פייסבוק תובעת שתי מפתחות אפליקציות מאסיה בטענה לתרמית מודעות

לפי ענקית הרשתות החברתיות, המפתחות - ליון-מובי מהונג קונג ו-ג'דימובי מסינגפור - יצרו אפליקציות שהוצעו דרך ה-Google Play, אשר התקינו תוכנה זדונית בטלפון של המשתמש, לצורך יצירת קליקים מזויפים על מודעות בפלטפורמת הליבה שלה

ביתר שאלת על הכוונת בחקירה - מודעות בפייסבוק, סכנת הונאת קליקים. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק הגישה תביעה נגד שתי מפתחות אפליקציות מאסיה, בגין ביצוע פעולות במסגרת הונאת מודעות, שיצרה אפשרות לניצול מכשירים של משתמשיה.

החברות ליון-מובי מהונג קונג וג'דימובי מסינגפור הואשמו על ידי ענקית הרשתות החברתיות בהונאה המכונה "הזרקת קליקים" (click injection). בתביעתה נגדן נטען כי צמד המפתחות יצרו אפליקציות זדוניות, שהופיעו בחנות היישומים של גוגל, Google Play, ושתפקידן היה להדביק טלפונים של משתמשים.

התרמית עובדת ככה: לאחר שמשתמש התקין את אחת האפליקציות בטלפון שלו, התוכנה הזדונית ייצרה קליקים מזויפים של משתמשים על מודעות בפייסבוק, וסיפקה רושם שאנשים 'אמיתיים' לחצו על המודעות, מה שהערים על מנגנון הפרסום של הענקית וגרם לה לשלם בעבור אותם אותן הקשות פיקטיביות.

ג'סיקה רומרו, מנהלת אכיפת פלטפורמות והתדיינות בפייסבוק, פרסמה פוסט בבלוג החברה, ובו כתבה כי LionMobi ו-JediMobi השיגו מפייסבוק תשלומים שלא כדין על ידי מצג שווא כאילו אדם אמיתי לחץ על המודעות. היא הסבירה כי "המודעות היו חלק מ-Audience Network של פייסבוק". לדבריה, "ליון-מובי פרסמה גם את האפליקציות הזדוניות שלה בפייסבוק, בניגוד למדיניות הפרסום שלנו".

רומרו הבטיחה כי בנוסף לתביעה "הן ליון-מובי והן ג'דימובי הוחרמו מ-Audience Network בפייסבוק וכל המפרסמים שהושפעו זכו להחזר". פייסבוק לא הודיעה כמה משתמשים היא מאמינה שהושפעו מהתרמית, או כמה כסף היא שילמה לצדדים הנאשמים.

לפי The Verge, פייסבוק טוענת כי התביעה מטעמה היא "מהראשונות מסוגה כנגד נוהג מסוג שכזה". מאידך, ידוע שגוגל נקטה יותר ויותר צעדים נגד אפליקציות הזרקת קלילקים המוצעות ב-Play Store שלה. באוקטובר אשתקד הסירה ענקית החיפוש עשרות אפליקציות שהיוו חלק מהונאת מודעות עצומה, ושעליהם דווח לחברה עקב חקירה בנדון מטעם BuzzFeed News.

ואולם, על פי דיווחים שונים, על אף ששמות המפתחות האסיאתיות כבר נכללים בתביעה ושהחברות הוחרמו בפייסבוק, יש עדיין אפליקציות של השתיים שהורדו על ידי מיליונים, ונותרו בחנות היישומים של גוגל.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים