את התקיפות שלהם על מיכליות נפט במפרץ הפרסי.

מתקפת הסייבר של ארה"ב התרחשה ב-20 ליוני השנה, זמן קצר לאחר שאיראן הפילה מל"ט שלה, מעל מצר הורמוז. בסיס הנתונים שניזוק שימש את משמרות המהפכה לתכנון פיגועים נגד מכליות נפט במפרץ הפרסי.

המתקפה הייתה אמורה לפגוע במערכות המחשוב של משמרות המהפכה לזמן קצר, אלא שבפועל – אף שעברו כבר כחודשיים – רבים ממחשבי המערכת עדיין מושבתים, ועל פי ההערכה המתקפה פגעה באופן משמעותי ביכולתה של איראן לתפוס או לחסום אוניות במפרץ, כך על פי הדיווח של העיתון, הנסמך על בכירים בממשל האמריקני.

האיראנים עדיין מנסים לשחזר את הנתונים שנמחקו

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

מאז המתקפה איראן, דווח, עדיין מנסה לשחזר את הנתונים שנמחקו, ולהפעיל מחדש חלק ממערכות המחשבים, כולל רשתות תקשורת צבאיות, שהופלו והושבתו. על פי הדיווח, פקידי ממשל בכירים דנו בתוצאות המתקפה, ובחנו האם היא הייתה כדאית, שכן בעקבותיה איבד המודיעין האמריקני את הגישה שהייתה לו לרשת קריטית המשמשת את משמרות המהפכה באיראן. עוד דווח כי איראן לא הסלימה את מתקפותיה בתגובה, והמשיכה בפעילות הסייבר שלה נגד ממשל ארה"ב ותאגידים אמריקניים באותו קצב קבוע, כך על פי פקידי ממשל.

המתח הגובר בין שתי המדינות עורר חשש כי הוא יביא להתפתחות של סכסוכים במפרץ הפרסי, אולם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נסוג בו מהאישור שנתן לתגובת נגד על איראן, בשל העובדה שהיא הפילה את המל"ט. משקיפים ציינו כי לשתי המדינות יש היסטוריה של עיסוק במתקפות סייבר סמויות.

סטוקסנט – חיבלה במתקני הגרעין האיראניים

כזכור, על פי פרסומים זרים, גופי ביון ותקשוב בישראל וארה"ב עסקו יחדיו בפיתוח הנוזקה סטוקסנט, אשר חיבלה במתקני הגרעין האיראניים, והביאה לעיכוב של תוכנית הגרעין שלה. בנוסף, על פי פרסומים זרים, ארה"ב הכינה תוכנית מגירה, שכונתה ניטרו-זאוס, שכללה ביצוע של מתקפות סייבר נגד תשתיות קריטיות של איראן, במקרה של תוקפנות צבאית מצידה.

גנרל פול נקסון, מפקד פיקוד הסייבר (סייברקום) וראש ה-NSA, הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, אמר בכנס RSA שנערך במרץ השנה כי "האויבים די נחושים לפעול נגדנו, אבל יש לנו כוח, ויש לנו מודיעין על אויבנו. נמשיך לחבל בפעילויות האויב בסייבר. הפעילויות של איראן בתחום הסייבר הן נחושות, והיא עושה זאת בלא קשר לזהות הנשיא היושב בבית הלבן. איראן פועלת בסייבר במתקפות שנועדו לשבש את חיי האומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים